De bevalling

Discussion in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' started by Sana88, Mar 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Allereerst wil ik je ook een hart onder de riem steken met dit inmense verdriet...
    Wat een vervelende vk heb je en ik kan me goed vinden in jou verhaal,was bij mij bijna 7 jaar terug precies hetzelfde. Ook hadden ze dingen die ze zouden regelen voor ons niet gedaan en was daar erg boos over.
    Over de pijn nog maar niet te spreken,ons mannetje was 22wk ver en heb de weeën ook als hels ervaren (met mijn oudste zoontje met 41wk vielen ze me mee) om maar een vergelijking te maken... Ik heb een ruggenprik gekregen bij 4cm ontsluiting omdat t niet meer te doen was. De uitdrijving ging wel spoedig,maar wat een verdriet...
    Ik wil je heel veel sterkte wensen en wij zijn er hier voor je!

2. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Veel sterkte met het verlies van jullie kindje... wat verschrikkelijk.

Mijn missed abortion werd opgewekt door vaginale tabletten en daarna een curretage. Een jaar later ben ik bevallen van onze dochter. Ik vond de weeen van de miskraam veel heftiger dan de weeen van mijn bevalling. Zo heftig dat ik er ziek van werd. Waarom zou jij geen echte bevalling gehad hebben? Rare reactie vind ik...

3. Etto

Etto Niet meer actief

Beste Sana,
    mijn kindje is met 21 weken geboren. Ook ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar wat maakt een bevalling een "echte" bevalling? De hoeveelheid pijn heeft daar niks mee te maken. Jij hebt via de natuurlijke weg een kindje gekregen en dus ben je bevallen. Wat een bullshit van je verloskundige. Dat een bevalling bij negen maanden nog meer pijn doet (fysiek!) dan wat wij hebben ervaren, dat geloof ik wel. Maar op en discussie over "een echte bevalling" zit jij volgens mij niet te wachten.
    Is zij wel een "echte" verloskundige? Voor mij is een echte verloskundige iemand die je ondersteunt en zich in kan leven. Voor mij is ze gezakt :)

Sterkte.

4. harmsen85

harmsen85 Lid

Apr 7, 2015
    93
    0
    0
    mijn klein wondertje!
    lelystad

wat erg! ik schrik hier van! zei kan niet voelen wat jij voelt! en tuurlijk elke bevalling is anders! en als jij hebt gevoeld dat je weeen had, dan had je ze! het lijkt mij ook dat juist door je ween je ontsluitingen beginnen, althans bij mij wel! ben hier echt zo boos over!

ik wens je veel sterkte en kop op meid!

5. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Totale onzin van de verloskundige! Wat een bot mens!!! Ik zelf ben bij 40 weken bevallen en bij 20 weken en allebei vreselijke pijnlijke weeën hoor!!! Jeetje meid heel veel sterkte en trek je niks aan van die onzin!

6. Sana88

Sana88 Lid

Mar 6, 2015
    66
    4
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor het medeleven en de begripvolle reacties, doet me goed!

We zijn nu 3 maanden verder en het gaat al weer wat beter gelukkig.. Merk ook echt dat het me sterker heeft gemaakt. Trek me nu niets meer aan van wat ze heeft gezegd (of wat anderen zeggen), ik weet wat ik heb gevoeld en niet zij.

Richt me op de positieve dingen en hoop op een mooie toekomst met volgroeide gezonde kindjes :)

7. Steenbok1983

Sep 4, 2012
    37
    0
    0
    Beste Sana,

Allereerst heel veel sterkte gewenst bij het verlies van je kindje,wat ontzettend verdrietig dat je dit hebt moeten meemaken.

Wat ontzettend bot van de verloskundige om zoiets te zeggen :x naar mijn mening ook ontzettend misplaatst in de situatie die je nu meemaakt.

Ik heb zelf in aug. 2012 mijn dochtertje verloren,na 22 weken zwangerschap.
    En in mei 2014 ben ik van een gezonde zoon bevallen. Beide keren Werd de bevalling wel ingeleid met weeenopwekkers.
    Ik vond mijn eerste bevalling van mijn dochtertje wat betreft pijn van de weeën net zo pijnlijk als die van mijn zoon,die met 40+3 is geboren. Zwangerschapsduur maakt dus naar mijn mening niets uit in de pijnervaring!

Er zijn ook ,naar mijn eigen ervaring ,veel mensen die soms domme dingen in dit soort situaties als dan niet zo zo bedoeld....

Ik wens jou veel sterkte toe aankomende tijd en veel geluk voor de in de toekomst

8. Islah

Islah Niet meer actief

Wat een rotopmerking van de verloskundige! Mijn eerste bevalling was pijnlijker dan die daarna dus is gewoon heel erge onzin. Het enige dat anders was, was dat ik geen volledige ontsluiting nodig had en daardoor geen persweeën kon aanvoelen.

9. Sana88

Sana88 Lid

Mar 6, 2015
    66
    4
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties en steun.
    As donderdag de uitgerekende datum..wordt weer een moeilijke dag verwacht ik.
    Momenteel wil ik dolgraag weer zwanger worden. Helaas werkt mijn cyclus nog niet goed mee :( Maar goed we houden hoop!

10. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hier is t elk jaar op de uitgerekende datum dag nog steeds moeilijk en sta je even stil,en bij mij ook tegelijk zo mooi,ik kreeg mijn voetafdruk in goud op die dag(juwelier belde dat ie klaar was) Alsof mijn engeltje dat zo heeft gestuurd....
    Heel veel sterkte meid! Knuf

11. Maaike55

Maaike55 Actief lid

Mar 17, 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo sanna
    Ik heb je berichtje gevonden!
    Pfuhh wat kort geleden nog meid! En wat een rare uitspraak Van je verloskundige! Heb je hier een klacht over ingediend? Echt niet normaal!

Zelf bevallen met 4,5 maand en oh wat was dat vreselijk. Zowel lichamelijk als geestelijk. De artsen hebben toen besloten ruggeprik te geven. Maar echt ik vond de begin weeën 10x erger dan bij mijn bevalling daarna ( was met precies 40 weken)

bij 1ste bevalling minimaal tot niet hoefe persen en omdat ze uiteraad zo klein was, was dat minder pijnlijk ( wel bijna 24 uur geduurd voordat ik beviel)

Probeer alsjeblieft los te laten wat verloskundige heeft gezegd!
    Jij heb het gevoelt! Niet zij !

Je mag altijd privé berichtje sturen

Groetjes maaike

12. WSC

WSC Lid

May 6, 2015
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dag Sanna,

Ik ben op 25 weken moeten bevallen na een zwangerschapsafbreking door toxoplasmose (ons kindje zou heel zwaar gehandicapt geweest zijn, echt mensonwaardig).

Ik heb ook erg afgezien!!! Mijn epidurale werkte ook niet zoals het hoorde en ik kon de vroedvrouw wel verwensen tijdens het bevallen.

Toen ik nadien opmerkte dat ze mij hadden beloofd dat ik weinig pijn zou hebben, maakte ze een identieke opmerking, dat dit niet echt bevallen was.

Ik heb nog geen andere bevalling meegemaakt, maar ik weet wel dat ik op korte tijd volledige ontsluiting had en dat ik toch nog heb moeten persen (pijnlijke zaak).

Ik begrijp niet dat mensen in die omstandigheden nog zo'n opmerkingen durven te maken. Je krijgt immers niets in de plaats, enkel het afzien, maar met lege handen naar huis.

Begrijp jou dus volkomen!

Share This Page