Hoi meiden, Afgelopen donderdag ben ik bevallen via een keizersnede van onze mooie dochter. Zaterdag mochten we al lekker naar huis. Ik voel me prima maar de wond doet toch behoorlijk pijn. Vooral bij lang stilliggen of zitten. Een trekkerig en snijdende pijn. Daarnaast lukt lekker op mijn zij slapen ook niet. Verwacht ik teveel 4 dagen na een.keizersnede? Hoe is het herstel bij jullie gegaan? Ik hoop wat reacties te lezen. Groetjes
Gefeliciteerd met je dochter! Ik denk dat je te snel wilt... Dat trekkende gevoel/pijn hoort er wel bij. De meeste vrouwen mogen pas op dag vier naar huis, dus dat zegt wel genoeg denk ik Op mijn zij liggen was er eerst ook niet bij. Na een dikke week liep ik voor het eerst een klein stukje achter de kinderwagen. Ik bleek op een gegeven moment blaasontsteking te hebben wat ook voor de nodige pijn (wel een ander soort pijn) zorgde. Zou je ook even in de gaten kunnen houden. Neem je wel voldoende pcm?
Gefeliciteerd! Neem je rust, je hebt een flinke buikoperatie gehad. En je mag inderdaad nog even paracetamol nemen. Ik had in het begin ook last van de buikwond, dat is vast normaal. Uit bed komen was een heel gedoe . Op mijn zij liggen deed ik ook niet. Niezen/hoesten was niet fijn... Traplopen mocht ik niet te veel doen van de kraamverzorgster. Ook ik was na een week (heel kort) buiten met de kinderwagen. Verder ging het herstel prima, maar ik heb echt zes weken rustig aan gedaan (zoals wordt geadviseerd). Dat helpt het herstel alleen maar bespoedigen.
Denk inderdaad dat je teveel verwacht, het is echt wel een flinke operatie. Ik mocht op de vierde dag naar huis en toen kon ik, behalve kleine stukjes lopen, echt nog niks. Had veel pijn ook. 9 dagen later had ik controle bij de gyn en toen ging het wel weer aardig goed. Kon weer even naar de speeltuin met m'n dochter en had weinig pijn meer. Neem wel echt je rust, is goed voor de genezing. En gefeliciteerd met je dochter!
Allereerst gefeliciteerd! Ik heb op een vrijdag mijn ks gehad en mocht op maandag naar huis. Het is echt een fikse operatie en ik dacht ook dat ik na een paar dagen weer zou rondlopen als een kieviet. Niets was minder waar 😉. Veel last van de wond gehad, ik liep gewoon krom omdat rechtopstaan te veel pijn deed de eerste week. Uit bed komen was een heel gedoe....alleen maar op mijn rug liggen in bed en dan met de benen in een hoek zodat er niet te veel rek op de wond kwam....pas in de week na de kraamweek voor het eerst buiten een klein stukje gewandeld met de kinderwagen....maar inderdaad wel dik 6 weken rustig aan gedaan. Die heb je echt wel nodig hoor. Nu na bijna 4 maanden voel ik de wond nog wel eens bij bepaalde houdingen of als ik op mijn buik lig in bed. Af en toe nog wat vage steken. Neem je tijd om goed te herstellen!
Gefeliciteerd!! En ja je verwacht echt teveel ik mocht na 2 dagen naar huis en ging vanaf toen wel 3x per dag op en neer naar het ziekenhuis. Als ik mocht knuffelen met de baby's kreeg ik na 15 minuten zitten al felle en snijdende pijn in de wond. Uit bed gaan vond ik echt een hel, evenals zitten en/of opstaan. Lopen deed ik in huis ook al was het meer schuivelen. Liep alsof ik muntjes aan het zoeken was op de vloer Ik geloofde niemand die het zei, maar elke dag ging het iets beter. Na 1,5 week sliep ik op mijn zij. Na 3 weken geen erge pijn meer. Heb in totaal 1 week paracetamol en ibuprofen genomen.
Ja, je wil te snel Ik bedacht me vanmorgen net dat het eindelijk wat minder pijn doet. Afgelopen nacht sliep ik voor t eerst weer een stukje op mn zij. Neem vooral de tijd voor je herstel. Hoe meer rust Hoe beter
Je verwacht inderdaad te veel. Als je op je zij wil slapen leg een groot kussen in je rug, dan hoeven je buikspieren het werk niet te doen. Zo sliep ik de eerste nacht in het ziekenhuis al op mijn zij, dankzij mijn aardige kamergenoot.
Haha ja je verwacht zeker te veel te snel... Neem je tijd en geniet meis! Ik ben nu bijna 8 maanden verder en heb soms nog 'last'