Mag ik even mijn hart luchten... Zijn er meer kersverse moeders die echt WOEDEND worden van al die vieze kusjes die mensen zomaar ongevraagd aan je lieve kleine baby geven? Ik kan er zo kwaad om worden! Blijf met je lippen van die kleine af. Gisteren nog mijn schoonvader. Komt zo uit z'n werk boven die kleine hangen, en nog kusjes geven ook... Bah. Ik kon wel janken. Kusjes geven dat doen papa en mama wel genoeg! Maar hoe maak ik mensen dit duidelijk. Ik wil niet dat ze mijn baby zoenen en ik wil ook niet dat iedereen haar maar oppakt en vasthoudt. Het is mijn kindje. Kijken doen ze maar met hun ogen! Hormonen? Of heel normaal?
Voor mij is het heeeeel erg normaal. Ik heb ook de "killing look" als mijn schoonouders hun handen aan mijn zoon zitten. En zeker die schoonmaakster kreeg "een paar woorden" van mij toen ze ineens de wangen van zoon ging aaien. Kusjes geven dat doen papa en mama. Klaar.
Ik hou daar ook niet van! Nu nog steeds niet. Bij mij pakten ze onze dochter gelukkig niet zomaar uit de box oid. Mijn ouders houden daar (gelukkig) zelf ook niet van. Sanne is met de vacuum geboren en daardoor mocht ze de eerste tijd niet van hand naar hand. Dit hebben wij de mensen duidelijk gemaakt. Dit hebben we dan ook lang gebruikt
Tja, ik vind mijn kleintje geweldig en hou verschrikkelijk veel van haar, maar ik heb weleens het idee dat mijn ouders dat nog meer doen - en dat ze haar een kus geven en knuffelen, vind ik alleen maar normaal en een teken van hun liefde voor hun kleindochter. Ze wassen verder wel braaf hun handen etc -zeker in het begin, nu versloft dat bij iedereen een beetje- voor ze onze dochter bij zich pakken. Onze kraamverzorgster was hier erg fel op en dat is er redelijk in gebleven. En verder vragen ze het ook bijna altijd wel of ze haar mogen pakken (uit de box of de wieg ofzo) . En tja, soms zag ik bij kraamvisite ook gebeuren dat Fae dan eventjes bij 1 iemand mocht zitten en dat die persoon dan na een tijdje zei tegen iemand anders die ook op visite was: wil jij haar ook even? en dan was ze al doorgegeven, dat vond ik wel minder prettig. Eventjes bij 1 persoon zitten oke, maar niet van de 1 naar de ander, nee dan terug naar papa of mama of naar bed/box. Maar oke. Dat kussen en knuffelen van grootouders vind ik normaal en mooi om dat teken van liefde voor ons kindje te zien
ben het helemaal met athina eens als ze het juist NIET zouden doen zou ik pissig zijn. Is toch heerlijk dat ze zoveel van je kindje houden? Iedereen mag mee genieten van mij de mijne vond het ook geweldig bij iedereen en vond iedereen lief. Dat spastische gedoe met MIJN MIJN MIJN vind ik een beetje egoistisch maar eerlijk is eerlijk net na de bevalling MAG dat gerust even hoor maar overdrijf het niet want het is alleen maar lief bedoeld. Je kan beter regels eraan stellen zoals handen wassen e.d. dan sluit je een compromis. Haha mijn man werkt 12-14 uur per dag als die thuis komt en de kleine oppakt met de meeste gore handen ever kan ik daar echt niet meezitten (in de mond is wat anders maar dat doet ie ook niet) soms moet je effe chill en relax dat is ook beter voor je beeb in het algemeen..
Op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee.. Tuulijk niet iedereen mag Wayne kussen, maar wijzelf, en de opa's en de oma's mogen hem best es een kusje op de wang geven.. Lijkt me ook niet meer dan normaal. Ik ben wel 1 keer pislink geworden op mijn man, die had net pinda's zitten eten, en zou nadat hij het weggeslikt had, Wayne een zoentje op zijn mondje geven.. Toen schoot ik uit mijn slof.. Omdat pinda's nog weleens een allergische reactie kunnen veroorzaken..
zoiezo zoentje op mond vin dik wel HEEERL erg persoonlijk wang ben ik makkelijk in maar mond doen meeste mensen automatisch gelukkig niet (tenminste hier nog nooit gebeurd) ja ook met eten ben ik lekker makkelijk dean die heeft allang eens een pinda gegeten of stuk daarvan tenminste als je nu een kind heb met aanleg voor allergieen vind ik het nog wat anders maar verder ben ik niet zo paniekerig
Ik moet er ook niks van hebben hoor. Mijn schoonmoeder overlaadt Milan ook met kusjes, tot nu toe heb ik me in kunnen houden, maar ik ben bang dat ik eerdaags een keer boos wordt. Het klinkt misschien heel lullig, maar ik vind dat mijn vriend en ik Milan kusjes mogen geven, en voor de rest nog even niemand.
Nee vind het niet gek... En als dat hormonen zou moeten zijn, dan heb ik vast nog een hoop hormonen in me. Ben wat dat betreft net een leeuw en gelukkig weten ze dat ook. Hand op hand deden ze gelukkig niet en als het wel gedaan werd, dan was het, geef dr maar aan mij. Kusjes ook niet, ze mogen best een kusje geven als ze weggaan, maar op het voorhoofd, draai dan ook heel demonstratief dr voorhoofd naar hun toe.
opa's en oma's mogen Roos kusjes geven zoveel ze willen (of beter gezegt zoveel Roos wil). Ik heb er helemaal geen moeite mee. Als er mensen zijn die net zoveel van Roos houden als de papa en de mama dan zijn hun het wel. Gelukkig moet iedereen doen wat hij of zij het beste lijkt maar net als IMd ben ik niet zo paniekerig. kusje geven nadat er pinda's zijn gegeten, lijkt mij geen probleem, de kans dat je baby daar allergisch voor is lijkt mij niet zo groot en anders weet je dat gelijk maar
Ik denk (en hoop) dat het hormonen zijn. Ik kan me hier echt niks bij voorstellen. Ik ben juist superblij dat er zoveel mensen van mijn zoontje houden en knuffelen en een kusje vind ik daar gewoon bij horen, al vanaf het begin. Als het vreemde mensen waren oke, maar het is toch niet raar dat opa en oma hun kleinkind willen kussen?
wij vinden het juist belangrijk om bij afscheid ed juist een kusje te geven als je weggaat, natuurlijk niet bij vreemden maar bij opa's en oma's kan ik me er echt niet druk om maken dat ze haar graag kusjes willen geven. zij zijn gewoon ook zo gek op haar!
Ik hou er ook niet van hoor! wij zijn de papa en mama. Opa en Oma mogen best een kusje geven maar af en toe lebberd mijn vader haar zowat af.. in haar nekje zoenen.. vind ik toch te. Zij toenook.. bah wat doet opa toch.. toen was de boodschap duidelijk. Esmee houd op het moment helemaal niet van dat gekus enz.. lekker spelen op de grond en niet dat gelebber bij anderen op schoot..
Ik vind het ook prima dat mijn ouders , schoouders en de broers van mn vriend dat doen, ik vind het alleen maar schattig en mooi dat ze timo zo lief vinden, ik vind het juist prettig dat timo bij iedereen lekker rustig is.
In het begin had ik het echt niet leuk gevonden als iedereen haar had lopen zoenen, maar zo lang het naaste familie is heb ik er geen problemen mee hoor. Op mijn werk vinden ze haar ook erg lief (ze gaat 2 dagen per week mee) en iedereen is superlief voor haar en sommige mensen geven haar af en toe een kusje op d'r wang of op d'r hoofdje, ik heb daar echt geen problemen mee. Vind het juist super dat iedereen haar zo lief vindt en haar wil knuffelen. Zo lang ze niet op haar mond zoenen maar dat doet niemand.... Maar snap het wel hoor, het is jouw kleine babietje en daar moet bijn iedereen, in elk geval de eerste tijd, gewoon heel erg vanf af blijven! Misschien kan je het gewoon zeggen, dat je het nu nog even niet zo fijn vindt?
Ik vind het heel normaal dat de opa en oma's kusjes geven hoor! Ik heb niet zo'n goede band met mijn schoonouders en toen ze jesper kusjes op de mond gaven, heb ik er direct wat van gezegd, maar een kusje op de wang is toch niet zo erg. Pas als hij zelf aangeeft het vervelend te vinden gebeurt het niet meer.
sja ik kan eigenlijk nog niet meepraten (hoop zeeeeeeeeer binnenkort wel) maar ongevraagd oppakken mag van mij (ons) ook niet maar opa's en oma's die kusjes willen geven... tsja denk niet dat ik dat zo erg zou vinden, ze zijn toch ook wel erg trots op HUN kleinkind.... ik zou het denk ik wel vervelend vinden als ze continu kusjes etc geven, het moet niet te gek worden natuurlijk maarja zoals ik al zeg ik heb nog geen ervaring dus misschien dat ik er binnenkort ook heel anders over denkt...
Nou ja, ik vind het gewoon niet zo fris als m'n schoonouders m'n dochter zoenen. Tuurlijk, heel fijn dat ze zoveel van haar houden hoor, maar toch...
niet iedereen hoeft de kleine te kussen, maar zeer goede vrienden en opa en oma waarom niet? is niet meer normaal vindt ik. wat niemand mag doen wat wijzelf ook niet doen is de kleine een kusje op het mondje geven, tis ons kind maar zelfs dat doen wij niet. dat komt wel als ze groot zijn en zelf een kusje kunnen geven. toen mijn beste vriendin de kleine een kusje gaf op haar mondje zei ik direct dat ik dat niet wilde hebben omdat wij dat zelf ook niet doen, tegen andere heb ik het nooit hoeven zeggen want eigenlijk iedereen geeft standaard een klein kusje op de wangen niks mis mee.