Hallo allemaal, Ik heb een vraagje over mijn zoontje van bijna 5 maanden oud. Hij is na de fles zo snel moe, vaak al met al is hij dan 1 uurtje wakker, met wakker worden, eten, spelen enz. Dus doe hem dan naar bed, dan slaapt hij 1 uurtje en dan moet ik nog 2 uur rekken voor de volgende voeding wat niet lukt, het lukt hem dan amper om 1 uurtje te wachten voor de volgende voeding. Zou dit honger zijn? Of moet ik proberen hem langer wakker te houden? Het is zo vermoeiend, de hele dag doe je niks anders dan rekken en met een jengelend kind te lopen. Of moet ik hem gewoon vaker voeden op een dag? Ik geef nu sinds kort 4 flessen van 210 water + 7 schepjes met s'morgens en s'avonds rijstebloem erin. Soms komt hij s'nachts tegen 4 uur ook nog. En hij krijgt s'morgens fruit en s'avonds een paar hapjes groente. Hij is bijna 7 kilo zwaar. Heb ook al zitten denken om hem te voeden als hij wakker wordt maar dan zit er zo weinig tijd tussen en ben dan bang dat hij teveel krijgt. Wat denken jullie, alle tips kan ik gebruiken. Liefs
Ja, zo is het echt een cirkeltje. Je zoontje is een uur na z'n fles al moe, omdat hij voor zijn fles ook al 2 uur wakker was. Lukt het echt niet om hem langer te laten slapen? Mijn zoontje wordt overdag ook vaak na een uurtje wakker, maar dan geef ik zijn speentje en na wat kletsen valt hij weer voor een uur in slaap. Ik kan me voorstellen dat het lastig als je zo bezig bent met rekken. ik ken het ook een beetje, alleen wij hebben het eind van de dag/begin avond. Dan is hij zo moe, maar dan heeft het geen zin om hem op bed te leggen, omdat hij ook zijn groentehapje nog moet krijgen e.d. Meestal gaan wij met hem wandelen als we iets moeten rekken. En tsja, heeft hij wel echt honger? Als ik naar mijn zoontje kijk, kan ik hem heel de dag wel eten geven als het aan hem ligt. Maar het moet voor hem ook duidelijk zijn dat hij niet om de 3 uurtjes eten krijgt. Misschien kan je proberen om hem na de fles wat langer wakker te houden. ik geloof dat kindjes van 5 maanden ongeveer 2 uur wakker kunnen zijn. Dan leg je hem daarna op bed en wie weet slaapt hij dan wat langer. Ik moet trouwens nog zeggen dat mijn zoontje een week of 4 geleden overdag ook telkens maar een uurtje sliep en dan 2 uur wakker was tot de volgende voeding. Maar sinds 2 weken slaapt hij weer 2,5 uur per keer. Dus misschien is het iets tijdelijks? Veel succes iig!
Hoi! Wij hebben hetzelfde gehad! Mijn zoontje is nu 5 maanden en een week oud en tot voor kort was het ook zo'n cirkel. Soms hebben we nog wel dagen er tussen zitten... Wat wij globaal doen is na het wakker worden verschonen en dan meteen de fles. Na de fles ong. 15 min. in de wipstoel met een speeltje. Daarna gaat hij ong. 20 min. in de box. Langer houdt hij het niet vol. Meestal wordt hij een uur en 15 minuten nadat hij wakker is geworden ook weer moe. Soms gaan we dan wandelen, maar wanneer hij echt in zn oogjes wrijft en zeurt, gaat ie naar bed. Als hij dan maar een uurtje slaapt, proberen we hem ook weer in slaap te helpen, maar dit lukt vaker niet dan wel. We gaan dan ook 'rekken'. D.m.v. een wandeling bijv. of in bad. Ons schema is heel rommelig, maar vandaag was 't zo: 07.00 wakker, even kletsen in bed. 07.15 uit bed en verschonen/knuffelen 07.30 fles 180 + 6 07.45 wipstoel, daarna in de box 08.20 naar bed, meestal voor een uurtje, maar vandaag tot half11 10.30 (vandaag) uit bed + verschonen 10.40 fles 180 + 6 11.00 wipstoel, daarna in de box 11.30 fruithap (normaal 09.30) 12.00 naar bed 13.45 uit bed + verschonen 13.50 fles 180 + 6 14.10 wipstoel, daarna in de box 14.45 wandelen 15.15 naar bed Nu slaapt ie dus maar als hij te vroeg wakker is, geef ik hem alvast zijn groente. Hij krijgt bijna elke 3 uur eten want 's nachts doet ie 13 uur zonder. Volgens cb was dit niet erg, maar hij weegt al wel bijna 9 kg. Nu we fruit en groente geven, merk ik dat het makkelijker schuiven is met de tijden, is ie eerder, dan eerst fruit of groente, is ie op tijd wakker, dan meteen de fles. Beter om hem daarna nog even op te houden en bijv. een uur na de fles weer naar bed, dan 'hoeft hij nog maar 2 uur tot de volgende maaltijd' bij ons dan. Succes!
Wij zaten ook daarmee in de knoop. Wij zijn toen rijstebloempap gaan geven. je hebt nog 2 schepjes poeder over (qua max van 30 schepjes) en die deden we met 60/90 cc water en wat rijstebloem tot een papje. En dan met een lepel voeren. Dat doorbrak hier het lange wakker zijn voordat hij de fles kon hebben. Hij werd dan 's middags rond half 5 wakker, kreeg om 5 uur zijn pap, en dan rond 7 uur de echte fles. Anders moest hij 2 uur zonder fles spelen, en dat lukte nooit.