Donderdag 6 aug braken opeens mijn vliezen, 2 dagen te vroeg met 36 wk en 5 dagen dus meteen naar het ziekenhuis. Daar de hele dag wat in het bed gelegen en afwachten. Weeen beginnen niet. Heb die dag vaak aan het ctg gelegen Vrijdags werd ik ingeleid met gel, ook weer de hele tijd aan het ctg. 's Avonds rond 20.00 uur beginnen de weeen eindelijk door te zetten, gelijk vrij regelmatig en al best krachtig. Was ook goed te zien op de ctg. Rond 23.00 uur weer aan de ctg en daar was ook goed te zien dat de weeen krachter werden en rond 23.30 werd ik naar het verloskamer gereden. Mijn man was toen nog thuis, hij probeerde nog wat te slapen, net na 12en heb ik hem uit bed gebeld dat hij moest komen en gelukkig was hij er snel. Rond 2.00 u had ik krap 2 cm ontsluiting en kreeg ik ze al niet meer weggepuft zo heftig, het zag er ook nog naar uit dat het wel heel erg lang kon gaan duren. Ik verkrampte ook helemaal bij het inwendig onderzoek. Heb toen op advies van het ziekenhuis een ruggeprik laten zetten wat ik in eerste instantie eigenlijk niet wou, maar ik kon gewoon niet anders. Heb door die prik gelukkig nog iets kunnen slapen want dat was die nacht ervoor ook nauwelijks gelukt. De eerste 5 cm hebben ook heel erg lang geduurd, daarna ging het iets sneller maar nog royaal 1 1/2 uur per cm. Bij de 8 a 9 cm begon ik de weeen weer echt te voelen door de ruggeprik heen en had ik steeds meer moeite om ze weg te puffen. Aan het einde werd de ruggeprik stopgezet zodat ik de persweeen ging voelen om te kunnen gaan persen. Ong 3 uur in de middag was ik eindelijk zover dat ik volledige ontsluiting had en dat ik mocht gaan persen. Dat ging vrij snel, na iets meer als een half uur was onze dochter Kelsey er. Heb er 2 hechtingen aan over gehouden, dus dat viel heel erg mee gelukkig, een heel klein scheurtje. De vk in het ziekenhuis en mijn man hebben me echt door die laatste cm geloodst gelukkig. De vk van het ziekenhuis had alleen wisseling van wacht het laatste kwartier, dat was wel wat minder, gelukkig had ik de nieuwe die ik kreeg ook al gezien met het inleiden, dat scheelde. Al met al was het natuurlijk wel super de moeite waard, het is echt een pracht van een dochter.
Gefeliciteerd meid! Je hebt een lange en heftige aanloop gehad maar het einde kon niet mooier. En nu lekker genieten van jullie dochtertje . Grt Vanilia
Gefeliciteerd met je dochter! Het was zo te horen even bikkelen, maar gelukkig had je goede steun en het is je toch maar mooi gelukt Was alles goed met d'r en mocht ze gelijk mee naar huis, aangezien ze toch ietsje te vroeg was (scheelde wel niet veel, maar toch?)?
gefeliciteerd meid. Een beste klus geweest zo te lezen maar je heb eindelijk je kleintje in je armen.