De BMI-Politie

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Skyldfaam, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat het elke keer over je gewicht gaat. In je zwangerschap mag je in ieder geval niet afvallen. Je kunt hooguit proberen om niet teveel aan te komen. Ik zou ook tegen de verloskundige zeggen dat je er op dit moment niet zo veel mee kunt en dat je het niet elke keer over je gewicht wilt hebben.

Ikzelf loop bij de gynaecoloog onder controle en heb ook wel wat overgewicht. Mijn begingewicht staat in het dossier en ze namen dat aan, werd eigenlijk niets over gezegd. En ik heb er gelukkig nooit meer iets over gehoord. Zou het zelf niet fijn vinden als ze het er elke keer over zouden hebben.

2. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dit vroeg ik me ook af...

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Je klinkt zowaar bekend!
    Overigens heb ik het niet zo erg als jou hoor, ik beweeg zeker wel minder maar verder heb ik ook allemaal mensen die niet helemaal begrijpen waarom ik breder ben, en hun slanker.
    Net als jou is het een kwestie van wat je niet in huis hebt kan je niet eten ook, en mijn favo snack tussendoor is een crackertje kaas.
    Ik loop in het zkh, en het voordeel daar is en blijft dat ze minder moeilijk doen, bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerde 29 weken bij de vk gelopen, en deze hadden constant wel iets over mijn gewicht.

In het zkh keken ze naar de baby, naar hoeveel ik aan kwam, en dat is nu met deze zwangerschap ook weer zo.
    Ik vind het niet erg om meer testen te krijgen, prima! Het is al lang fijn dat ik naast die testen niet iedere keer een ow ja jouw vetlaagje te horen krijg ;)
    Dus als jouw vk er weer over begint zou ik gewoon zeggen dat je het nu zo zoetjes aan wel weet, en dat je graag eens wat nieuws zou horen.
    Lukt dat niet? Gewoon overstappen :)

Wel een kleine tip, jouw voeding lijkt een beetje op mijn voeding, en ook dat met moeite eten en geen hongergevoel hebben is identiek.
    Ik kreeg een diëtiste, deze vond mijn dieet helemaal niet slecht, enkel moest ik dus wel echt meer eten.
    Daarnaast ben ik een zuivelfreak en dat moest dus echt veranderen, niet meer op iedere boterham kaas, en een glaasje melk minder per dag.
    Ik probeer me zo goed mogelijk aan dat meer eten te houden, en ga van de week beginnen met ontbijten met een smoothie (anders verval ik dus weer in dat boterhammetje met kaas)

Heb je een foto van jezelf trouwens? Ik heb begrepen dat spieren zwaarder wegen dan vet, en met al dat sporten van jou...heb je niet gewoon erg veel spieren waardoor je meer weegt?

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Sommige mensen zijn nu eenmaal vorser gebouwd.
    Hoe is je vetpercentage berekend? Gewoon lengte +gewicht?
    Zou toch eens kijken wat huidplooi meter pakt en hoe je daar mee uit de bus komt. Dat geeft een veel reëler beeld.

Je lijkt niet veel te eten mis wel fruit op je lijstje.
    En met zo'n actief leven zou er ook wel wat spiermassa aanwezig kunnen zijn.

Deel Deze Pagina