Hoi, Misschien een domme vraag hoor maar kan je ook bij een cyclus van altijd 28 dagen toch al bijvoorbeeld na 7 dagen een eisprong hebben? Ik weet het niet zeker maar volgens mij had ik vandaag wat druppels bloed bruin/roze) op mijn toiletpapier maar ik heb het ook snel doorgespoeld en pas later dacht ik dat het misschien wat was... hahaha voel me echt stom. Ben een beetje moe en heb wat krampen maar dat kunnen ook mijn darmen zijn, daar heb ik namelijk vaak last van Ben benieuwd of er iemand is die ook een vroegere eisprong heeft dan rond dag 14 voor de NOD... Thanks alvast! X
Je eisprong krijg je vaak 14 dagen voor je nieuwe menstruatie! Voorbeeldje. Vandaag ongesteld geworden 25 november = 1e cyclusdag. Weer ongesteld dag 23 december. Lengte cyclus 28 dagen. Eisprong ALTIJD 12 tot 14 dagen voor eerste menstruatiedag dus rond dag 12-14. Dan tel je dus terug van af je nieuwe menstruatie op 23 december. Vruchtbare dagen: dag 10 tm 15. Zo is het mij altijd verteld, maar ik lees ook verhalen, dat vrouwen zwanger zijn geworden op dagen dat ze niet vruchtbaar waren, maar achteraf gezien zou je cyclus ook korter kunnen zijn. Mijn cyclussen zitten tot nu toe ook verschil in. Zijn redelijk regelmatig, maar wel verschil.
G89 Een eisprong is echt niet ALTIJD 12 tot 14 dagen voor je menstruatie! Een menselijk lichaam is niet computer gestuurd! Een eisprong kan vroeger zijn, maar ook later. En de fase tussen je eisprong en je ongi kan ook weer variëren. Bij de een is dit 10 dagen, bij de ander 16. Daarom heeft ook niemand een precies even lange cyclus. Een eisprong op dag 7 is wel heel erg vroeg, eigenlijk te vroeg. Een eicel heeft namelijk tijd nodig om te groeien en te rijpen en dat kan in zo'n korte tijd niet. En zo'n vroege eisprong komt eigenlijk ook zelden voor. Dus ik denk niet dat het je eisprong is. Ben je al lang met anticonceptie gestopt? Je kan namelijk wel tussentijds bloedverlies hebben als je aan het "ontpillen" bent. En het zou misschien ook nog een nasleep kunnen zijn van je ongi. Trouwens: Je vraagt in je topic-titel of het een innesteling is. De innesteling vindt pas ongeveer een week na je eisprong plaats, mits er natuurlijk een bevruchting is geweest. Dus dat is het sowieso niet!