De borst of de fles?

Discussion in 'De babyuitzet' started by ssgerundt, Dec 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
    frostie, dat zegt helemaal niks.
    het is bewezen dat bv helpt beschermen tegen allergieen etc.

Zelf snap ik redenen om het niet te proberen niet, als er medisch gezien geen redenen voor zijn.

En dat je er sneller van afvalt is ook in veel gevallen helaas niet waar

2. Ik ga dit keer meteen flesvoeding geven, ivm allergie, mijn dochter had een allergie en ging echt niet goed in het begin en uiteindelijk zijn we toen overgestapt op hypoallergene voeding, dus dat wil ik ons nu besparen en meteen met hypo voeding beginnen.

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ben dan nog wel niet zwanger..
    maar hier ook borst!

4. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik geef flesvoeding. Waarom? Omdat bij de 1e de BV echt totaal niet liep. Eerst kwam het niet op gang, daarna tepelkloven en borstontsteking. En heb in de loop der jaren borstverkleining ondergaan waardoor BV waarschijnlijk te weinig is.

5. Borstvoeding:
    -Goedkoper:D
    -Beter voor de relatie tusen jou en de beeb (contact).
    -Gezonder.
    -beter voor de afweer (krijgt allemal antistoffen van jou mee, handig toch?.

6. Agapi

Agapi Bekend lid

May 31, 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Borstvoeding als het lukt! :D

7. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    BV als het kan. Ga in februari naar een lezing over BV of FV, zag een briefje hangen bij de VK. Een paar keer per jaar hebben ze lezingen, ook bijvoorbeeld over thuisbevallen of in het ziekenhuis bevallen.

8. Toys

Toys Fanatiek lid

Jul 21, 2006
    3,326
    0
    0
    Borstvoeding!

9. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    borstvoeding!

10. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Heb bij de eerste twee borstvoeding geven en wil dit, als nr 3 erkomt, ook weer gaan doen.

11. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik vind het een beetje onzinnig om te stellen dat je door borstvoeding een beter contact zou hebben met je baby... ik kon door omstandigheden geen borstvoeding geven en het contact met mijn baby is absoluut prima, voor zowel mij als mijn man.

Ik geloof best dat bv beter is voor je kind, maar ik vind dat er door allerlei instanties soms wel heel erg hysterisch over wordt gedaan; ze doen het bijna voorkomen dat als je geen borstvoeding kunt of wilt geven, je bijna een slechte moeder bent. Waardoor sommige vrouwen volgens mij langer doortobben met borstvoeding geven als het niet lukt, wat volgens mij ook niet goed kan zijn voor moeder en kind. Nogmaals, ik geloof best dat het goed voor je kind is, maar laten we ajb ook niet overdrijven. Ik ben zelf ook met de fles groot gebracht, ben nooit ziek, nergens allergisch voor en beschik volgens mij toch ook over een redelijke intelligentie. En als ik om me heen kijk naar mijn broers of andere vriendinnen die vroeger de fles hebben gehad, ben ik volgens mij echt geen uitzondering!

Sorry als ik wat fel overkom, maar ik kan soms zo moe worden ervan... zoek ik informatie op internet over zuigelingenflesvoeding, staat dat dat wettelijk niet gegeven mag worden, omdat vrouwen dan geneigd zouden zijn voor flesvoeding te kiezen. Alsof vrouwen zelf niet in staat zijn om keuzes te maken.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Geeft niks dat je fel overkomt( valt mee hoor)

Ik snap heel goed dat je er boos om wordt. Sommige vrouwen kunnen gewoon geen borstvoeding geven, of willen het niet etc.... En dat je dan meteen een slechte moeder bent.... onzin.

Ik ga proberen om borstvoeding te geven. Ik hoop dat het lukt. Maar als het niet lukt, jammer, en dan gewoon de fles.

En ik ga het proberen, omdat ik het gewoon wil meemaken hoe het is om je kindje te voeden. :p

13. Female

Female Niet meer actief

ik heb er geen seconde over getwijfeld en ga vanzelfsprekend voor
    borstvoeding

14. AmyLee

AmyLee Actief lid

Jul 3, 2006
    120
    0
    0
    Limburg
    Helemaal mee eens. Ik ga ook flesvoeding geven. Ik heb een borstverkleining gehad en mijn borsten en voornamelijk de littekens rond mijn tepels zijn heel erg gevoelig en pijnlijk. Toen de vk me vroeg wat ik ging doen en ik zei flesvoeding kreeg ik een snauw terug. Idd net of ze hiermee wou zeggen dat ik een slechte moeder ben. Maar vragen naar mijn reden om fv te geven deed ze niet!

15. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ehmm ik heb na 4 kinderen de borst te hebben gegeven, geen kloofje of pijntje ooitgehad, dus borstvoeding associeren met pijn, tobben en tepelkloven is een beetje overdreven, nie om nou borstvoeding op te dringen hoor, ik vind dat ieder het zelf moet weten en heb totaal geen vooroordeel over het feit dat jij en anderen de fles willen geven, alleen dat als reden om geen borstvoeding te proberen vind ik vergezocht, wie weet zou het bij jou, net als vele andere vrouwen vlekkeloos verlopen!

16. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik vind dat het ieders eigen keus is. Toch? En tegenwoordig is de FV ook prima en dat je een mindere band zou hebben met je kindje als je FV geeft vind ik totale onzin.

Amylee: Wat lullig dat je VK zo reageerde toen je zei dat je FV wilde geven. VK heeft het mij ook gevraagd en ik zei ook FV (ook ivm borstverkleining) en ze reageerde heel normaal.

Ik vind dat je nooit over iemand kunt oordelen waarom iemand wel of niet BV geeft. En bij de een gaat het probleemloos en bij de ander soms helaas met veel problemen en pijn.

Gr Otje (die FV gaat geven)

17. Niet meer actief

Ik ga BV geven, maar puur vanwege de allergieën. Ik ga het ook maar 3 maanden doen en geen seconde langer.. Ik vind het verschrikkelijk. Dat gelebber aan je lijf, zeker als het warm is, dan lig je tegen elkaar aan te plakken.. Nee, ik vind er niks aan.

Overigens heb ik Astrid ook maar 3 mnd gegeven, het ging perfect, geen kloof of pijntje gehad. Maar ik werd er stik en stik sjago van! En As ook trouwens!

Toen ik overstapte op fles, werd ik een heel ander mens en kreeg ik een heel ander kind..Vanaf moment genoten we echt van de voedt momenten. In mij is het dan ook nog geeneens opgekomen om maar iets van een schuldgevoel te hebben.

18. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik geef met veel liefde en plezier flesvoeding!

Pim

19. AmanChel

AmanChel Bekend lid

Nov 6, 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik ga de tweede ook direct de fles geven! Ik ben bij de eerste begonnen met de borst maar vond dit echt wel getob, had zo veel voeding dat ik eerst moest kolven enzo, heb het dan ook alleen die belangrijkste 6 weken vol gehouden en ben er toen direct mee gestopt! Ik voelde me er ook vreselijk door, als mijn dochter aan mij borst lag dan kon ik wel huilen.. zon rot gevoel kreeg ik ervan.. Nooit meer dus..

20. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb 14 jaar geleden idd ook een borstverkleining gehad en destijds werden de melkleidingen helemaal doorgeknipt. Kans dat het bij mij dus zou lukken was klein, dat zei de VK ook. Goed, ik heb het geprobeerd, maar het ging al in de eerste 24 uur mis. Kwam bijna niks uit en ik zag ook gewoon dat mijn mannetje honger had.. ik vroeg dus of ik niet gewoon flesvoeding kon gaan geven omdat er gewoon echt niks uit kwam. De verpleegkundige zei toen dat ik ook kon gaan kolven omdat er dan een (kleine) kans was dat er iets op gang zou komen, maar dat ik toch nog bij zou moeten voeden waarschijnlijk.

Dat wilde ik niet, ik was ook nog kapot van de bevalling en een paar dagen gaan kolven om te gaan kijken of er een paar druppels bv op gang zou komen, zag ik dus echt niet zitten. Maar ze begon toch wel op me in te praten, dat het echt beter was voor mijn baby enzovoort... gelukkig was mijn man erbij en die hield gelukkig resoluut voet bij stuk.

Ik vind het prima dat er voorlichting over het geven van bv gegeven wordt, maar de manier waarop dat nu vaak gebeurt vind ik soms een onevenredig hoge druk op vrouwen leggen. En daarbij komt dat ik bepaalde argumenten die worden gebruikt in mijn ogen echt onzinnig zijn; iets als intelligentie wordt toch ook wel bepaald door erfelijkheid en opvoeding in mijn optiek.

Share This Page