De biechtstoel

Discussie in 'De lounge' gestart door Manque, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    In 3 uur kan de kz een hoop doen bij een gezin waar alles in principe goed gaat hoor!
    De controles sowieso en helpen met in bad doen ook zeker. De vraag is of ze dan genoeg tijd heeft om veel in het huishouden te doen, maar zelfs dat gaat waarschijnlijk wel lukken.
    Ik weet alleen niet of jullie het fijn vinden als ze zich ook met de oudste bezighoudt (of juist de jongste even overneemt zodat jullie tijd hebben voor de oudste, of om even te slapen!). Dat zijn de extra uren vaak.

2. rums

rums Niet meer actief

Kun je ook in de kraamweek beslissen of je minder uren wilt? Of moet je dat van tevoren weten?

3. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Mijn 1e biecht hier;
    Nadat mijn dochter net voor de zoveelste keer aan haar haren is getrokken en geslagen is door een jongetje uit de buurt was ik het zat en wilde hem bijna aan zijn haren terugtrekken.
    (in plaats daarvan ben ik naar zijn moeder gelopen en heb medegedeeld dat ze er maar wat aan moet doen en dat ik er helemaal klaar mee ben):evil:

genaio22 en Chocolat vinden dit leuk.
  4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Weet ik niet precies, zou je met het kraambureau kunnen overleggen

5. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Ik heb bij de intake (rond de 7 maanden) aangegeven dat ik 24 uur wilde, daar kwam nog 4 uur bevallingsassistentie bij. Bij de start van de zorg werd nog eens gevraagd of ik 24 of 49 uur wilde. Wanneer het medisch gezien nodig is dat de kraamverzorgster meer uren komt, kan de verloskundige dat indiceren.

Maar overleggen met het kraambureau kan nooit kwaad, kan natuurlijk zijn dat jouw kraambureau anders werkt.

6. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.167
    3.814
    113
    @KleineLai Bedankt voor je reactie :)

Tsja, de moeilijkheid is natuurlijk dat je dat van tevoren slecht kunt inschatten: als het een heel aardig iemand is, dan zou het fijn zijn als ze zich even over de jongste kan ontfermen zodat wij even wat tijd aan de oudste kunnen besteden. Maar als het niet zo'n sympathiek iemand is, dan liever niet. Maar goed, zijn sowieso in gesprek met verloskundige over hoe we het aan kunnen pakken, vorige keer liep het allemaal niet zo goed.

De vorige gaf steeds mijn favoriete theebeker aan mijn vrouw :mad:

Mamavanvier95 en marb vinden dit leuk.
  7. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik ben kraamverzorgster. Dat kan zeker. Als je merkt dat er te veel of te weinig uren zijn geïndiceerd kan dit allemaal bespreekbaar gemaakt worden met de kraamverzorgster. Deze uren kunnen dan gewoon in overleg met het kraambureau in mindering worden gebracht. Extra uren moeten vaak in overleg met de verloskundige.

rums vindt dit leuk.
  8. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Als je geen klik hebt met een kraamverzorgster mag je dit altijd bespreekbaar maken hè! Het liefst naar de kraamverzorgster zelf, dan kan er gewoon geruild worden. Dat is dan absoluut geen aanval naar haar toe, want mssn doet ze haar werk uitstekend. Maar een klik hebben met iemand is minstens zo belangrijk in zo’n week! Je laat iemand 8 dagen toe in je huis en leven, zo belangrijk dat dit ook goed voelt. Je kunt de uren gerust op 45 of 49 laten staan en in de kraamweek zelf kijken wat jullie nu echt nodig vinden. Dan kan er zo wijkzorg van gemaakt worden, bij het kraambureau waar ik werk dan. Puur zorg voor moeder en kind, 3 uur per dag, met wat huishoudelijke taken als daar aan toegekomen kan worden.
    Ik hoop dat jullie een heerlijke kraamtijd gaan hebben waar jullie van kunnen genieten!

Marchella vindt dit leuk.
  9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik biecht nu op dat ik gechoqueerd ben dat er iemand is die de Efteling niet leuk vind :eek:

Nee grapje, ondanks dat wij de Efteling geweldig vinden, is het eigenlijk te groot en te druk, dus ik kan het me wel ergens voorstellen. Waarom vind jij de Efteling niet leuk?

Vulpen en Waxinelichtjes vinden dit leuk.
  10. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Hahhahahaha :roflmao::roflmao:

Ja omdat het zo groot is... en druk en vooral DUUR. :eek:
    Ik moet zeggen dat ik sowieso geen pretpark fan ben, maar ik ga zeker wel heen voor onze zoon. Ik begrijp dat het voor anderen wél leuk is en dat wil ik hem niet ontnemen (net als kamperen haha). :)

puzzelstukje vindt dit leuk.
  11. Itsme123

Itsme123 Actief lid

29 okt 2017
    129
    130
    43
    Vrouw
    Ik biecht op dat ik me zwaaar irriteer aan het feit dat mijn man me al weken ‘s nachts wakker houdt mijn zijn voortdurende gesnurk en dat ik vandaag om 06:10 uur maar van ellende uit bed ben gegaan terwijl hij nog steeds (!) ligt te pitten (het is nu bijna 9:40 uur). Eikel.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dezelfde man als ik heb? Word er gestoord van. Domme gesnurk. Hij vertikt het ook om er eens naar te laten kijken. Hij heeft het er wel vaak over, maar actie ondernemen ho maar.

Itsme123 vindt dit leuk.
  13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Vakantie wordt overgewaardeerd :cool: Ik heb nog nooit zoveel gepoetst (huisje is echt smerig) en opgeruimd de afgelopen 2 dagen. En dan mijn partner, als je ‘m iets vraagt te doen: ja hallo, ik heb vakantie hoor! :eek:
    Nee, ik niet natuurlijk:evil: :mad:
    (Hij heeft z’n excuses aangeboden ;))

14. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik biecht op dat ik heel zenuwachtig ben, we gaan zo naar Hellendoorn en john mag voor het eerst in een achtbaan over de kop, dit betekend dat het ook voor mij de 1e keer wordt :oops::eek: man mag er niet in ivm rugklachten

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik biecht vandaag op dat ik het irritant vind dat mensen bij hun reactie de OP quoten. Natuurlijk reageer je daarop want je schrijft in dat topic. Reageer je op een later geplaatste reactie dan zal dat wel blijken door quoten/taggen.

16. Itsme123

Itsme123 Actief lid

29 okt 2017
    129
    130
    43
    Vrouw
    Vermoedelijk, zeker ook aangezien we allebei Minions zijn ;). Die van mij zegt dan: "ja, ik weet echt niet wat ik er nog meer aan kan doen”. Dan denk ik: “nog meer? Wat heb je er überhaupt al aan gedaan dan?”. Ik kan ook niet meer normaal doen, ‘s morgens. Ben zo bloody chagrijnig dan die pokkeherrie die hij maakt.

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik maak mijn man als hij snurkt gewoon wakker hoor... heeft hij mooi pech :D

18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.248
    28.270
    113
    Doe ik ook, moet 'ie maar niet snurken :D

19. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Geen biecht, maar gewoon iets waar ik me aan erger en mijn man is er niet om tegen aan te klagen dus misbruik ik dit topic even:

Mijn mascara en wenkbrauw aan de rechterkant zit AL-TIJD beter dan aan links. Wat haat ik dat!

Biny en marloes80 vinden dit leuk.
  20. Itsme123

Itsme123 Actief lid

29 okt 2017
    129
    130
    43
    Vrouw
    Ik ook, maar dan 3 seconde later begint hij weer. Echt, hij is onverbeterlijk.

Deel Deze Pagina