Ik ben ruim 10 weken zwanger. En sinds afgelopen woensdag ongeveer heb ik een heel vervelend maar vooral drukkend gevoel in mijn baarmoeder. Ook heb ik wat druppeltjes helder rood bloedverlies... Niet veel hoor. Woensdag heb ik daarom de vk opgebeld, situatie voorgelegd en ook dat ik mij nogal zorgen maakt erom. De assistente vertelde mij dat het de groei van de baarmoeder is. En over het bloedverlies zei ze weinig. Ze zei alleen dat als ik extreem veel bloedverlies krijg ik terug moest bellen. Moet dinsdag op controle komen (termijn echo) maar die baarmoederpijn en bloeddruppeltjes zitten mij gewoon echt niet lekker. Ook wil ik niet als zeikerd overkomen naar de vk toe, want krijg over een paar dagen toch een echo. Maar wat moet ik nu doen? Gewoon afwachten tot dinsdag of toch nog terug bellen op het spoednummer?
Ik snap dat je je er niet lekker bij voelt, maar ik denk dat je toch je echo af moet wachten. Hoe lullig het ook is, als het niet goed zou zitten maakt het niet uit of ze daar vandaag of dinsdag achter komen. Ik snap dat je het zelf wil weten maar ik neem aan dat je in het weekend niet zomaar terecht kan voor een echo, hier niet ieg. Je kan natuurlijk bellen als je je daar beter bij voelt, ik denk alleen dat je er niet verder mee komt. Een klein beetje bloedverlies hoeft gelukkig niets te zeggen. Ik heb bij twee goede zwangerschappen een beetje bloedverlies gehad en bij mijn missed abortion helemaal niets.
Ik heb ook regelmatig wat bloedverlies maar komt van m'n blaas. Is je afscheiding ook rosa ? In het weekend kan je ook gewoon naar huisartspost gaan als je niet vertrouwd
Ik heb hetzelfde gehad in week 12/13 Er zijn echo's gemaakt en niets aan de hand. Waarschijnlijk is er een adertje geknapt wat het lichte bloedverlies veroorzaakte. Als het je niet lekker zit (ik heb zelf ook een keer op een zaterdagavond het noodnummer gebeld en kon gelijk naar de SEH komen, ik loop bij de GN in het zkh) gewoon bellen! een echo is voor je VK zo gemaakt en het stelt jou gerust!