De biechtstoel

Discussie in 'De lounge' gestart door Manque, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Pfff sterkte.. Wat is dat voor spul wat zo afgeeft?

2. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Nou, wat een heerlijk ideaal beeld!
    Hij doet wel meer, er word gestofzuigd en gedweild beneden door hem. En dat is het :D
    En daar ben ik eigenlijk al blij mee :p

3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113

Oh:roflmao:
    Daar zou voor mij dan wel weer een irritatiepuntje zitten. Voor de rest is het overmacht. Maar uit eigen ervaring weet ik dat het rete irritant is om in die situatie te zitten. Succes!

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Begrijpelijk hoor :( sterkte voor jullie beide. Wees lief voor elkaar :)

5. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ja klopt, het thuis zitten is overmacht en daar irriteer ik me niet aan. Wel aan het feit dat er gewoon bijna niets uit zijn handen komt. Ik ruim nog steeds zijn vuile sokken en onderbroeken achter hem op bij wijze van. En de oudste hangt de hele dag om hem heen op de bank zonder dat er iets word gedaan. Dan denk ik, kom op! Pak een bal en ga buiten voetballen ofzo! En dan niet voor 5 minuten maar gewoon tot jullie allebei moe en voldaan binnen komen. Maar ja, ik weet niet hoe dat in zijn hoofd gaat heej :p

6. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Dank je wel :) En ja, we doen ons best :p

7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Voegmiddel voor tussen de tegels. Soort cement. Maar met head & shoulders ging het er redelijk af :p

famofthree vindt dit leuk.
  8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Klopt, lastige situatie! Als je keer op keer afgewezen wordt krijgt je zelfvertrouwen wel een knauw en word je vanzelf een beetje 'landerig'.

Is er misschien iets anders waar hij zich op kan storten? Een hobby, klussen, of iets anders? Iets waardoor hij zich goed voelt?

9. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik ben echt een haai geworden als m’n zoon slaapt.
    Ik heb zin om iedereen die dan teveel geluid maakt met een beetje ducktape te bewerken.

Evanesco, Bailey07, Vulpen en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Herkenbaar. :oops:

Zwitsal vindt dit leuk.
  11. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ben ik dus niet de enige :oops:

Zwitsal vindt dit leuk.
  12. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Hm, nee helaas niet. En wat ik helemaal rot voor hem vind is dat hij hier geen vrienden meer heeft. Hij is voor mij naar deze kant toe verhuisd. Kreeg hier ook fijne vrienden uit mijn vriendengroep, maar dit is helaas helemaal uit elkaar gevallen. Lang verhaal, flink opgelicht door onze ‘beste’ vriend hier. Vertrouwen heeft een flinke knauw gehad en hierdoor laat hij erg moeilijk nieuwe mensen toe in zijn leven. Daarnaast zitten wij door het hele gebeuren nu in de schuldsanering en hierdoor kun je ook weinig ondernemen omdat er simpelweg geen (benzine)geld voor is. Klinkt uitzichtloos als ik het zo op schrijf zeg :eek:
    We moeten ons huis gaan verkopen en hopen in een andere woonplaats te komen. Wie weet doen we daar ook weer nieuwe leuke contacten op. En over 2 of over 4 jaar zijn we uit de sanering en is dat stukje stress en spanning ook weer uit ons leven. Dus nog ‘even’ moed houden.

Ik heb nu overigens ook 3 weken vakantie gehad waardoor we drie weken op elkaar lip zaten, en dat werkt ook niet bevordelijk.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een nare situatie zeg. Ik hoop dat jullie gauw weer wat lucht krijgen, op alle vlakken. Dat zal alles flink verbeteren en de kijk op de situatie veranderen.

14. Lilium

Lilium Niet meer actief

@Anne1001 Is vrijwilligerswerk geen optie voor hem? Het activeert hem weer, waardoor hij weer ziet waar zijn kwaliteiten liggen. Misschien ontdekt hij wel en nieuwe kant van zichzelf waar hij iets mee kan.
    En daarbij staat het ook nog mooi op je CV.

Het kan natuurlijk ook voor enkele uren per week, hoeft niet direct fulltime.

15. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik hoop met je mee! Thnx :)

16. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Dat is zeker iets om eens bespreekbaar te maken! Bedankt voor het meedenken!

Lilium vindt dit leuk.
  17. Lilium

Lilium Niet meer actief

Kijk dan even goed naar welk vrijwilligerswerk je voorstelt.. iets wat in de lijn van zijn interesses ligt is al veel aantrekkelijker natuurlijk.

18. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik zal me er eens in verdiepen inderdaad.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    Zo hier zou ik ook echt niet vrolijk van worden. Ik begrijp je vriend, maar ik begrijp jou ook helemaal.
    Ik ben momenteel ook het motiveren moe. En dan heeft ie van mij gelukkig nog wel een baan. Maar thuis ploft ie op de bank en het is klaar en wil niks, valt in slaap etc. Ik zoek ook de kracht om daar nu mee om te gaan.
    Want hij zit overduidelijk weer in een depressieve periode, maar ik kan er niks aan doen. En dan met dit plakweer en de kinderen 6 weken zomervakantie..nee gewoon niet leuk.

Nou ja veel sterkte in ieder geval en hopelijk vind ie snel een baan:thumup: in welke sector zoekt hij?

20. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik heb ook het idee dat mijn man in een aardige depressieve periode zit nu. Geen puf om ook maar iets te ondernemen, veel slapen, negatief over zijn kunnen en zijn zijn, en heel snel ergens gepikeerd over zijn en dan ook compleet ontploffen. Zo lastig om positief te blijven inderdaad! Het breekt me soms echt op. Hij heeft ooit 1 gesprek gehad bij een psycholoog, en daarna nooit meer terug gegaan. Geen zin in, was zijn verweer. Dat zijn gezin er ook onder lijd ziet hij dan helaas niet. Ik heb hem dit toen wel gezegd, ik was echt boos! Geen zin in? Wij hebben geen zin in jou hoe je je nu gedraagt! Je snapt het, hij ontplofte :p Had ik ook gedaan hoor denk ik! Maar goed, soms is het emmertje even vol!

Dit weer helpt zeker niet mee want ook ik heb totaal nergens puf voor nu. Ik ben erg blij dat er minder plakweer aan komt, en donderdag mag ik weer gaan werken. De kinderen gaan dan overigens wel naar de opvang, maar opknappen doet hij helaas niet van die dagen alleen thuis zijn :( Lastig hoor! Ze moeten het zelf gaan in zien en er iets aan willen gaan doen!

Deel Deze Pagina