De bom gebarsten.

Discussie in 'De lounge' gestart door Niekepiek, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ok, ik zit mezelf hier nu helemaal op te vreten dus ik ga het even van mij afschrijven. Ik ben benieuwd naar jullie mening, misschien dat jullie het iets beter kunnen relativeren.

Maanden geleden hebben manlief en ik besloten om een paar daagjes samen weg te gaan naar Valkenburg, even er tussen uit.
    We hebben geregeld dat de kinderen 1 dag bij mijn ouders bleven logeren, de volgende dag brengen mijn ouders de kinderen naar mijn schoonouders en dan blijven ze daar een nachtje logeren.
    Alles tot in de puntjes afgestemd en geregeld, vorige week nog doorbesproken, zodat we met een fijn gevoel weg kunnen.

Nu zitten we in Valkenburg en mijn schoonmoeder belde gisteren op.
    Ze zijn alles aan het verbouwen en hebben gisteren even besloten om alle muren door te slopen, dus de kinderen kunnen daar niet slapen. Ze heeft besloten om ze maar even naar de broer van mijn man te brengen zodat ze daar kunnen slapen.
    Dat was al even slikken. Maar niet het grootste probleem, mijn zwager woont op 15 minuten rijden en ze hebben geen autostoeltjes want wij gingen er van uit dat ze daar zouden slapen en dus niet vervoerd hoefden te worden, behalve door mijn ouders maar die hebben zelf autostoeltjes.
    Dus het begon gisteren al met zorgen, ik heb me er de hele avond druk om gemaakt en vond de situatie niet fijn.
    Uiteindelijk besloten aan mijn ouders te vragen of ze de kinderen bij zwager af wilden zetten, dan waren de autostoelen geen probleem meer.

Ik heb de zorgen even geparkeerd en geprobeerd te genieten van ons tripje.
    Vanochtend belde mijn man mijn schoonmoeder om nog even alles door te spreken, toen vroeg ze het nummer van mijn moeder. Dat vond ik al wat vreemd.
    Vanmiddag belde ik mijn moeder en die vertelde dat mijn schoonmoeder haar had gebeld om te zeggen dat de kinderen toch bij mijn schoonouders afgezet moesten worden.
    Heel raar om dit zo buiten ons te doen, dus mijn man belde zijn moeder om te vragen hoe het nu zat. Ze hadden besloten om de kinderen 's avonds te vervoeren achterin met gordel en schoonvader in het midden, zonder autostoel.
    Mijn man gaf aan het hier niet mee eens te zijn omdat dit onveilig is, de kinderen zijn 2 jaar en moeten een paar keer op en neer vervoerd worden om te kunnen slapen omdat het daar nu niet uit komt.
    Schoonouders over de zeik want ze vinden het maar onzin, want vroeger waren er geen autostoelen dus het kan best.
    Ondertussen was ik er wel klaar mee, al 2 dagen gezeik en zorgen dus ik stelde voor om maar gewoon terug te rijden.
    Schoonouders nog bozer en hingen zelfs de telefoon op.
    Als wij terug zouden komen dan zou de hel losbreken.
    Uiteindelijk heb ik mijn ouders maar weer lastig moeten vallen of het misschien een optie is om hun autostoeltjes uit te lenen, ik vond het zo vervelend om hun daar nu mee lastig te vallen, maar mijn moeder gaf dit zelf al aan.
    Het is nu dus geregeld en de kinderen zijn afgezegd, maar schoonmoeder vond het maar flauw van ons, mijn moeder heeft nog aangegeven dat het echt niet verstandig was maar daar had schoonmoeder geen boodschap aan.

Al met al is er nu een oplossing maar onze trip is wel verpest en het zit me dwars, al dat gezeik terwijl wij nu hier zitten, ik voel me schuldig ten opzichte van de kinderen, al dat gesleep en ik maak me druk of de autostoelen wel gebruikt gaan worden.
    Stel ik me aan?

2. Daar kan ik kort over zijn: nee, je stelt je zeker niet aan.

Slaat toch nergens op? Ze wisten dat ze dit weekend gingen oppassen en dan bslissing ze opeens om te gaan klussen. Dat is al vaag. De rest ook trouwens.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn schoonmoeder had aan mij al een verkeerde gehad maar aan mijn man helemaal. Ik vind je schoonmoeder in deze situatie behoorlijk respectloos dus vind niet dat je je aanstelt. De arrogantie om het zelf maar allemaal te bepalen en zo laconiek te doen over de veiligheid van jullie kinderen vind ik ronduit onbeschoft.

4. veense

veense Niet meer actief

Nee, je stelt je niet aan!
    Wat een idioot gedoe zeg, ik zou mijn kinderen zo niet achter willen laten. Ik houd van duidelijke afspraken en anders niet...
    Kijk, als mijn dochter van 9 ipv bij mijn zwager en schoonzus een nacht bij hun kleindochter (achternichtje, net zou oud als dochter) zou gaan slapen omdat de plannen wijzigen, prima, die kan dat wel handelen, maar met zulke kleintjes zeulen vind ik echt zielig (vind het sowieso niet zo geweldig om halverwege een weekend zonder papa en mama van 'oppas' te wisselen, ook al gaat het om opa en oma)...

5. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    #5 berbel, 8 dec 2015
    Laatst bewerkt: 8 dec 2015
    Heel raar allemaal, volgende keer gewoon 2 nachtjes bij jouw ouders en geen gesleep met de kinderen. Ik kan mij voorstellen dan je uitje zo wel verpest is.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    zo heerlijk zeg, ik zou er ook niet vrolijk van worden, maar het is uiteindelijk opgelost en ik zou het daarna wel loslaten. Wel zou me duidelijk zijn geworden om het de volgende keer anders te reelen, op SO kan je wat dat betreft niet echt rekenen.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nou, dit inderdaad. WTF?! :(:$

8. Niekepiek

Ja ik had ook liever gehad dat ze twee nachten bij één opa en oma hadden kunnen logeren maar dat zat er vanwege verscheidene redenen niet in en dat vond ik nog wel te overzien.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Gatver zeg! Ga je een keer een paar dagen weg, regel je alles en dan gooien je schoonouders roet in het eten en wordt schoonmoe nog boos op jullie ook? Ik zou echt not amused zijn en dit heel duidelijk laten weten, mijn uitje zou wel verziekt zijn op die manier, weg relaxed gevoel :x Natuurlijk vervoer je kindjes van 2 jaar niet zonder autostoel :$

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Nee, je stelt je niet aan. En ik besef bij dit soort dingen weer hoeveel geluk ik met mijn ouders en schoonouders heb.
    Het zijn jouw kinderen, dus jouw regels en die hebben ze maar te volgen. Jij bent de ouder/opvoeder en als ze het ergens niet mee eens zijn, kunnen ze het op een normale manier aankaarten, maar als jij het op jouw manier wilt, hebben ze zich daar naar te schikken.

Wat bezielt ouders/schoonouders toch altijd met dat 'vroeger ging het zo en zo'. We leven 20/30/40 jaar later! In de jaren 60/70 was er ook geen magnetron, geen airbags in auto's, zelfs geen hoofdsteun, had je geen boxsprings en koffie zetten deed je met een filterzakje ipv een senseoapparaat/nespresso/dolce gusto. Mensen keken naar een zwart-wit tv of een tv met zo'n irritante hoge piep en de afstandsbediening zat aan een kabeltje. Misschien moeten ze maar weer zo gaan leven, tenslotte verwachten ze dat ook van onze kinderen als ze daar zijn ;)

11. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Nee hoor, je stelt je absoluut niet aan.

Opeens besluiten te gaan klussen terwijl je schoonouders al maanden weten dat de kinderen komen logeren, is gewoon raar.

De kinderen zonder passend autostoeltje te vervoeren, is wettelijk verboden.

Verder is dat geregel van hun zonder jullie als ouders op de hoogte te houden ronduit onacceptabel.

Nooit meer laten oppassen totdat de kinderen wettelijk gezien zonder autostoeltje vervoerd mogen worden.

12. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Het is volgens mij niet verboden om kinderen incidenteel zonder autostoeltje te vervoeren.

Maar, volgens mij is dat ook helemaal het punt niet: TS wil niet dat haar kinderen zonder autostoeltje vervoerd worden, dus gebeurt dat ook niet. Echt heel raar dat je schoonouders er zo laat mee komen dat ze aan het verbouwen zijn en zomaar een andere opvang voor je kinderen regelen. Zou ik ook echt niet blij mee zijn! Maar...jullie zijn. Nu een paar daagjes ertussen uit, dus probeer te genieten! Probeer het los te laten en even lekker de tijd voor elkaar te nemen, dan kun je wanneer jullie terug zijn nog even babbelen met je schoonouders.

Misschien kun je ook proberen het van je schoonouders kant te zien: zij gunnen jullie een weekend weg en denken er makkelijker over dan jullie: ze probeerden op hun manier jullie weekend niet te verpesten.

Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee als mijn (schoon)ouders onze kinderen vervoeren zonder autostoeltjes. Maar dat is uiteraard persoonlijk.

13. leutjj

leutjj Niet meer actief

Poe ik had gezegd dat ze ze niet meer kregen te logeren. Maar las dat het niet nog een nachtje bij je ouders kon?!
    Je weet nu voor je de volgende keer wat ze kunnen doen. Ik zou ze daar niet heen brengen in ieder geval. Misschien denken ze gewoon ook wel. We gaan even weg zonder autostoel.
    Fijn dat het is opgelost.
    Jammer voor je vakantie dat je daar nog veel zorgen om had. Hopelijk nog even genieten nu!

14. Niekepiek

Dankje dames, ik reageer straks nog even mijn batterij is bijna leeg, dus nu moet ik wel echt gaan genieten, even zonder telefoon.:D

15. Koon

Koon Niet meer actief

De kindjes zijn 2!! Natuurlijk vervoer je die niet zonder autostoel. En ja, dat is zeker wel verboden.
    Wat wil opa beginnen tijdens een botsting, alsof hij 2 rondvliegende kindjes kan beschermen.

Ts, ik zou ook over de zeik zijn hoor. Vind helemaal niet dat je overdrijft.
    Dat verbouwingsverhaal slaat ook echt nergens op.
    Schoonouders wisten dondersgoed dat jullie er niet blij mee zouden zijn, anders hadden ze het wel eerder gemeld.

16. Niekepiek

Wij wisten dat ze aan het verbouwen waren ook al was dat vrij plots en nog niet bekend 2 maanden geleden. Echter zou dit geen probleem zijn aangezien ze een groot pand hebben. Het slopen van muren zodat de meiden er niet meer konden slapen is ineens gisteren bepaald zonder ons daarvan op de hoogte te houden. Vorige week was alles nog doorgesproken en zou het goed komen, als we dit wisten dan waren we niet gegaan.

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vind het knap dat je bent gebleven, ik was naar huis gegaan. Kan echt niet tegen dit soort gezeur.

18. Niekepiek

Dan was de hel helemaal losgebroken.:(

19. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

je hebt gelijk, tot drie jaar mag het niet eens, dat wist ik niet. Maar dan nog, al waren ze 10, als TS niet wil dat ze niet zonder autostoel vervoerd worden hebben de schoonouders zich daaraan te houden.

Dat schoonouders het niet gezegd hebben zegt niet perse dat ze al 'dondersgoed' wisten dat TS er niet blij mee zou zijn, het zou ook kunnen dat de verbouwing echt een beetje uit de hand liep of tegenviel en dat ze TS daar niet mee lastig wilden vallen.

@TS, heel vervelende situatie, maar probeer van het goede uit te gaan en samen toch tot een gesprek te komen waar jullie beiden wat aan hebben in de toekomst. En nu genieten!!

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het meest rare van het héle verhaal vind ook die verbouwing.

Kijk springt je waterleiding dat is overmacht.

Maar als je weet dat je kleinkinderen komen dan sloop je geen muur. Echt raar.

Zou ook pistoff zijn.

Deel Deze Pagina