Harde buiken en druk van onder

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ly1, Jan 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Hallo dames,

Momenteel ben ik 29 weken zwanger en ben sinds deze week in de ziektewet ivm pijnlijke harde buiken en bekkeninstabiliteit ... hoewel het er minder zijn dan toen ik werkte doen ze wel zeerder, althans dat denk ik maar misschien is het zo dat ik me er nu bewuster van ben.. Ik heb nu ongeveer 7-8 per dag en die doen flink zeer en krijg echt wat druk op de onderkant te staan... Hoewel ik me eerst niet zo'n zorgen maakte en de VK zei dat ik gewoon rustig aan moet doen en dat het verder wel vaker voorkomt begin ik me nu best wel zorgen te maken. Ook nu ik tussen de middag even op bed ga liggen en Savonds weer vroeg in bed lig heb ik er dan ook last van daarnaast ontlast mijn man mij heel veel, hij maakt schoon hij doet boodschappen en hij neemt wanneer hij thuis is alle zorg van onze zoon op zich dus druk maak ik me niet.

Ik heb al een kleintje lopen en wil niet dat ik te lang doorlopen met iets waardoor ik straks in het ziekenhuis beland of dat door mijn toedoen mijn dochtertje veels te vroeg geboren wordt omdat ik geen gehoor aan mijn lichaam gegeven heb..

Herkent iemand dit en wat betekende dit voor je zwangerschap?

2. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Ik herken het een beetje, ik heb bij de tweede zwangerschap ook meer en pijnlijkere harde buiken dan bij de eerste. Toen het me echt te gek werd bleek ik blaasontsteking te hebben dus misschien kun je dat laten uitsluiten? Ik had echt 0 klachten van een blaasontsteking maar toch gaf het mij die harde buiken volgens de vk. Het was wel wat minder met antibiotica en de periode erna en nu begint het weer een beetje dus ga ik binnenkort maar weer urine inleveren.
    Sterkte en goed dat je je rust neemt!

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb toevallig al een kuur gehad 2 weken geleden en alles is schoon nu

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Herkenbaar ook vaker harde buiken en sinds 2 dagen lage rugpijn.
    Ik laat om de 2 weken mijn urine nakijken ivm al 4 blaasontstekingen de zwangerschap en ben ook gekweekt op gbs.
    Vlos zei dat je bij 2de sneller harde buiken kan krijgen mogen er alleen geen 6 per uur zijn of regelmaat in zitten.
    Als ik moet plassen word me buik hard en soms ook als ik van de wc afkomt.
    Als de kleine veel beweegt ook...vind het geen prettig gevoel.
    Warme kruik werkt hier goed of een warme douche.

Share This Page