De bevalling

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door leen1982, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    hey Miszmii, volgens de pendels wordt het een dochter, en nieuwsgierig als ik ben: is het een dochter? :oops:

    Ik heb maandag al vanalles besproken met m'n gynae en hij heeft in m'n dossier gezet dat ik zoveel mogelijk alleen wens te doen (indien het een voorspoedige bevalling is en niet te vroeg), zoals de beeb zelf 'uit mij halen', zelf z'n gezichtje proper maken, zelf de navelstreng doorknippen enz.
    Heb ook gezegd dat ik liever zou heben dat ze wachten met navelstreng afbinden en knippen tot die volledig is uitgeklopt, zodat ik ondertussen de kleine al kan aanleggen.
    In België hebben ze de gewoonte die navelstreng zo snel mogelijk door te knippen en met je kleintje aan de haal te gaan voor de verzorging, en daar bedank ik deze (laatste) keer echt wel voor.
    Hij zag er helemaal geen graten in, maar schrok wel als ik hem dat vroeg. Werkt nu al bijna 9 jaar als gynae en had die vraag nog nooit gehad.
    Raar...
     
  2. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Waw, ik wist niet dat je da allemaal zelf mocht doen!?

    Nu dat ik da weet ga ik da toch ook eens voorstellen aan mijn gyn, ik moet normaal maandag nog eens langsgaan!

    En hoe gaat het voor de rest nog met u platliggertje?
     
  3. lievebeesje

    lievebeesje Actief lid

    4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    ook ik was bij mijn jongste zoon alleenstaand en heb een heerlijke zwangerschap gehad mijn beste vriendin zou bij de bevalling zijn maar omdat ik 3 weken te vroeg was zat zij helaas in het buitenland tijdens de bevalling op prinsjesdag kwam mijn moeder onverwacht langs toen had ik al 8 cm ontsluiting en toen ik mocth gaan liggen op bed zei de verloskundige zal ik je moeder erbij halen de baby kan zo komen waarop ik zei nee wil het heel erg graag alleen doen ben alleen zwanger geweest en wil het ook heel graag alleen op de wereld zetten , met behulp van de verloskundige dan ;) toen mijn zoontje kwam heb ik gevraagd of ik het aan mocht pakken en ook heb ik zelf de navelstreng doorgeknipt een ervaring om nooit en nooit meer te vergeten heb zo een hechte band met mijn zoon
    benheel erg blij dat ik dit kindje samen met mijn vriend op de wereld mag zetten maar heb hele warme gevoelens over de zwangerschap en geboorte van mijn eigen prinsje , damens weet nu dat ik een partner heb hoe moeilijk het is om het alleen te doen en daarom heb ik ook heel erg veel bewondering voor jullie , :)
     
  4. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Denk dat het in Nederland zo'n beetje de gewoonte is de baby zelf aan te pakken zenne Leen. Bij ons dus helemaal ni éh, voor ge het weet, zijn ze ermee weg :p
    Vorige week op dubbele weeënremmers geleefd, had een blaasontsteking (wééral!) en de éne wee na de andere. Nu is ze weg en zit ik op het normale aantal remmers zonder een enkele wee. Mag al eens een klein wandelingetje maken (tot aan de bakker of school en terug) en dat doet wel goed. Altijd dat binnen liggen is saai en je krijgt geen frisse lucht éh.
    Moet nu wel om de 2 weken urine bij de dokter doen, is verplicht, bah. Maar dan ontdekken ze snel een evt ontsteking, dus das dan weer positief.
    Oh! En ben eindelijk bijgekomen! Al 1.820 kg in totaal :) Werd eens tijd... Bij de eerste was ik op deze termijn al 6 kg bij en bij de tweede 4.
    Al 3 weken kotsvrij, hoihoi, was al bang dat het voor de volledige zwangerschap was...

    Die band moet idd een héél pak hechter zijn als je allerlei dingen zelf hebt mogen doen Lievebeesje!
    Ben echt blij dat ik 'de vraag' heb durven stellen aan mijn gynae.
    Moet er wel mee blijven rekening houden dat ik dat niet mag doen als hij voor week 35 wordt geboren, maar ik ben er redelijk gerust in ;)
     
  5. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Het is voor mij ook allemaal nog nieuw hé platliggertje! Mijn eerste was al geboren op 33 weken en moest onmiddellijk weg omdat hij niet ademde!
    En heeft daarna ook nog 6 weken in de couveuse gelegen! Hij is ook gekomen met een keizersnede!

    Dus dit is zoals een eerste kindje voor mij op vlak van einde van de zwangerschap beleven en bevalling en zo! Want ik mag natuurlijk bevallen, dus hoef geen keizersnede! Joepi!

    Ik denk ook dat je het haalt hoor platliggertje, je komt elke keer verder en verder en je slaat je overal door! Ik duim alvast voor jou en hoop dat je een gezond kindje ter wereld mag brengen!
     
  6. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    @Platliggertje, ik krijg geen meisje ;). Op de pretecho en 20-weken echo zeiden ze dat ik een zoontje kreeg.
    Ook ik wil zelf de navelstreng doorknippen, al is mijn moeder wel bij de bevalling dat is gewoon iets wat ik wil doen! Als ik nog met mijn ex had enzo was dat natuurlijk allemaal weer anders geweest.
    Fijn dat alles zo goed gaat trouwens nu bij jou. Wel rot dat je vorige week weer een blaasontsteking had, maar deze week gaat alles goed dus hopen dat het zo blijft doorgaan :).
     
  7. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Tzijn hier wel veel jongentjes hé? Of is dat mijn gedacht maar, hihi :)
     
  8. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Haha het valt mij inderdaad ook op dat veel meiden die rond deze tijd zijn uitgerekent (maart, april en mei) een jongetje krijgen! :D
     
  9. Ik krijg ook een jongetje :D .

    Miszmii: Ik had nog helemaal niet over de navelstreng nagedacht. Die wil ik ook doorknippen!
    Bedankt! Ik had daar echt nog niet over nagedacht.
     
  10. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Hahaha, hier een echte jongensboom! :p
     
  11. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Haha :p.
    Wel goed dat je er nu dan aan denkt, maar volgens mij vragen ze het ook wel hoor...
     
  12. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    In België vragen ze het helemaal niet, je moet echt op voorhand al zeggen dat de papa of jijzelf die wil doorknippen.
    Echt, voor je het weet, hebben ze die zelf doorgeknipt en zijn ze met je baby aan de haal voor de verzorging.
    Ipv de mama eerst ff te laten bekomen met de baby in de armen, jah, nog geen 2 minuten krijg je hier...
    Bij mij zal het gene waar zijn sé!
    Eisen zijn al gesteld :p
     
  13. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Okay... In Nederland gaat het heel anders! Hier laten ze je eerst rustig met de kleine op je buik liggen en daarna wordt je beide bewassen enzo...
     
  14. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ja zeg, nu ik da weet platliggertje ga ik ook mijn eisen stellen hoor!

    Ik ga maandag haar verwittigen dat ik de navelstreng zelf wil doorknippen en haar vragen om de baby niet direct weg te brengen!

    Ik heb vannacht zo akelig gedroomd zeg :(! Ik droomde dat ze mijn baby direct weghaalden zonder me te laten zien en dat ze hem omwisselden met een andere baby en na een paar jaar kwamen ze er dan achter!
    Brrr, was een echte nachtmerrie zeg. Kijk te veel familie, denk ik!
     

Deel Deze Pagina