Het voorweeen topic.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterre82, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik kom zoveel verschillende topics tegen dat ik er maar even 1 geheel van ga proberen te maken waar we lekker kunnen klagen hihi :p

Ik heb sinds het weekend ontzettend last van voorweeen. De kleine ligt al 3 weken ingedaald en ook al heel diep. Afgelopen zaterdagavond veel harde pijnlijke harde buiken gehad, steken in mijn fruffel maar heel onregelmatig en niet lang zat om het serieus te noemen en pijnlijker dan ze waren werden ze ook niet Het was meer een menstruatie-achtige pijn. Gister was het relatief rustig maar vanmorgen bij het opstaan was het weer raak. Nu weer veel krampen en steken down under en bij het minst of geringste een harde buik :( Ze zijn ook nu weer wat pijnlijk maar is het weer meer een menstruatie-achtige pijn.

Ik herken dit helemaal niet van mijn eerste zwangerschap maar vind het stiekem wel wat vermoeiend. Ik zal ook nooit zeggen dat ik de zwangerschap moe ben ofzo maar ik word er wel een beetje onzeker van. Ik durf niet zo goed meer af te spreken enzo en morgen komt er een monteur langs en ben zooo blij als die afspraak achter de rug is :) Ik weet wel dat het net zo goed nog 3 weken kan duren maar toch he..

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Haha je fruffel:D

ik heb al een paar weken veel voorweeen....slijmprop ben ik vorige week verloren! Vandaag weer veel menstruatiekrampen...lage rugpijn en steken in mn doos:p
    en elke keer als ik denk yeaaaaah nou zet t door dan zakt het en blijft het uren weg of tot de dag erna:x

3. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hey meiden! Ik herken het wel hoor Sterre dit is ook mijn 2e en heb zo veel last van voorweeen pijnlijke. Met nr 1 had ik dit helemaal niet, ook liep ik 4 dagen over en rommelde het wel wat maar niet nu al! Ik wordt hier ook wel onzeker van, durf niet verder dan 20 km zelf te rijden omdat nr 1 er binnen 4 uur was! En bij mij kan het nog wel 6 weken duren!!! Heb me vluchttas nu al mee in de auto, met nr 1 had ik me vluchttas gewoon thuis staan, nou die moest door me ouders worden opgehaald want manlief en ik gingen snel door naar het ziekenhuis (me vliezen braken 15 km van huis! en hij had in het vruchtwater gepoept) alles bij elkaar duurde het 4 uur. Echt zo spannend hoe het nu zal gaan!!!! En wanneer?!

@ Pandora jeee wat spannend je bent de 40 weken al voorbij! Kan elk moment komen gewoon... spannend hoor!

4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Vorige week had ik ook de hele dag een zeuderig gevoel in m'n buik. Zaterdagavond in bed had ik heel last van m'n rug, een zeurderig gevoel vanuit m'n buik dat echt naar m'n rug toe trok, pfff... Heb vooral 's avonds in bed harde buiken.

Zaterdag nog een vrijgezellenfeest in het midden van het land. Het is wel 's avonds van 18.00-20.00 uur, maar het is sowieso 1,5 heen en terugrijden voor mij. Zouden jullie nog gaan, gezien mijn aantal weken zwanger zijn? :)

5. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Elleke moeilijk he, gaan of niet gaan. Met nr 1 was ik zeker wel gegaan (ik had geen idee dat mijn bevalling zo snel zou gaan) nu denk ook wel maar dan zou ik wel zorgen dat manlief thuis zit om me eventueel op te halen als de weeen wel komen! En al ga je niet hebben ze daar vast en zeker wel begrip voor!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Pandora: Lekker frustrerend als het iedere keer weer stopt maar wel spannend bij jou hoor!

Manoe: Zo hé 4 uurtjes.. dan zou ik nu toch ook niet lekker meer zitten nee ;) En weggaan al heel helemaal niet :)
    Bij mijn 1ste liep ik ook nog vrolijk rond.. zijn we zelfs nog bij 39+2 aan de andere kant van het land doodleuk een nieuwe auto gaan kopen..:) gekkewerk maar ja, wisten wij veel. Bleek ik ineens een hoge bloeddruk te hebben en met 39+4 ingeleid en met 39+5 is de kleine man toen geboren na een bevalling van ruim 20 uur.
    Ik zei voor de grap al tegen mijn vriend dat ik met al dat voorwerk al bijna 10 cm ontsluiting moet hebben als de bevalling echt begint.. maar ja.. dat is helaas niet zo natuurlijk :p:):D

Elleke: Ik heb hetzelfde al Manoe, bij de 1ste was ik zo gegaan maar nu bedacht ik me toch wel even 2 keer hoor.

7. vlinderss

vlinderss Lid

23 nov 2010
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ pandora, ik voel ook al een week lang hetzelfde als wat jij voelt, het verschil is dat ik vandaag 38 weken ben en nog niet mijn slijmprop ben verloren, Moet je die trouwens verliezen voordat je weet dat het kan gaan gebeuren??
    ik wordt er ook wel een beetje moedeloos van elke keer denk je dat het gaat gebeuren maar zakt alles weer af. Morgen weer voor controle naar verloskundige kijken of ik uberhaupt wat ontsluiting heb.

succes voor alle dames die in het zelfde schuitje zitten!!

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ja absoluut...voorweeen zeggen niks....heb ze al vanaf week 37 dagelijks en nog geen beeb....dus als je je verder gewoon goed voelt lekker gaan

9. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Sterre dit had echt mijn verhaal kunnen zijn! We zijn zelfs even lang zwanger :D
    Vanavond dacht ik echt dat het begonnen was maar mooi dat het na een uur flinke voorweeen gewoon weer gestopt is :( Ik baal echt als een stekker, had er helemaal zin in. Momenteel rommelt het nog wel en heb ik wat menstruatiekrampen maar het zet dus niet door. Boeh voor de valse starten!

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Michelle: Inderdaad, grappig zeg! :D
    Vannacht is het weer rustig geweest maar zodra ik opsta is het weer tijd.. Erg vermoeiend zo de hele dag door lopen.
    Ik vind zwanger zijn hartstikke fijn maar ik begin zo ondertussen ook wel te hopen dat het dan maar door gaat zetten want dit is ook niks :(

11. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hier ook een rustige nacht wat weeen betreft, toch jammer want stiekem had ik wel gehoopt dat het door zou zetten. Helaas zat mijn vriend in de nachtdienst en besloot mijn zoontje van 2 dan ook maar niet te slapen, gaaaaaaap :( Nou ja langer dan 4 weken gaat het iig niet meer duren ( en dan beginnen de slapeloze nachten pas écht weer hahaha)

Met welke termijn kwam jou eerste Sterre?

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook al 1,5 week erg slecht nachten met de kleine man.. gelukkig heeft hij vannacht wel eindelijk goed geslapen. Alleen die wc-bezoekjes 's nachts he.. blegh.. nou ja hoort er gewoon bij nu.

Haha ja, als de kleine er is dan beginnen inderdaad de échte slapeloze nachten weer :D Toch maar even genieten nog van deze dan :p
    Bij de eerste ben ik met 39+4 ingeleid v.w. hoge bloeddruk. Met 39+5 bevallen. En jij?

Net is de vk bij me geweest. Ik had eigenlijk gister een afspraak maar die kan niet doorgaan dus kwam ze net even bij mij thuis. Ze wilde wel even kijken of er al iets gaande is en daar had ik eigenlijk wel oren naar maar heb het toch niet gedaan. Best knap van mezelf :):p Ik heb zoiets van, die kleine komt wanneer hij komt en de vk vond het erg goed van mij dat ik zo dacht :D

13. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Wauwie, dat is nog eens zelfbeheersing! :D Al is dat gefrummel daar beneden ook geen pretje meen ik me nog te kunnen herinneren van de vorige keer.. Is je bloeddruk dit keer wel in orde?
    Ik ben de eerste keer spontaan bevallen met 40+6. Toen heb ik totaal geen last gehad van voorweeen of andere tekens dat het wel eens begonnen zou kunnen zijn. Nu denk ik iedere dag wel een keer: "hmm zou het gaan beginnen?"
    Ik heb morgen weer een afspraak bij de vk maar ben echt een saaie zwangere dus sta iedere keer zo weer buiten :)
    Hier liggen man en kind in diepe rust dus ik pak ook even mijn momentje op de bank. Rusten nu het nog kan hahaha! Fijne dag!

14. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik wordt gek van mn buik, als ik buik, opsta, loop of wat dan ook wordt mn buik al keihard... leuke is dat ik zo ff 20 minuten naar de verloskundige mag fietsen in de stortregen... omdat ik met de bus ong 10 minuten moet lopen en dat doet nog veel meer zeer... kindje is al helemaal ingedaald en vast zei ze vorige week.. maar ik kan nu amper lopen met het hoofdje tussen mn benen...

hopen dat het kereltje snel wilt komen

15. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Jeetje Pandora, nog steeds niet bevallen. Ik dacht echt dat jij zo onderhand wel bevallen zou zijn *sorry offtopic*

Hier rommelt het ook al dagen. Idd bij het minste of geringste een harde buik. En zeurende rug en buikpijn. Alsof ik ongesteld moet worden. En meer witte afscheiding. Maar volgens mij zegt dit allemaal niks. Mijn kleintje is overigens nog niet eens goed ingedaald.

16. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Is wel een handig topic dit. Zo lees je dat er veel hetzelfde hebben.
    Hier ook iemand met veel voorweeen,harde buiken en gemene pijnlijke steken daaronder in (trekt soms zelfs van voren bij vagina zeg maar,naar perineum en dan naar uh..anus (om het zo ff te zeggen,klinkt heel gek,sorry!!) en dan nog naar bovenbenen..

maar nog steeds niks..ben nu 39 weken en 1 dag zwanger. Hoop echt dat het deze week gaat gebeuren, nog net voor de 40 weken, we zullen zien!

Over die vele harde buiken: idd, bij alles wat je doet wordt mijn buik ook pijnlijk hard, voelt altijd ongemakkelijk maar de laatste tijd doen ze ook bijna altijd pijn.

17. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier dezelfde ervaringen als jullie. Al ruim 2 weken last van voorweeen, vooral 's nachts... Elke keer als ik denk dat dit het toch echt wel is, stopt het weer. Zeer frusterend.

Gisterochtend gestript, hele dag gerommeld, 's nachts 2,5 tot 3 uur last van weeen met tussenpozen van 10 min. wat af en toe naar 6-7 minuten ging...Maar helaas zwakte dat voor de zoveelste keer weer af naar niets...Heb dus ook even een flinke huilbui gehad en was niet te genieten..

Ben nu bang dat het dus nog wel even duurt, want als na deze strippoging kindje er nog niet klaar voor was, zal dat vannacht of morgen ook wel niet het geval zijn..

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Michelle: Ja goed he :p
    Aan mij is deze zwangerschap ook geen lol te beleven hoor haha. Bloeddruk is gelukkig tot nu toe goed geweest maar het is toch elke keer even spannend. Ik hoop nu dat het gewoon 'lekker' thuis op gang komt i.p.v. dat gedoe in het zkh met inleiden.

Sjarrel: Oh wat erg dat je nu nog moet fietsen! Ik moet er niet aan denken. Ja 5 minuten is nog te doen maar 20 minuten.. pff.

Bonbonnetje: Ik heb ook ineens heel veel afscheiding.. gewoon hele 'klodders' *lekker smakelijk :)* Dat heb ik sinds een week.

Daantje: Hopelijk gaat het deze week gebeuren voor je!

Mvl: Rot zeg dat het strippen niet geholpen heeft :( Bij mijn 1ste werkte het wel.. vlak daarna gelijk weeen maar ik moet er wel bijzeggen dat ik al 1 cm ontsluiting bleek te hebben dus misschien scheelt dat..?

Hier is het trouwens opvallend rustig nu ;) Wel hier en daar een harde buik maar niet meer zoals gister. Stilte voor de storm misschien :p

19. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Sterre, ik hoop idd stilte voor de storm voor je....

Ik had ook al 1 cm ontsluiting, dus wie weet nu wel 2;) Vorige keer bij mijn zoontje sloeg het idd ook aan, misschien dat ik daarom nu zo teleurgesteld was in mijn lichaam, omdat je toch half verwacht dat dat nu weer zo is...

Vandaag ook stilte hier, behalve af en toe de kleine die zich meldt, maar harde buiken etc, zijn vandaag ver te vinden. Vanmorgen wel ineens bloedverlies met bveel slijm en overduidelijk de slijmprop..

Hoop toch echt dat de uitgerekende datum niet meer in zicht gaat komen, dat ik dan al bevallen ben..Dat overtijd lopen lijkt me helemaal heel vervelend..

20. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sterre: ja, hoop het ook heel erg :)
    Hoop dat het bij jou idd stilte voor de storm is en er vannacht wellicht iets gaat gebeuren!

Deel Deze Pagina