De bevalling van Joya

Discussie in 'De bevalling' gestart door lailae, 13 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onverwachts snel is Joya Luna geboren. Dit omdat bij mijn zoon met inleiden 17 uur duurde

Ik werd ingeleid ( 38.3 wkn) omdat ik gewoon niet meer kon van de bi en opzwellen. De gyneacoloog vond het wel welletjes. Ook na 3 miskramen

Op woensdag 30mei heeft ze getoucheerd en had ik een vingertop ontsluiting. En heeft ze een afspraak gemaakt voor dinsdag 5 juni en als ik dan meer ontsluiting zou hebben zou ze me inleiden.
    De dag erna verloor ik mijn slijmprop
    Op di 5-6 kwam ik binnen en zei ze meidik zie je lopen en als er niet genoeg ontsluiting is ga ik je een pil geven, ik ga je helpen.
    Maar ik bleek al 3 cm te hebben waarschijnlijk van de voorweeen. Of misschien toch van de ananas?

Woensdag 6-6 om 8 uur melden in het ziekenhuis.
    En toen ging het als volgt:
    Aan de CTG
    8.35 vliezen doorgeprikt
    daarna weer ana ctg kijken of er wat gebeurt
    wel wat krampjes maar zit heel lang tussen en ik kan gewoon praten tijdens krampje

10.30 te horen gekregen dat ik infuus krijg
    10.40 infuus prikken is weer moeilijk. na 3 pogingen door 2 verschillende prikdames eindelijk gelukt. Dus worden dmv infuus weeen opgewekt en ik lig aan de ctg
    11.05 kramoen worden erger.
    Ik kan nog wel naar de wc maar moet wel puffen
    ( ik heb geleerd van de vorige x dat je blaas leeg moet zijn anders zet het niet door daarom ga ik netjes)
    11.25 ze worden nveel heftiger
    11.30 weer plassen en op de wc 2 x een wee dus volgen snel
    12.10 ze komen nu om de 2 a 5 minuten
    12.30 op de ctg zie je niks van mijn pijnlijke weeen en ik twijfel aan mijzelf. Laat dit weten en de verpleegkundige zegt hij registreerd waarschijnlijk niet goed maar ik zie het aan je ik roep de arts
    12.45 ik wordt door 2 artsen getoucheerd ( leerling) Ik vind dit niet erg, wel tussen weeen door en ik hoor de leerling 5cm zeggen en ik Yes, nu maar hopen dat ze het goed heeft.... nee ik heb al 6 cm ontsluiting.
    Zie je niet zoveel pijn terwijl er niets is. Ik vraag om een soort pijnstilling maar dit kan niet meer daarvoor ben ik te ver
    Verwachting evt om 5 uur. Nou ik zou in mijn handjes klappen
    13.10 plas op de po gedaan ik kan echt niet meer naar het toilet, tijdens deze plasbeurt die niet zomaar ging meerdere weeen.
    Ze volgen nu enorm snel ik zit in een storm
    En ik krijg druk op mijn anus en dat zag de verpleegkundige die binnen kwam en heeft snel de artsen geroepen.
    EN ze ging al het wiegje halen en kleertjes vragen en ik nog van huh pakt ze dat nu al\. Ik wist niet dat ik al zover was.
    De persdrang bij mijn zoon waren anders

Ik werd getoucheerd en er was nog een klein randje die heeft ze los gemaakt en toen moest ik nog ff zuchten.
    EN toen mocht ik gaan persen. Maar eerst nog de benen in de beugels gedaan aangezien ik door bekken instabiliteit heel moeilijk mijn benen wijd kreeg en ook geen kracht had ze vast te houden

Na een aantal weeen stond het hoofdje en zeiden ze dat het een zwarte bos haar was.
    Maar na meerdere weeen kreeg ik haar hoofdje niet verder. Toen werd een andere gyneacoloog geroepen en die heeft met 2 weeen hard op mijn buik gedrukt en toen kwam ze eruit. Maar wat een pijn.
    EN wat een opluchting ....en wat een genot om haar op je borst te hebben flink huilend. Geen twijfel of ze goed ademhaalt.
    Om 14.10 uur is ze geboren. Dus als je telt na opwekken na 3 uurtjes

Ik kreeg haar dus niet door mijn bekken heen.
    Daarna nog ff wachten voor het mindere, placenta eruit persen die kwam gelukkig los na een spuit in mijn infuus en hechtingen gekregen ivm inscheuren

Ze woog 3780 gram en was 50 cm lang.
    Apgar 9/10

En de kinderarts geeft haar helemaal goedgekeurd en ik mocht om 17.30 uur al weer lekker naar huis

Zie evt voor foto's mijn album of site

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heerlijk joh dat het zo snel is gegaan! En je hebt een prachtig meisje gekregen!

Geniet maar lekker van je kraamtijd.

Liefs
    Manuela

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heel erg gefeliciteerd,wat fijn dat het zo snel is gegaan! :D

En een héle mooie naam hebben jullie gekozen!

Geniet ervan!

4. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hi Meid,

Bedankt voor je verhaal! Mooie meid en heerlijk van genieten!

Liefs Cindy

5. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Mooi verhaal en een vlotte bevalling!
    Lekker geniten van je mooie meid, een fijne kraamtijd toegewenst!

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Wat een schitterend meisje!
    Wauw!

Van harte gefeliciteerd! :D

7. Niet meer actief

Zo dat was een rappe bevalling en maar goed dat ze je niet langer hebben laten lopen! Nu maar hopen dat je bekken snel weer aansterken zodat je weer wat mobieler bent. En wat een prachtmeisje!

8. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Wat fijn dat je bevalling zo lekker vloet verlopen is.
    Van harte gefeliciteerd met je kleine meid.

(lekker koppie met haar zeg)

9. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Fijn dat je bevalling zo vlot is verlopen.
    Gefeliciteerd en geniet van jullie kleine meid, met haar geweldige bos haar!

Deel Deze Pagina