mijn meiske wil er de hele tijd bij zijn en ipv lopen met de draagzak leg ik haar nu in de box. het probleem is, dit vindt ze dus absoluut niet interessant. Ze kijkt 5 min verdwaasd om zich heen en zet het dan op een krijssen. Ik heb alles geprobeerd om het te stimuleren, erbij zitten en op knopjes drukken van pratende knuffels en met het speelmobiel spelen, tegen haar praten en haar voordoen hoe dingen moeten enz enz... ze wil niet! Ik weet dat ze nog jong is maar ik heb nu al 2 mensen gesproken waarvan de babies zich wel vanaf het begin al vermaken in de box, die kijken gewoon om zich heen en eentje van 2 maanden drukt zelfs al op de knopjes en pakt alles vast. Hoe zit dat bij jullie en hoe hebben jullie dat gestimuleerd?
Nou bij ons vond ze er in het begin ook helemaal niets aan in de box. Op die leeftijd had ik ze eigenlijk voornamelijk op de arm. Toen ze wat ouder werd speelde ze meestal op een kleed op de grond in de huiskamer. Pas toen ze kon kruipen (10,5 maand) ben ik de box dagelijks gaan gebruiken en nu speelt ze er eigenlijk nog steeds heel leuk in. Ben alleen benieuwd hoe lang dat nog gaat duren.
Hier vanaf een week of 2 in de box. In het begin hadden we alleen een mobiel in de box. Dat vond hij helemaal het einde. Zodra dat ding aanging begon hij te spartelen en druk te doen. Sinds hij een maand of 2 is hebben we een activity gym in de box en dat vind hij helemaal geweldig. Wij hebben niets gedaan om het te stimuleren, het ging eigenlijk vanzelf. Op de arm verveelt hij zich juist heel snel. Dus hier heel veel in de box of op de grond.
Lena lag vanaf dag 3 in de box, om te slapen overdag. Maar er in spelen? Vanaf zes weken ofzo vond ze die mobiel wel geinig maar als ik haar bezig wilde houden in de box moest ik om de 3 minuten dat rotding opdraaien... Nu vindt ze eindelijk de box 'leuk' in die zin dat ze het langer dan vijf minuten uithoudt om er in te liggen Lena wordt het liefst geentertaind, door mij, d'r vader, de tv, een mobiel... Nu heeft ze een hysterisch apparaat met geluidjes in de box en vindt ze het eindelijk 'te doen'
bij mij vanaf een maand of 2,5 toen vond ie het beetje leuk, en kon toen ook echt gericht grijpen naar dingen. En heeft nu ook heel goed door als ie ergens tegen aan slaat dat het geluid maakt, Maar na 20-30 minuten is het over met de pret...
vanaf het begin er altijd gewoon in gelegd en hij heeft t nooit erg gevonden. tot 1 jaar, toen vond ie er niks meer aan
Demi heeft vanaf het begin in de box gelegen en ook al vrij snel met een babygym erin en ze vind het helemaal niet erg. Ze is al heel vroeg begonnen met slaan tegen de speeltjes die aan de gym hangen. En overdag slaapt ze er ook wel eens in.
heel herkenbaar die van mij vind het nog steeds helemaal niet boeiend in de box, ze zit het liefst op onze schoot
Jeetje das gelukkig wel verschillend, dus mn meiske is niet de enige! Nou ik blijf haar er maar gewoon in leggen en er komt vast een keer dat ik haar langer dan 10 min niet hoor haha. Ze lijkt het namelijk in het begin heel interessant te vinden, als ik dan achter de computer zit dan hoor ik achter me: AAAHHHHH! en AATTAAAHHHH haha en ik hoor haar lachje soms. Maarja na 5 min is mevrouw het zat en is het maar saai en moet ik haar weer vermaken. Wil ze toch liever weer bij mamma zijn haha
Hier lag ze er vanaf het begin in. Maar de eerste 2 mnd denk ik, lag ze dan in de kinderwagenbak in de box. En ze sliep daar dan ook in.
Toen ons meisje net geboren werd legde ik haar vaak in de box om te slapen maar toen sliep ze dan ook heel veel en heel vast. Toen ze ongeveer een maand oud was vond ze de box helemaal niets meer, ook de mobiel die van haar bedje af hadden gehaald en om de box hadden gedaan vond ze totaal niet intressant. Nu eigenlijk pas sinds een week of twee vind ze de box weer leuk er ligt nu het fisher Rainforest 1-2-3 Musical gym in en dat vind ze helemaal prachtig verder nog een rammelaar een doekje en twee favoriete knuffels en nu weet ze zich bij elkaar toch wel een uurtje achter elkaar te vermaken. Soms begint ze opeens heel hard te huilen omdat ze dan denkt dat ik weg ben maar als ik dan even naast haar kom staan is het weer goed. Ik denk dus dat het even geduld hebben is en dat de box straks wel weer intressanter zal worden ik zou tussen door wel steeds de box even gebruiken al is het maar voor die 5 minuten maar dan is de box iniedergeval niet "nieuw en eng" meer. Bij ons zat de kleine in die tussen periode dat ze de box niet leuk vond het meest in haar Ocean Wonders Aquarium Cradle Swing (Want die vind ze echt helemaal geweldig, zo jammer dat ze daar bijna uit gegroeid is!) en de wipper van Baby Bjorn die is namelijk een stuk veiliger met betrekking tot een baby zijn ruggetje. Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal Succes iniedergeval en nog genoeg tijd hoor voor die box!
hier ook vanaf het begin. maar hij vond en vind het nog steeds saai. langer dan 10 minuten zit er echt nog niet in.
Sascha vond het in het begin ook niks, maar heb haar er wel regelmatig ingelegd. als ze huilen ging haalde ik haar er weer uit. ze heeft niet vaak in de box gelegen, alleen als ik wat doen moest waar ik haar niet bij gebruiken kon als ik haar nu(10 maanden) in de box zet gaat ze nog steeds huilen, maar als je haar 10/20 seconden negeert gaat ze gewoon spelen. ze is ook op een leeftijd dat ze continue mij aan het uittesten is, overduidelijk nephuilen, krijsen als ik nee zeg. ik vind hem gewoon handing, als ik haar 50 keer bij laatjes/kastjes..etc heb weggehaald zet ik haar even in de box. oja hoe ik haar gestimuleerd heb om in de box te gaan, misschien niet heel goed(?) maar ik gaf haar een stukje broodkorst of rijstewafel zodat ze even afgeleid was en dan ging ze daarna gewoon spelen. maar dat was pas rond de 6/7 maanden. tot die tijd heb ik ook met haar veel op schoot gezeten en op het boxkleed op de grond.
eigenlijk nooit. soms vraat ze of ze er in mag en zet haar er dan in maar dit komt haast nooit voor. in de eerste weken was het makkelijk als je even wilde plassen ofzo maar verder is het een opslagplaats vooor der speelgoed
hihi nou ik heb dat geld niet ben nog maar een student! heb hier wel een wipstoel die er heel erg op lijkt maar als ik haar daarin zet zit ze een paar seconde om haar heen te kijken van; huh waar heb je me nou ingezet? En dan... je raad het al... zet ze het op een krijssen 8) Ze kan zichzelf gewoon niet vermaken en ik denk dat dat nog aan de leeftijd ligt. Ik blijf haar inderdaad wel in de box stoppen en nu vermaakt ze zich ook weer 5 min met allemaal geluidjes maar dat doet ze in haar bed ook... Ze ziet nog niet echt het verschil tussen haar bed en de box. Ze ligt er 5 min geluidjes te maken en te spelen met haar handjes en dan zet ze het op een krijssen als ze niet in slaap is gevallen...
Al vanaf het begin ligt Jesse regelmatig in beide boxen. (heb er eentje in de keuken en een in de kamer). Eerst was het om hem tegen de poezen te beschermen, maar inmiddels gaat hij erin om lekker veilig te kunnen spelen. Hij vindt het bijna altijd leuk. Soms protesteert hij wel es even als ik hem erin zet, maar met een speelgoedje is hij altijd goed af te leiden. Hij ligt er zeker vier keer per dag 30 -45 minuten in. Ik vind het ideaal, zou m'n boxen niet graag missen. Ze staan beiden pal voor een raam. Jesses favoriete hobby is momenteel om zittend in de box naar de auto's te kijken die voorbij razen. Daar kan hij echt tijden naar kijken.
Mijn dochtertje vond de eerste 2 maanden de box ook niets. Daarna begon ze het langzaam aan leuk te vinden. Tot die tijd legde ik haar beneden in de wandelwagenbak, dat beviel haar stukken beter. En hing of legde daar gewoon wat speeltjes in. De box staat nu nog, makkelijk om haar even in te stoppen als ik even de kamer uit moet, aangezien we een hond hebben en 's ochtends zit ze er in als we haar ontbijtje maken.