Ik heb dus nooit zachte handjes.. Sterker nog, ik heb vaak droge vingertoppen met velletjes. En om het nog erger te maken blijft er bijvoorbeeld na het aardappels schillen of iets gemaakt te hebben met cacao of kruiden oid blijft het tussen de droge huid zitten en krijg ik het er met heen mogelijkheid vanaf. Zoals vandaag heb ik tuinbonen gepeld met dit als resultaat: Wie heeft de tip om schone, gladde handjes te krijgen? Manicure is niets voor mij dus dat valt af.
Ik wrijf m'n handen dagelijks meerdere keren in met crème. We hebben die ambachtscreme (ye koop bij drogist en ook karwei enzo. ) En ik heb een pompje van rituals. Die ruikt net iets lekkerder. Ik heb mooie poezelige pootjes haha
Voor het slapen gaan je -net gewassen- handen 'scrubben' met een mix van olijfolie en suiker. Daarna een flinke vette laag vaseline erop en dan (katoenen) kousen en die de hele nacht om houden. Werkt als een tiet
Ik word helemaal kriebelig bij vettig spul aan m'n handen, ik zweer al jaren bij deze creme van Vaseline. Paar keer per dag goed je handen ermee insmeren, trekt snel in, en je nagels groeien er ook door. Win win situatie
Bedankt voor jullie tips! Ik heb mn handen net gescrubd met olijfolie en suiker (is voor nu het enige wat ik in huis heb) en gaan zo de vaseline in. Ik ben benieuwd! Morgen even kijken voor een handcreme om ook daadwerkelijk te gaan gebruiken, smeren schiet er tot nu toe altijd bij in.. Ik heb dat zwarte met allerlei vijlen proberen weg te halen maar gaat met geen mogelijkheid helaas. Het is haast permanent omdat ik iedere keer als het weg trekt wel weer aardappels ga schillen oid. Ik krijg ondertussen al vragen of ik een schatkist aan het opgraven ben.. Ik hoop dat iemand daar nog tips voor heeft?
Als je het zo erg hebt kun je misschien beter even langs je huisarts. Ik had, mede door het vele buiten werken, op een gegeven moment ook zulke kapotte en schrale/droge handen met kloven en zwarte viezigheid. Ik kreeg ze echt niet meer schoon en glad. Via de huisarts een hele goede creme gekregen die ook wel voor eczeem gebruikt wordt. Kun je helaas alleen bij de apotheek op recept krijgen. Ik heb nu nergens meer last van! (Ik moet zeggen dat ik er in de winter ook wel meer last van heb dan in de zomer)
Okè! Ik heb inderdaad ook wel eens last van pijnlijke kloven rondom de nagels. Het zou niet in me opkomen hiermee naar de huisarts te gaan maar die crème lijkt me wel wat. Ik zal eerst eens een weekje aankijken met de tips die hier zijn gegeven en een goeie handcreme, als dit nog geen aanzienlijke verbetering geeft zal ik eens bellen.
Ik heb altijd deze bij de hand als ik last van droge handen krijg. Is niet voor bedoeld maar werkt uitstekend! Paar dagen 2-3 keer per dag smeren. Ook voor kloven rondom de nagels
Je kunt je vingertoppen ook gewoon srubben meteen puimsteentje wat je normaal voor eelt aan je voeten gebruikt. Zeker met kloven helpt dat heel goed