De borst of de fles?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ssgerundt, 8 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Wil graag proberen borstvoeding te geven. Heb er al veel over gelezen. Je kunt je kind er veel voordeel mee doen. Heb van een vriendin een leuke link gekregen: 101 voordelen om borstvoeding te geven.
    Daar staat zoveel in dat ik het mijn kind niet wil onthouden.

Melanie

2. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Ik wilde vanaf het begin geen borstvoeding geven maar mijn vlk vond het toch verstandiger als ik dit deed. Omdat zij het wilde zijn we overstag gegaan.

Vandaag bezoek gehad van de kraamhulp en die vroeg waarom ik een pakje voeding in huis had, en ik legd uit dat ik dat voor de zekerheid gedaan had. Gelukkig prikte de kraamhulp er meteen uit dat ik er eigenlijk tegenop zie. Ze zei dat ze zelf een voorstander van borstvoeding is, maar ik moest ook aan mijzelf denken en aangezien ik al aardig wat lasten heb meegemaakt zei ze dat ik me absoluut niet schuldig moet voelen als ik toch nee zeg tegen bv. Ik moest er van haar nog maar eens goed over nadenken en anders mijn vriend het besluit laten nemen.

Ik heb ook aangegeven dat ik graag wil dat mijn vriend betrokken is bij de voeding en dat dat een van mijn redenen is om de fles te geven. Deels ook omdat ik dan ook een moment van rust krijg als hij het een keer kan doen (hoe egoistich dit ook klinkt) maar het is wel beter als ik uitgeruster ben.

Dat verhaal van de allergieen is onzin vertelde ze ook je stelt het alleen maar uit. Als een allergie erfelijk is krijg je het toch wel.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

@slingeraap: nou dat wat je kraamverzorgster zegt ben ik niet met haar eens. Tuurlijk is het niet zo dat als je borstvoeding geeft je kindje geen allergie krijgt, de kans is alleen wel kleiner.
    Mischien kun je gewoon borstvoeding proberen ? Bevalt het niet dan kun je alsnog stoppen, en dan heeft je kindje toch eerst borstvoeding gehad. Na een paar weken zou je ook kunnen gaan kolven zodat je vriend de fles kan geven.
    Maar in elk geval: denk er goed overna meid, veel succes bij JOU beslissing.

4. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb Ryan een jaar de borst gegeven, met veel plezier. Ik heb natuurlijk ook mindere tijden gehad: Bijna een borstontsteking, de nachtvoedingen, enz. Maar alles is toch zonder al te veel problemen doorstaan.

Als er een tweede bij ons komt, dan krijgt die ook zeker weer de borst. Ik vond het echt een heerlijke tijd.

Mijn mening: Wat je ook wilt geven, borst of de fles, je zult er voor de volle 100 % voor moeten gaan! Dus twijfel je, laat je eigen goed informeren.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik ga borstvoeding geven. ik ben zwaar allergisch en wil proberen om met borstvoeding die kans te verkleinen.

Ik wil ook al direct gaan starten met kolven, zodat mijn vriend ook de voeding snachts kan gaan geven.
    ons kindje zal bij mij op mijn werk in het kindercentrum ondergebracht worden, en ik mag tijdens mijn werk voeden en kolven dus dat vindt ik wel relaxed.

Al ben ik heel stellig dat ik het wil proberen, mocht het niet lukken of teveel pijn doen, dan ga ik over op de fles.

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik wil toch nog even na verder lezen reageren op medicijnen slikken en de borst geven.

Ik heb zelf CU (colitus ulcerosa) dat zijn ontstekingen in de darmen, die nu gelukkig rustig zijn en waardoor ik nu zonder medicijnen kan, maar BV vriendelijke medicijnen zijn er niet voor mij. Als ik nu een opvlamming krijg moet ik dus maanden met onstekkingen in mijn darmen rondlopen, die zo van invloed zijn dat ikzelf niet alle voedingsstoffen opneem die een kindje niet kan missen in de BV.
    Dus de kans dat ik al gezonde BV kan geven is minimaal, vandaar dat ik er ook niet zo veel voor voel. Het zal vast niet voor alle medicatie zo zijn maar ik werd bijna door de huisarts geadviseerd vooral geen BV te gaan geven.
    Omdat de teleurstelling dan alleen groter gaat worden als het niet lukt.

7. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    UUHHHMMM ik heb bij de eerste bv geprobeerd en geprobeerd en geprobeerd..maar het kwam maar niet op gang..Werd er moedeloos van en voelde me zo'n slechte moeder kon niet eens mijn eigen kindje voeden..Terwijl er op cursus gezegd werd dat bijna iedereen zijn kindjes zelf kon voeden...O wat voelde ik K*T maar dankzij het ingrijpen van de kraamhulp konden we net voorkomen dat de oudste niet naar het ziekenhuis hoefde voor uitdroging.bij de tweede heb ik het weer geprobeerd maar nu sneller toegegeven dat het niet ging.heb ook nooit last gehad van mijn borsten tijdens de zwangerschap nooit stuwing en nooit grote vollere borsten......zelfs na een hoop gedoe met een kolf is het niet gelukt.
    Nu weet ik het niet....heb nu ook weer geen last van mijn borsten en ben steeds meer geneigt om te flessen..Ik zie wel...

Deel Deze Pagina