Ervaringen met inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lucifertje, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Ik word waarschijnlijk de 16e ingeleid
    maar ik vroeg me af of er andere zijn die hun ervaringen willen delen.
    De VK liep me n beetje bang te maken met wat allemaal kan
    maar dat is toch verschillend per persoon wat er kan gebeuren
    lijkt me nogal..? Bedoel de een die bevalt vlak na t inleiden en de ander
    gaat t nogal mis bij? (bijv. duurd paar dagen eindigd op keizersnee of bevalling liep nogal moeilijk etc)

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    smorgens om half 9 infuus gekregen, weeen begonnen vrijwel direct. waren ook best heftig.
    smiddags om kwart over drie is mijn zoon geboren.
    viel best mee dus, qua tijd en weeen.

3. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    ow dat valt wel mee!
    bij mn eerste zonder inleiding 28uur wee'en gehad :p
    dus als t minder lang duurd als de eerste zou ik niet erg vinden!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Hier een 12 uur weenstorm, 2 uur persween en daarna alsnog een ks.

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier begon (half 9) het inleiden met een gel, geen effect gewoon lekker rondgelopen en buiten van het zonnetje genoten, om half 2 zijn mijn vliezen gebroken, een beetje krapjes maar nog niet echt veel. Om half 4 hebben ze het infuus aangesloten en dat werkte wel, de weëen werden langzaamaan sterker, dus geen weeënstorm of wat dan ook. Om kwart voor 7 had ik volledige ontsluiting en na driekwartier persen was Inge er. En de placenta kwam een wee daarna.
    Ik vond het inleiden dus reuze meevallen. Op zich wel een lange dag van half 8 tot half 8 maar ben eigenlijk maar 4 uurtjes echt bezig geweest. De rest heb ik rondgelopen in het ziekenhuis of op bed tv gekeken.

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Bij mijn eerste hebben ze mij ingeleid,k kreeg de eerste keer om 8.00 gel en de 2 de keer om 11.00 en de de keer om 15.00 om 16.00 begonnen de krampen en toen braken mijn vliezen ik mocht toen niet meer uit bed,ik kreeg alleen geen heftoge weeen alleen maar rugweeen en ben toen aan het infuus gelegd hier werd ik op den duur erg ziek van en heb toen om 8.30 de volgende dag een ks snede gehad.

7. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Allemaal heel verschillend dus idd!
    Dus t is maar eigelijk gokken of je dan nog natuurlijk bevalt of dat je een keizersnee uiteindelijk krijgt.
    Ik zie dr toch wel een beetje tegen op maar hey de baby moet er toch echt uit haha.
    En niet om de pijn, dat geeft niet maar wil niet graag een keizersnee vanwege dat je nog langer moet herstellen.
    En aangezien ik al n meid heb die ik moet verzorgen...
    Ik hoop dat alles maar goed gaat dan...

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Ik heb nog een kleintje van 3 rondlopen nu,ik heb een kz snede gehad en inderdaad je mag je kleine dan niet tillen de eerste 6 weken dus ik heb nu wel hulp moeten regelen voor die weken in ieder geval met in bad doen ,aankleden kan wel maar uit bad tillen niet...........Maar op zich gaat het herstellen wel goed hoor.

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Mijn inleiding..

ivm pre-eclampsie moet ik ingeleid worden.
    Krijg 1ste keer gel op woensdagmorgen.. Gebeurt niks.
    Smiddags nog een keer gel, na een tijdje beginnen de weeen, deze nemen in sterkte steeds meer toe.
    savonds is t al erg pijnlijk, maar helaas nog geen cm ontsluiting..
    Voor t slapen een prik gehad in mijn been, 3 kwartier later breken mijn vliezen spontaan.. Met dit nemen de weeen nog meer toe qua heftigheid en pijn....Dit loopt alleen maar op..
    Nadat ik de wasbak heb ondergekotst, is de verpleegkundige dan toch van mening dat mijn man mag blijven en ik naar de verloskamers mag.. (ja, zij vertelde nl dat als ik alleen weeen zou houden en er niks zou veranderen mijn man wel naar huis moest gaan... Omdat t laat in de avond/snachts was.. Nou ehhh.. denk t ff niet...ben aan t bevallen ja, ook van zijn kind...)

Vanaf nu wordt het erg heftig, zeg maar PIJNLIJK! Ik mag nl niet anders dan liggen. De beeb heeft een hartslagmeter op zijn hoofd en ik een weeendrukmeter in.. Gekluisterd aan t bed, wat een hel!
    Ik vraag op een gegeven moment om pijnstilling (ik heb al weken last van mijn rug, ook fysio, dus dit was ff teveel van t goede)..
    Moet eerst de conditie van de beeb gecontroleerd worden.. Krijg een holle buis ingebracht, sneetje in zijn hoofd, bloed opgevangen en dat naar t lab (enne, een beetje snel, want als t stolt dan kan t opnieuw..) Goed ik mag pijnstilling.. Krijg een pomp.. Haalt de scherpe kantjes er vanaf.. Moet er wel bij zeggen dat ze zeiden: graag drukken zo'n 20sec voor de wee.. Ja die weeen voelde ik niet aankomen, die waren er gewoon.. Dus steeds als t knopje groen was heb ik als een gek gedrukt op die knop..
    Met die pomp kreeg ik ook weeenopwekkers...Omdat de ontsluiting niet opschoot en de beeb t minder goed ging doen.
    Die test ivm de conditie van de beeb is nog 2 keer herhaald. Zijn hartslag ging nl achteruit..
    Tijdens de persweeen werd na 3 kwartier besloten dat dit niet goed ging (hartslag te laag/zakte weg en beeb lag nog veeeeeeel te hoog) en er een knip en vaccuum aan te pas moest komen.. De vaccuum is er 2 keer afgeschoten en bij de 3e keer is er een verpleegkundige gaan meeduwen op mijn buik.. Dus ik als een gek persen, gyno trekken aan de vacuum en verpleegkundige duwen op buik...
    Daarna is ons zoontje geboren, op donderdagochtend om 9.08uur...

Goed, ik vond het een groot drama, omdat mede door de inleiding er niet een opbouw in heeft gezeten qua heftigheid van de weeen, alleen het eerste uurtje waren ze te doen zonder puffen, daarna was t al megapijnlijk.. Gelukkig had ik van te voren al aangegeven dat ik pijnbestrijding wilde ook ivm de rugklachten die ik al maanden had.
    Hier deden ze dan ook niet moeilijk over.. het duurt alleen ff, als ze ook nog de conditie van de beeb moeten controleren.
    Uiteindelijk was mijn lichaam er gewoon nog niet klaar voor, om te bevallen..

10. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    He gatsie mieke1982
    jouw ervaring klinkt vreselijk qua inleiding!
    En ze sneden gewoon in de kleine zn hoofd? jak.. lijkt me
    toch ook helemaal niets gewoon!
    klinkt echt n beetje horror hoe t erop uit liep erna
    conditie slecht van de beeb en dan nog vaccuum en knip :S

Dit verhaal is echt wat mn VK dus bedoelde als keerzijde van
    wat OOK kan gaan gebeuren... bah..
    Gelukkig heb je je kleintje daarna wel maar erg vriendelijk ging t niet nee!

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Helaas is dit dus idd de keerzijde van een inleiding.
    Toen de kleine geboren was, had hij idd 3 sneetjes in zijn hoofd.
    En enorme hoofdpijn, nadat hij was nagekeken kreeg hij dan ook paracetamol, vanwege de pijn die hij had..(hij huilde alleen maar)

Maar zullen we maar afspreken dat jij dit dus niet mee gaat maken, maar juist 1 van de bovenstaande verhalen...

10 maanden later...

12. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Laten we hopen idd dat ik t niet meemaak :p

leuk die foto zeg.. lief! lekkere bos haar!

13. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Ik ben 2x ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging.
    Bij de eerste kreeg ik 4 dagen achter elkaar gel om de baarmoedermond te laten rijpen en op de vierde dag mocht ik naar de verloskamer en daar werd een infuus gezet om de bevalling verder op te wekken.Om half 11 kreeg ik het infuus en tegen kwart over 11 kreeg ik weeen.Op een gegeven moment werd het infuus hoger gezet omdat de weeen niet krachtig genoeg waren en ik heb van 19 uur tot 21 uur persweeen moeten wegpuffen omdat het toen wel heel erg werd en na een kleine 20 minuutjes gesperst te hebben kwam onze oudste ter wereld.

Bij de tweede werd ik ook ingeleid,alleen geen gel zoals bij de eerste.Om 8 uur 's morgens infuus gekregen en rond een uur of 2 had ik best wel veel pijn en toen kreeg ik pijnbestrijding en toen heb ik zelfs nog gesuft en tegen half 5 mocht ik persen en was onze tweede meid er binnen 3 persween.

Ik vond het bij beide keren reuze meevallen.Tuurlijk bevallen doet pijn maar achteraf vond ik het gewoon erg meevallen.Ik ben ook 2x gewoon bevallen en bij inleiden had ik wel het idee dat ze veel heftiger waren en veel sneller op elkaar dan een 'gewone' bevalling.

14. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    nog even een positief verhaal dan.

Ben bij beide dochters ingeleid met 42 weken.
    's morgens gel, maar geen effect. infuus erbij en vliezen gebroken om 13 uur. Uiteindelijk om 17 uur persweeen en 17.15 is onze oudste geboren.

Bij de jongste ook eerst gel, weer geen effect. Om 2 uur vliezen gebroken, hielp ook niet, dus weer een infuus erbij. Om 16.30 begon het toch wel aardig pijnlijk te worden. Maar voor de pijnstillers waren toegediend, werd om 17.15 mijn dochter na 1 perswee geboren.

Dus 3 a 4 uur na allereerste wee had ik gewoon een baby in mijn armen liggen.

succes en laat je niet gek maken door alle horrorstory's.

15. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Ik laat me niet gek maken :p
    ik wil me alleen voorbereiden op wat allemaal zou kunenn gebeuren..
    En pijn of niet, ik ga dit doen!
    Ik wil zo graag me kindje op de wereld zetten!
    Ben echt aan t aftellen nu..
    En hoop dat de inleiding voorspoedig verloopt over 13 daagjes!

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb heel de bevalling van dean op onze site staan (kan je even spieken) met foto's (allemaal goedgekeurd door de nederlandse vereniging van huisvrouwen haha)

ja prettig is anders maar dat is bij ELKE bevalling, het enige nadeel vond ik de weeenstorm (die je niet perse hoeft te krijgen en ook kan krijgen zonder inleiding) en dat je perse moet blijven liggen (banden, draden e.d.) daardoor lijkt het langer te duren omdat je je eigen ding niet goed kan doen..

Maar als je jezelf eraan toegeeft en gewoon er voor gaat dan lukt het prima en zal het niet veel verschillen van een normale bevalling hoor..

17. Misha

Misha Actief lid

26 dec 2008
    212
    0
    0
    Amsterdam
    Om 8:00 bij mij een pil ingebracht die ontsluiting zou moeten veroorzaken, om 12:00 weer en om 18:00 weer. Toen had ik 1,5 cm. Voelde af en toe wat krampjes meer niet. Om 7:30 de volgende dag hebben ze m'n vliezen gebroken. Om 8:00 kreeg ik weeen om 10:00 had ik nog maar 4 cm dus hebben ze me een infuus gegeven met weeen opwekkers en wat pijnstilling want ik kon de pijn niet meer aan. Om 11:00 had ik volledige onsluiting en om 11:14 was hij al geboren.

Ik ben blij dat ik uiteindelijk ingeleidt ben en het is zo een makkelijke bevalling geweest. Ik kon op een gegeven moment niet meer ik was die zelfde week al 4 keer naar het ziekenhuis geweest en hij bewoog bijna niet meer in m'n buik daarom besloten ze in te leiden. Heb het heel prettig ervaren en ben blij dat het zo is gegaan

Deel Deze Pagina