De bevalling

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door leen1982, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ondertussen al gemerkt op de andere topics dat jullie er ook alleen voorstaan! Ik zou zeggen, welkom (jammer genoeg) en bedankt voor jullie meningen!
     
  2. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Ach samen zijn we niet alleen he.
     
  3. Modigliani

    Modigliani Actief lid

    4 jan 2007
    173
    0
    16
    Toneel- en dansdocente, theatermaakster
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

    Ten eerste wil ik het volgende graag kwijt: jullie zijn supervrouwen!
    Ik vind het trouwens geweldig dat er een topic aan gewijd is :D
    Heb besloten het ook alleen te gaan doen en het bevalt me nochtans prima! Mijn moeder en een hele goede vriendin (meter) gaan mee naar de eerste echo op 15 maart. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken ;)

    Liefs,

    Modo
     
  4. Heel veel suc6!

    Modo, jij hebt zelf besloten het alleen te doen? Mag ik misschien vragen wat jouw beweeg redenen daarvoor zijn?
    Als ik de keuze had zou ik het niet alleen doen.
     
  5. * :oops: *Laatmaar...heb het al gelezen
     
  6. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik ben niet alleenstaand, maar mijn beste vriendin wel. Twee jaar geleden ben ik bij haar bevalling geweest. Ik vond het helemaal geweldig om het eens aan de andere kant mee te maken, overigens.
     
  7. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Jaja, het komt dichterbij hé! Ik ben ondertussen al aan het twijfelen of mijn moeder overal bij mag zijn of juist voor de geboorte mij steunen! Ik begin meer te gaan naar de mening als ze dan zo lang aan mijn zijde staat het misschien wat grof is om haar dan te zeggen als ik moet persen, blijf jij hier nu maar wachten tot het geboren is... denk je niet?

    Ik denk dat ik haar dan toch zal erbij vragen, ze staat dan al misschien een aantal vermoeiende uren ook mijn hand vast te houden en mij bij te staan hé! Nou ja, ik zal wel zien op het moment zelf!

    En voor de rest, weet ik niet wie er eigenlijk nerveuzer is.. ik of mijn moeder! Ze loopt al een paar dagen te stressen en maakt me zelfs zenuwachtig op den duur met haar regelen en plannen, hihi :)

    Maar ben wel heel blij dat ze er is hoor! Anders mocht ik alles toch maar alleen regelen!

    Ik krijg ook al een paar dagen nu meer last van harde buiken en ze doen soms echt al pijn! Ik hou jullie zeker op de hoogte hé!
     
  8. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Hier nog een komende alleenstaande mama.
    Ik heb op dit moment nog wel een relatie, voor zolang als die nog duurt.
    Woon bij me vader in huis en ga hier ook bevallen. aangezien er geen ruimte genoeg is op mijn kamer kan er sowieso maar 1 iemand bijzijn, Afgezien van de VK etc. dan.

    Gister had ik het er toevallig over met hem, ten ik zei dat ik hier wou bevallen was zijn 1e reactie al van ja dan ben ik er niet bij (hij en mijn ouders liggen elkaar niet), lekkere steun he. het gaf mij echt het gevoel te worden gedwongen in het ziekenhuis te bevallen zodat hij erbij kan zijn. Maar aangezien dat ontzettend veel geld kost zonder medische indicatie en het veel gedoe is heb ik besoten thuis te bevallen zolang het kan.
    hij zou eventueel de enige zijn die ik erbij zou willen hebben. als hij niet komt dan niemand. mijn moeder en schoonmoeder hoef ik niet in de kamer te hebben. als ik daar met me intieme gedeelte blootlig hoeft niet iedereen mee te genieten.
    Ik wil zelf de eerste zijn die geniet van het kindje, als ik dan klaar ben met bevallen en kindje ligt bij me mogen ze komen kijken :D

    Nou heb ik nog wel eventjes de tijd voor ik moet bevallen dus er kan van alles veranderen, maar dit is mijn mening nu!

    En goddess en Leen veel suc6! vind het echt knap om alleen te doen!
     
  9. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Allereerst welkom hier Noa!

    Ik ben toch aan het twijfelen hoor of ik het wel alleen ga doen, denk wel dat ik mijn moeder erbij ga willen!

    Maar ja, we shall see!
     
  10. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    hoi Leen

    Je kan altijd tegen je moeder zeggen op de gang te wachten, en als jij dan tijdens de bevalling iets heb van nu wil ik haar erbij hebben, kan je haar binnen roepen.
    Of haar erbij nemen, en dan afspreken met haar dat als jij je er niet meer goed bij voelt en dat tegen haar zegt dat zij dan weer even op de gang wacht.
    Is jouw bevalling dus dat zal ze wel begrijpen. als jij je niet ged kan concentreren bij je bevalling heeft dat natuurlijk ook nadelen.

    Ik heb geen goed contact met me moeder en wil haar echt niet bij me in mijn kamer. Dan nog liever me schoonmoeder.
    Maar ik zou het wel overleggen met je moeder van te voren. :)
     
  11. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ja, natuurlijk, dat ben ik ook van plan om alles te bespreken!
    En daar heb ik dan wel meer geluk in want heb wel een goede band met mijn moeder en ze doet alles voor mij en de kindje(s)!

    Toch bedankt voor de goede raad!
     
  12. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Geen dank!
    Suc6 he ermee! en veel geluk met je kindje natuurlijk :)
     
  13. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Dankuwel Noa, das heel lief!

    EN ik wens hetzelfde voor jou! :D
     
  14. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Ik wil het waarschijnlijk ook alleen doen...
    Ik weet het nog niet zeker, maar als ik thuis beval doe ik het waarschijnlijk alleen. Maar als ik naar het ziekenhuis moet wil ik wel dat mijn moeder erbij is, dit omdat ik dan niemand ken. En als ik thuis beval heb ik tenminste de verloskundige die ik een paar keer heb gezien...
    En bij mij begrijpen ze het ook niet hoor dat ik het alleen wil doen :p
     
  15. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    miszmii gewoon lekker doen waar jij je het pettigste bij voelt! :D
    IS jouw beslissing.
    Succes! Je bent trouwens lekker op tijd moeder ook
     
  16. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Ik doe ook wat ik het fijnst vind. Mijn moeder is toch thuis, en als ik uiteindelijk dus toch iemand nodig heb is ze gewoon in de buurt!

    Ik ben inderdaad jong moeder, was ook niet gepland, maar het kindje is meer dan welkom ;)
     
  17. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Leuk joh!
    En je moet al bijna bevallen ook.Lekke in de zomer buiten met je wagen.
    veel plezier! en genieten natuurlijk
     
  18. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Haha lijkt me echt heerlijk!

    Jij ook nog heel veel succes met je zwangerschap verder! :) Hoop dat alles goed verloopt, en dat de tijd snel komt dat jij met je kindje in je armen ligt ;)
     
  19. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Bedankt voor je mening miszmii!

    Het is voor ons beiden niet veraf meer hé! Ben eens benieuwd wanneer we het heuglijke nieuws mogen vertellen!

    Groetjes leen1982
     
  20. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Inderdaad! Misschien bevallen we wel tegelijk ;).
    Van mij mag het wel over zijn hoor! Hoop dat ik de kleine snel in mijn armen heb, en hoop voor jou hetzelfde :D
     

Deel Deze Pagina