De bevalling van Sam

Discussion in 'De bevalling' started by SoSweet, Sep 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SoSweet

SoSweet Lid

Nov 9, 2006
    88
    0
    0
    Almere
    Donderdag 30 augustus moest ik naar de VK voor een check omdat ik een te hoge bloeddruk had. Ook was het een extra check omdat ik al 1 week overtijd was. Mijn bloeddruk was weer goed en ze VK wilde nog even een inwendig onderzoek doen dit om te kijken of ze me kon gaan strippen en of ik al wat ontsluiting had. Het strippen was geen prettig gevoel maar ze kon me vertellen dat ik al 2 cm ontsluiting had dat is natuurlijk goed nieuws! Maar het kon natuurlijk nog Lang duren. Eenmaal weer thuis aangekomen voelde ik al wel wat gerommel in mijn onderbuik van de ongesteldheids pijntjes goed teken dus, dacht ik. Manlief kwam weer thuis we zijn nog even snel naar de Media Markt gegaan om een nieuw foto toestel te kopen als onze kleine man wordt geboren. Voor de rest hebben we een lekkere rustige avond gehad ng een paar glazen tonic naar binnen geworpen (Je weet immers maar nooit). Om half 5 in de ochtend (vrijdag) werd ik wakker van pijnen in mijn onderbuik, ach weer die ongi pijnen dacht ik, maar ze kwamen om de 4 minuten om 5 uur manlief wakker gemaakt want het werd toch wel erg gevoelig heel erg gevoelig. Wij samen de tijd opnemen en dit hield 2 uur aan en om de 4 minuten, ondertussen was manlief alles al aan het klaarmaken voor de bevalling want volgens hem ging het vandaag gebeuren ik dacht dat het wel weer loos alarm zou zijn. Na twee uur ging hij met de VK bellen het was genoeg geweest zo om kwart voor 8 was ze bij ons thuis, ze is gaan kijken en kon mij mededelen dat ik nog niet aan het bevallen was en dat ik nog steeds die 2 cm ontsluiting had. Nou lekker dan dacht ik, als dit geen echte weeen zijn wat zijn dan wel echte weeen? ppff.. ze rade me aan lekker een douche te nemen en 2 paracetamol en lekker in bed te gaan liggen.. misschien dat het later die dag wel ging beginnen, we kregen de opdracht om te bellen zodra de weeen om de minuut kwamen en dit 1 uur aan zou houden. De VK was de deur nog niet uit of om half 9 begonnen de weeen toch echt heel erg te worden en kon ik het verschil wel vertellen tussen de oefen weeen en echte weeen. Ik wilde douchen ik wilde zitten ik wilde liggen ik wilde lopen ik wilde slapen ik wilde van alles maar kon de rust niet vinden. Samen met mijn vriend onder de douche gaan staan maar ik kon het staan niet lang volhouden dan maar weer liggen en zien of dat beter ging... de weeen kwamen nu toch echt om de minuut en dit hield al zeker 1 uur aan. Weer met de VK bellen ze kwam meteen... nu zag ze al van ver dat ik aan het bevallen was. En wat denk je ze ging kijken had ik om 10 uur al 6 CM ontsluiting! Ik kon mijn oren niet geloven! Mijn vriend en ik zouden die dag ons kindje in ons armen houden (daar gingen we natuurlijk wel van uit he! ) het werd steeds zwaarder en zwaarder... weer onder de douche gaan staan en weer gaan zitten, liggen, slapen. De VK is de hele tijd bij ons gebleven wat erg prettig was. om 2 uur mocht ik eindelijk mee persen ik had volledige ontsluiting, wat een opluchting is dat dan zeg ... als je mag persen. Hij zat vast in het geboortekanaal dus ik moest alles op alles geven om meneer eruit te krijgen maar het wilde niet lukken. De VK ging de baarkruk halen.. op de baarkruk was Sam er met 20 minuutjes, hij had 1 keer zijn navelstreng om zijn nek. Helemaal compleet is Sam Jamie geboren om 15.04 uur! Het was het allemaal waard de pijn de vermoeidheid zodra je je eigen kind in je armen hebt dan vergeet je echt alles! Helaas moest ik nog 7 hechtingen krijgen en heb ik nu (een week later) nog wel last ervan maar dat neem je voor lief! Als ik dan weer in de ogen van mijn mannetje kijk en zie hoe lief hij ligt te slapen ben ik echt trots om mama te mogen zijn van Sam.

Liefs,

SoSweet

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gefeliciteerd met Sam, jullie prachtige zoontje! Geniet er lekker van en hopen dat je snel herstelt!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    hee meid, vroeg me al af of je inmiddels was bevallen, super joh! Mooi beschreven en echt een leuke naam.

Liefs suus

4. SoSweet

SoSweet Lid

Nov 9, 2006
    88
    0
    0
    Almere
    Hey Suus,

Zat laatst ook al te kijken of jij al was bevallen, maar helaas is dit dus nog niet het geval? Kunnen ze je niet strippen? bij mij heeft het echt wel geholpen hoor :)
    Ben je al naar het ziekenhuis geweest voor een echo? Ik hoop voor je dat het snel mag gaan gebeuren! Kan me voorstellen dat je er een beetje genoeg van hebt gekregen!

Liefs,
    Steph

5. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Van harte gefeliciteerd

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid