De bevalling van Sylvana!

Discussie in 'De bevalling' gestart door PrisEnKids, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrisEnKids

PrisEnKids Actief lid

11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    27-09-2007

Op 27-09 moest ik me eigen melden om half 8 op de kraamafdeling.
    Daar werdt een ctg gemaakt!
    Onze meid deed het goed en kon dus ingeleid worden…wat een opluchting
    Daarna het toucheren, ik was in 1 dag wel van 1 naar 2 cm ontsluiting gegaan…
    maar moest er 3 hebben om mijn vliezen te breken…dus kreeg een tampon met gel en dan zouden ze kijken of het om 1 uur al meer was….helaas om 1 uur nog steeds 2 cm…dus zouden ze om 5 uur weer kijken!
    Jaa toen was het 3 cm maar nog geen wee…en savonds breken ze je vliezen niet meer..dus morgen om half 8 worden me vliezen gebroken!
    Savonds met weeen gelopen tot half 5 snachts…en toen foetsie…dus in slaap gevallen.

28-09-2007
    Om half 8 maakte ricardo mij wakker, en een paar seconde later stond de vk van het ziekenhuis er om me naar de verloskamers te rijden!
    Daar aan het ctg, ons ukkie deed het super goed!
    Dus weer toucheren,…hmmm nog maar 3 cm…baal!
    Ze braken me vliezen en zoals verwacht kwam er weinig vruchtwater mee.
    Daarna een hartslagmeter op haar hoofd.
    Afgesproken als ik na 1 uur gebroken vliezen geen weeen had ze een infuus zouden geven!
    En ja hoor…na 1 uur nog geen wee en dus een infuus….
    Ze zetten het infuus op 45 en verhoogde het iedere keer met 15 naar 20 min.
    Geen weeen kwamen…en toen ik moedeloos begon te worden begon eindelijk de eerste wee, om 11.15.
    Al vrij snel werden ze pijnlijk en zat er 1 1/2 minuut tussen met een wee van 1 minuut.
    Om 12 uur had ik 5 cm….tjee wat baalde ik toen.
    Om 12.10 kreeg ik ineens persdrang, ik dacht dat kan niet…maar voelde het toch zeker.
    Dus ze voelt…nog steeds 5…..
    Dus puffen, steunen en tja zelfs gillen…. **bloos**
    Om 13.00 uur heb ik geroepen dat ik niet meer kon en of moest persen of pijnstilling wou.
    Hellaas werkte onze baby niet mee…dus pijnstilling ging niet…harstalgje daalde teveel met elke wee.(dit wisten we om 12 uur al )
    Om 13.05 werdt ik naar de verloskamers zelf gereden, lag in een weeenkamer.
    En daar werdt alles ineens heel snel klaargezet.
    En dan mis ik een stukje!
    Want ik heb geen verloskundige binnen zien komen, en er is toen schijnbaar getoucheerd en zat ik op 9 1/2 cm ontsluiting…maar ik weet hier dus niks van
    Ze hebben me toen geholpe het laatste randje weg te persen/puffen en toen mog ik persen….
    Heel zachtjes en ondertussen vaak puffend want mevrouw kwam ineens te snel en anders zou ik van onder tot boven uitscheuren.
    Na 5 min persen is Sylvana dan om 13.25 geboren!
    Ze werdt gelijk op me buik gelegd, waarna ik best wel bang was, want ze huilde niet en ze was blauwig…hierdoor ook een agpar van 8 en 9.
    Maar gelukkig na een pijnprikkel huilde ze!
    Daarna ging de vk kijken of de placenta wou kome…die wou gelukkig wel, maar er bleef een stuk vlies achter…dus moesten ze op me buik duwen, drukken en doen…auw :w
    Daarna gekeken of ik gehecht moest worden, gelukkig niet!
    Had alleen 2 schaafwondjes maar die bloeide niet en hoefde dus ook niet gehecht te worden!
    Daarna ging de vk weg en kregen wij wat drinken en beschuit met muisjes!
    Ons meissie nog steeds lekker tegen me aan…en na een 1/2 uurtje kreeg ze honger en at ze voor de eerste keer!
    Aan allebei de borsten al 20 min!
    Dit vonden ze super!

Hierna werdt ze gewogen….4130 gram!

Voor foto's http://zebratje.babyblogs.nl

2. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een mooi bevallingsverhaal. Van harte met de geboorte van jullie meid!
    En gelijk drinken echt super goed!

3. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    gefeliciteerd met jullie mooie dochter en zusje

Deel Deze Pagina