Hallo allemaal, Zoals jullie kunnen zien ben ik 2 dagen overtijd. Opzich niet zo'n heel probleem want ik voel me nog goed en zou als het moet de aankomende 2 weken nog wel kunnen uitlopen maar ik vraag me af wat ik nou het beste kan doen. Juist veel ontspannen (boekje lezen,dvdtje kijken,op de bak hangen) of bezig blijven (huishouden,wandelen,koffie visite en de boodschappen doen) De een zegt dit en de ander zegt dat Ik weet dat je pas gaat bevallen als de baby er klaar voor is maar een beetje stimulatie voor een aankomende bevalling is altijd welkom Alvast bedankt voor jullie advies/reacties!
Plan een avondje met vrienden eet taart en chinees (dit hielp bij mij) Ik denk dat je beter de meeste tijd lekker moet ontspannen en af en toe hier en daar iets doen! Heel veel suc6 met de laatste loodjes.
ik zou lekker bezig blijven, als je daar nog energie voor hebt! Ik was met 2 dagen overtijd er helemaal klaar mee, en heb met mijn man een heel stuk gewandeld. 's Nachts begonnen de weeen Als je niks doet, zit je ook maar te wachten denk ik. Doen wat goed voelt! succes!
Ik had al gezien dat het aankomende woensdag mooi weer is, dus een stuk lekker wandelen hier in het park zal ik eens proberen. Ook goed voor vriendlief natuurlijk hahaah
ik ben bezig gebleven en met 40 weken begonnen de weeen... een 10 uur later was onze man er! op de dag zelf nog op pad geweest, gewandeld, geluncht ergens, hobbelweggetjes gereden etcetc. hihi...
Ik ben gewoon blijven bewegen. Topsport was het niet, maar wel gewoon boodschappen, huishouden etc.. Maar wel goed luisteren naar je lijf. Ik had ook wel eens een zeurende buik/bekken, en dan ging ik wel even op de bank zitten/liggen. Om daarna vrolijk verder te gaan. Wildvreemde mensen die je vol ongeloof aankijken, nadat ze midden in de supermarkt hebben gevraagd hoever je bent. Nou 40,5 week, maar ik voel me prima Op 41 weken nog een controle gehad, en de hele middag op een meubelboulevard gewandeld. Nergens last van gehad, en de dag erna een klein ventje in mijn armen!
Gewoon lekker bezig blijven als het goed voelt. Als je op de bank gaat zitten dan duurt de dag wel erg lang...je zit dan enkel te wachten en op elk dingetje wat je voelt te letten. Ik ben de hele zwangerschap vrij druk geweest en ook op de dag dat mijn vliezen braken was dat zo, de rest van de dag ook nog lekker in de weer geweest met als cadeautje dat ik bij aankomst in het ziekenhuis al 5 cm ontsluiting had zonder dat ik daar veel van had gemerkt. Succes!
Bezig blijven dat doe ik ook wel, maar alleen al van stofzuigen krijg ik al een harde buik. Helemaal niet pijnlijk maar zo ontzettend vervelend aangezien ik 1/2 keer per dag moet stofzuigen met 2 honden Het liefst had ik nog wel willen werken. Ik heb een zittend beroep en totaal niet uitputtend. Had graag tot aan mijn weeen door willen werken maar ik moest toch echt 4 weken van te voren stoppen:x
Ik was 16 dagen overtijd tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik voelde me gelukkig prima, ik kon dus lekker bezig blijven... In het ziekenhuis werd ik gestript en ik vroeg aan de gyn wat ik het beste kon doen. Veel bewegen of juist kalm aan doen. Zij vertelde dat ik moest nestelen, ik bed liggen, gordijnen dicht, boekje erbij en een kopje thee! Dat liet ik me geen tweede keer zeggen natuurlijk!!! Diezelfde nacht is onze dochter geboren. 16 hele dagen in bed liggen was minder leuk geweest, maar voor 1 dagje was het heerlijk... Helaas hebben we de natuur niet in de hand, zal soms best makkelijk zijn.... Heel veel succes!
Ik liep al een paar dagen over. En heel veel mensen zeiden tegen me: "Doe nou rustig aan", "De baby komt pas als je rust neemt" van dat soort opmerkingen. Ik had erge nesteldrang en was al maanden heel druk met poetsen en in de tuin bezig zijn. Op vrijdag (40+6) ben ik 's ochtends gestript, de baby's hartslag viel weg, allemaal best naar en eng. En ik heb die dag rust gehouden. De volgende dag was ik dat al helemaal zat. En met frisse moed (ik voelde me fantastisch) ben ik zaterdag begonnen om het huis weer eens voor de zoveelste keer onder handen te nemen. Ik ben 's ochtends om 10 uur begonnen en was 's avonds rond een uur of 7 klaar (ondertussen natuurlijk wel de nodige rustpauzes genomen). Ik heb werkelijk het hele huis gezien. Vanaf 10 uur 's avonds verloor ik delen van de slijmprop en de volgende ochtend werd ik wakker van krampen, wat later weeen bleken te zijn. Dus ik zeg, lekker bezig blijven. Al was het alleen maar om de verveling tegen te gaan en de tijd te verdrijven.
Lekker allebei doen! Bezig blijven maar ook lekker ontspannen! Ik ben niet zo heel fit meer, heb ook buikgriep gehad en net weer beter, heeft er flink ingehakt, maar 's ochtends ben ik op m'n best. Dus vanochtend de stad in geweest, naar de markt geweest, snel nog wat in huis gedaan en op de bank geploft, ben dan ook echt wel gammel, maar het is heerlijk om wat gedaan te hebben! Lekker wat gegeten en nog even 2 uurtjes geslapen en Eva weer opgehaald. Nadat Eva in bed lag nog wat opgeruimd en nu lekker forummen en op tijd naar bed, denk ik, ik ben niet zo heel goed in op tijd naar bed gaan
Hoi Snoopy, Ik zie dat je een actief nachtje achter de rug hebt. Bevallen van je tweede dochter!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb op de dag van mn bevalling lekker gewinkelt tot 6 uur en daarna lekker gekookt voor de mannen hier ... dat werkte bij mij
Ik heb gewoon alles gedaan wat ik normaal ook nog deed alleen als ik merkte dat het me lichamelijk wat te zwaar werd dan hield ik ermee op. Ook nam ik vooral 's avonds mijn rust bij vrienden op de bank of lekker thuis met de benen omhoog. Ik liep rustig met 39 weken nog met de hond van mijn ouders in het bos te wandelen. Mijn eigen tempo aanhouden en de hond hield me wel in de gaten. Met 39+5 ben ik bevallen en ik had energie genoeg.
Dat jullie allemaal nog fut hebben om het hele huis te doen vind ik heel knap!! Ik heb daar nu al geen puf meer voor! Het liefst vul ik mijn dagen met lekker op de bank hangen met een puzzelboekje en de tv.