De bevalling opwekken d.m.v. strippen

Discussie in 'De bevalling' gestart door laffayette, 2 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laffayette

7 sep 2007
    87
    0
    0
    verzorgende - ig
    hallo,

ik heb afgelopen donderdag de huisarts gebeld met de vraag of ik evt. diarree remmers mocht hebben, omdat ik 2 weken geleden opgenomen was in het ziekenhuis i.v.m. vocht tekort. ( ik was dus aan de diarree en moest veel braken) en nu dus weer de zelfde riedel.

Nee dit kon niet, moest beter even met de vk overleggen.
    ik gebeld en zij was in het ziekenhuis en ging toch liever overleggen met een gyneaceloog, het was dus beter om even langs te komen op de verloskamers om bloed te prikken, urine te controleren en ctg scan.

Dit gedaan en alles bleek gelukkig in orde en kreeg poeder mee naar huis om vocht vast te houden.
    er werd een afspraak gemaakt voor de volgende dag voor een ctg scan, dit dus gedaan en alles bleek gelukkig weer in orde en nog enkele zakjes poeder mee gekregen.

Voor vandaag (zondag) werd er weer een afspraak gemaakt voor een ctg scan en ze gingen de bevalling een handje op weg helpen d.m.v. het strippen, toen ik dit hoorde was ik opgelucht en heb niet meer verder gevraagd WAAROM dit de bedoeling was.

Vandaag dus in het ziekenhuis ctg gehad waar er harde buiken werden gerigistreerd en toen kwam het. STRIPPEN......

de gyneacaloog wist de reden er niet van en ik ook niet, hij liet aan ons de keus of we dit wilden...
    Volgens hem was het niet nodig, maar ja de keus was aan ons.
    ja natuurlijk, ben lichamelijk helemaal op en een bevalling zag ik nu wel zitten.....
    Hij leek er geen zin in te hebben en begon al te vertellen dat hij vandaag niet zo vriendelijk is en dat het geen pijnloos onderzoek is.

Nou ja ik nam het maar voor lief en liet het gebeuren,
    nou hij ging zo ruw te werk, het leek wel of ik een beest was, ik begon flink te huilen en riep dat hij moest stoppen, maar dit deedt hij niet.
    Zo zegt hij toen hij klaar was wil je je nu nog een 2 de keer laten strippen? over enkele dagen?
    ik gaf geen antwoord, kon alleen nog huilen....
    Mijn man stond met zijn mond vol tanden en wist niks te zeggen.
    De gyn. liep weg samen met zijn verpleegkundige en zei dat hij ons even met rust zou laten. na enkele minuten kwam hij terug en zei dat ik weer naar de verlos mocht gaan en dat ik verder met haar moest bespreken over een evt. inleiding of dergelijke....

ik wist niet hoe snel ik moest gaan en heb daarna nog 3 uur achter mekaar gehuild en was zo verdrietig, dat ik dacht dat ik een of ander beest was pfffff.

morgen naar de verlos en ga dit zeker met haar bespreken en wil die gyn. nooit meer!

sorry voor het lange verhaal maar moest dit kwijt!

is iemand van jullie ook ooit eens gestript en deedt het ook zo zeer, of viel het wel mee?
    naar mijn gevoel heeft deze gyn. extra ruw gedaan en heb er echt een trauma aan over gehouden :(

groetjes en bedankt voor het lezen en evt. reactie's

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    IK ben door de verloskundige gestript. Dit ging heel rustig. Ze vertelde wat ze ging doen en ik mocht aangeven wanneer ze moest stoppen. heel anders dus. Wat een schoft zeg! Ik zou misschien wel een klacht indienen, dit is echt belachelijk.

Veel succes met je bevalling!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Idd wat een schoft! Dat kan echt zomaar niet. Ik zou zeker een klacht indienen bij het ziekenhuis. Ik ben 2 keer gestript, 1x door de gynaecoloog en 1x door de vk. Beide keren erg ongemakkelijk, maar maar licht pijnlijk. Dit klopt niet en ik zou echt een klacht indienen hoor meid!

Dit neigt toch echt naar mishandeling zo te lezen. Krijg het er koud van.

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    dit leest behoorlijk als mishandeling of zo. Jezus zeg, zo ga je toch niet met iemand om of zo!

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Jemig wat erg voor je dat het op deze manier is gebeurt. Wat een idioot van een man, je mag je afvragen waarom hij in hemelsnaam het vak gyneacoloog heeft gekozen als hij op deze manier met vrouwen meent om te moeten gaan, en dan van te voren ook nog zeggen dat hij een bad day heeft, wat interesseerd jou dat nou? Daar moet hij zijn mond over houden en normaal zijn werk doen, als hij dat niet kan moet ie thuisblijven, de idioot! Ik zou ook zeker weten een klacht indienen...

Ik ben gestript door de vk en het was zeker geen fijn iets. Ze vertelde wel rustig wat ze ging doen en ging ook heel rustig en zachthandig te werk. Het voelde naar, ik heb het ook als best wel pijnlijk ervaren, maar niet zo pijnlijk dat ik erom moest huilen oid...Overigens zette de bevalling na 24 uur wel door, ik was 41w3d zwanger...

Als ik jou was zou ik er morgen inderdaad goed met je vk over praten en duidelijk aangeven dat je deze man absoluut niet meer aan je lijf wilt hebben. Een zwangerschap en bevalling moet iets moois zijn om op terug te kijken, zelfs als je veel kwaaltjes en een eventuele zware bevalling mocht hebben. Maar het moet zeker geen traumatische gebeurtenis worden doordat je gyn toevallig een slechte dag heeft..

Heel veel sterkte meis, ik hoop dat dit gebeuren je bevalling niet in de weg gaat staan, dat zou zo zonde zijn...

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, door de verloskundige, deed wel goed pijn, maar ze zei ook van 'nu gaat het pijn doen' etc. Vind dit ook niet normaal klinken hoor, vooral niet dat hij niet stopt.
    Maar goed, bij mij haalde het uiteindelijk ook niets uit :( . Geen mm extra ontsluiting.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind dit echt ongelooflijk, wat een hufter zeg!

Ik ben gestript door mijn vk, het was geen prettig gevoel, maar ze ging heel rustig te werk en vertelde wat ze aan het doen was.
    Totaal geen nare ervaring.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben zelf nooit zo hadhandig door een gyn geholpen wel toen ze zagen dat Daan in het vruchtwater had gepoept heeft ze naar het ziekenhuis gebeld welke gyn er dienst had want als er 1 dienst had had ze me doorverwezen naar een ander ziekenhuis omdat die gyn erg veel risico's nam en ook erg hardhandig te werrk gaat.

9. Loess

Loess Actief lid

14 feb 2007
    267
    0
    0
    jeetje meid wat een eikel zeg... dat er tog zulke schoften dat werk doen.. egt niej normaal!

Deel Deze Pagina