De Bloom Fresco

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door M0MMY1987, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Dag mede mama's (to be),

Ik lees diverse verhalen over deze prachtige stoel. Positief, maar ook negatief.

Zelf vind ik de stoel veels te duur om nieuw aan te schaffen. Nu kunnen wij er zondag 1 ophalen via marktplaats voor €45. Geen idee hoe oud hij is, maar onlangs hebben ze de voetensteun en het tafelbladsteun vervangen. De leren zitting is nog in prima staat, plus een snug (verkleiner voor baby's) en twee tafelbladen. Het enige wat ik zelf bij zou willen kopen, eventueel ook via marktplaats, is de verhoger en de kleine zitting, voor peuters zeg maar, die zakken anders onderuit.

Enige nadeel: hij is vergeeld, maar wij willen hem gaan primen en zelf weer hoogglans wit spuiten! Iemand hier ook ervaring mee?

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Echt een prachtige stoel die ik ook heb overwogen. Vriendin heeft deze stoel ook en zou hem zelf niet meer kopen.

Het grote nadeel van deze stoel is (behalve de hoge prijs) dat hij erg zwaar is. Daardoor niet makkelijk te verplaatsen. Vriendin had voor buiten (in de zomer) een goedkope stoel van ikea erbij gekocht. Slepen met de Bloom was veel werk.

Verder is hij maar beperkt te gebruiken. Het is geen echte meegroeistoel zeg maar (zoals de trip trap of vergelijkbare modellen). Een groot nadeel is ook dat een kind er zelf niet in kan klimmen en je dus altijd moet tillen. En ze zijn er op een gegeven moment wel uitgegroeid.

De voetensteun is inderdaad een zwak punt. Ik ken meer mensen die hem vervangen hebben.

3. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Hij is inderdaad zwaar, maar zal bij ons alleen aan de tafel staan. Er zitten wieltjes onder waardoor hij verrijdbaar is, echter alleen in rechte lijn. Maar hier zal hij amper verplaatst gaan worden, wij hebben een lange open woonkamer met eetkamer eraan, dus het zal een mooie eyecatcher zijn en bij het interieur passen. Dat ze er niet zelf in kunnen klimmen vind ik niet zo erg, kon mijn zoon ook nooit in zijn stoel destijds.

Alleen dat meegroeien? We hebben onze zoon van bijna 6 erin gezet op de 9mnd beurs en zat er nog prima in. Ook hebben ze inleggen voor baby's en daarna voor peuters. Ze hebben daar nu een extra kleine leren zitting voor gemaakt waar je een verhogertje bij op klikt, zodat de kleineren niet onderuit zakken wat ik las. Naar aanleiding daarvan hebben ze dus een zitverhofer gemaakt.

Daarom durfde ik het niet aan voor de nieuwprijs, gezien diverse verhalen. Mocht het echt niks zijn, kunnen we hem altijd nog weer verkopen.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Het is wel een meegroeistoel hoor.. Daarnaast als ze groot genoeg zijn , gaan ze hier toch echt op een gewone stoel hoor.
    Geen idee of je het in de primer kan zetten , maar op zoch voor 45 euro zeker een poging waard lijkt me :D

Hij is wat zwaarder maar ik kan hem prima verplaatsen hoor

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    het zijn hele mooie stoelen maar een vriendin van mij heeft hem vrij snel weer weg gedaan om bovenstaande redenen..

6. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Wij hebben hem nu bijna 2 jaar, en nog steeds erg veel schik van de stoel. Ik zou geen andere meer willen.

En idd oudere kinderen kunnen er ook gewoon nog in zitten hoor. Onze dochter van 10 en zoon van 12 kunnen er ook nog gewoon in / op zitten, en zelfs mijn schoonmama heeft er eens in gezeten :D

Voor 45 euro had ik hem gewoon gekocht en over gespoten. Goed schoonmaken en de primer er op, dan komt t wel goed ;)

7. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Wij hebben er ook 1. Nog niet gebruikt maar het is wel een echte eye catcher!

Ik zou het voor €45,- zeker proberen! Helaas is de witte versie idd snel verkleurd. Daarom hebben wij ook voor een zwarte gekozen.

Deel Deze Pagina