Goedenavond! In onze dochter haar kamer hebben we een velux raam en ik heb zojuist haar verduisterende rolgordijn besteld. Maar, nu zat er toen we het huis kochten een stok bij met zeg maar een drie kwart rondje, waar je zogenaamd dat raam mee kan bedienen. Mn ouders hadden dat vroeger ook, en ik kan er niet meer overweg, man vind ze ook onhandig. Alleen haar dakraam zit zo hoog, dat ik en mn man en zo niet bij kunnen. En gezien het haar enige raam is, moet dus smorgens en het gordijn en raam open, en savonds weer dicht. En dan op een manier dat ik niet steeds op een trap wil hoeven klimmen. Dus voor de mensen met een dergelijk raam. WAT gebruiken jullie om zowel het raam, als het gordijn mee open en dicht te maken??
Heb hetzelfde probleem en sorry geen echte oplossing. Heb standaard een krukje van de ikea hiervoor in de kamer staan.
Wij hebben ook een heel hoog dakraam. Daar kom ik zelfs met een keukentrapje niet bij. Bij ons is hij elektrisch. Er zit dus een afstandsbediening bij. Die stel ik gewoon in. Hij gaat op de ingestelde tijden automatisch open en dicht. Bij regen gaat hij ook vanzelf dicht. Ideaal! Daar kan dus ook een elektrisch rolgordijn op: https://www.veluxshop.nl/producten/velux-raamdecoratie/rolgordijnen?gclid=Cj0KCQjwxbzdBRCoARIsACzIK2kwK64KIPX3aWebMDf_4chlprmzyh1qSnyuIDnOJvI5jhPgnUmBQBcaAl8rEALw_wcB
Ja dat dacht ik ook. Maar, er staat dat je dan een integra elektrisch raam moet hebben. En die hebben wij niet. Of zie ik het verkeerd?
Ik ben bang dat ik dat ook moet kopen. Maar hoop toch op een geniaal idee hier. Elke dag op zo'n trap is funest voor mn bekken, helemaal kort na de bevalling
Bij het rolgordijn op zonne-energie staat wel handbediend raam. Maar ook daarbij staat integra. Weet niet wat het verschil is, maar misschien kan het met die wel.
Wij hebben een velux lichtkoepel waar je zelfs met stok nooit bij zou komen. Deze is inderdaad elektrisch en gaat op de door ons gekozen tijden open en dicht. Als het regent gaat hij uit zichzelf dicht, echt ideaal! Ik dacht dat je een bestaand dakraam ook kan ombouwen tot dit systeem? Anders even contact opnemen met velux?
Het was ook mn plan om die met bediening te kopen (al zit je dan alsnog met t open en dicht doen van dat ding) maar zoals ik het begrijp moet je daar dus wel echt een ander raam voor hebben, die integra, want bij de handbediende staat niks verder behalve het type nmr van je raam.. Dus dan kan het niet lijkt me..
Dat zou idd wel kunnen, dan moeten we een nieuw raam kopen. Maar dat willen we niet omdat er tzt een recht dak (ipv nu schuin dak) over de hele breedte van het huis gaat komen. Ik zoek nog steeds naar dé oplossing om dit raam en het gordijn makkelijk open en dicht te doen, iemand tips?
Nee dat zou inderdaad zonde van je geld zijn. Heb je deze al geprobeerd? Staat op de velux site, kan tot 1.8m worden uitgeschoven. Telescopische bedieningsstang voor het openen en sluiten van VELUX dakramen en raamdecoratie buiten handbereik (ZCT 200 K)