Wagenziek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Isra, Jan 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isra

Isra Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    4,230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Al lange tijd heb ik het idee dat ons zoontje van ruim 9 maanden wagenziek is.

Toen hij nog heel klein was, had ik (nu achteraf) door dat hij na het autorijden een beetje spuugde. Ik heb de link toen nog niet gelegd met wagenziek. Ik dacht altijd oh hij geeft nog een beetje terug, zoals heel veel kleine baby'tje dat doen.

Maar laatst hadden we een wat langere autorit en hij begon toch te spuugen in de auto, echt heel zielig. Toen we thuis kwamen is mijn vriend met hem onder de douche gegaan en daarna niks meer aan de hand.

Vandaag ging ik ook weer met hem weg in de auto, het autoritje was niet zo heel lang zo'n 20 minuten. Na 15 minuten begon hij heel hard te huilen en toen ik op de bestemming was, haalde ik hem uit de auto en vervolgens spuugde hij weer.

Ik heb dus echt het idee dat onze kleine man wagenziek is.

Kan iemand ons vertellen wat ik hieraan kan doen? We gaan in maart op wintersport met de auto en zie nu dus al tegen de autorit op.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ohjee meid, wat vervelend zeg! Misschien kun je het eens aan je huisarts voorleggen. Ik heb ooit eens begrepen dat er homeopatische middeltjes zijn tegen wagenziekte.

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Ik heb er geen ervaring mee, maar er zijn ook rubberen riempjes die je aan de onderkant van de auto vastmaakt en die over de weg slepen als je rijd. Zo is je auto geaard en blijken mensen minder last te hebben van wagenziekte. Voor andere mensen helpt het om voor in de auto te zitten, (dat moet natuurlijk wel kunnen met de airbag) en er zijn armbanden met ene metalen kraal, die geven een drukpunt aan zodat je minder last hebt van wagenziekte. Of het werkt weet ik niet, maar het zijn geen medicijnen dus kan het ook niet echt kwaad denk ik.

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Wagenziekte is een soor evenwichtstoornis... is hij links of rechts (moeilijk om nu al te zeggen misschien maar misschien weet je welke had de voorkeur heeft)

is hij rechts moet je links eens een watje in zijn oortjes stoppen en links omgekeerd ;)

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Ze verkopen er armbandjes voor bij de apotheek. Mijn zus heeft ze ook het verminderd wel maar gaat niet helemaal over. Ik zou liever nog geen medicijnen geven zo klein. Maar het is inderdaad zielig en stiekem ook wel een beetje lastig.
    Mijn dochter was ook alijd wagenziek totdat ze een bril kreeg met drie jaar, wat een opluchting zeg. Maar dat is uitzonderlijk hoor zeiden ze in het ziekenhuis dus denk dat dat bij jou niet het geval is.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Jeetje Isra,

Balen joh.
    Ik zou idd even met de huisarts overleggen.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ik heb het ook mijn hele jeugd gehad, het enige wat bij mij hielp was voorin zitten en uit het raam kijken. Heeft hij een hoog autostoeltje?

8. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    O jee, wat vervelend voor jullie kindje. En voor jullie zelf natuurlijk.

Ik zou even langs de huisarts gaan voor je aan de slag gaat met alle mythes en fabels ;). De mythbusters (discovery channel) hebben een heel stel zogenaamde methoden onderzocht en alleen gemberpillen en de echte medicijnen bleken te werken. De medicijnen werkten het beste.

Die medicijnen (o.a. primatour) werken bij mij erg goed. Ik heb ze vroeger als kind geregeld gehad als we op binnenwegen reden. Maar ik weet niet vanaf welke leeftijd. Op snelwegen had ik nergens last van :). En natuurlijk geen boekjes laten lezen of met speeltjes laten spelen onderweg. Verder kun je hem proberen te verleiden veel naar buiten te kijken. Want op die manier raakt je evenwicht minder verstoord.

PS: Wagenziekte/zeeziekte kan helaas iedereen overkomen, vooral als je moe bent. Je kunt je trouwens al heel beroerd voelen voor je spuugt. Alleen krijgt de een er heel snel last van en een ander pas als hij heel moe is en onder uitzonderlijke omstandigheden. De laatste keer dat ik er zelf last van had lagen we notabene al meer dan een dag afgemeerd in een haven :oops:. Oke, wel in een zeilboot met windkracht 7 a 8 en dus doodop door het heen en weer schudden. Kan er nu wel om lachen, toen niet.

9. Isra

Isra Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    4,230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Bedankt voor jullie reacties.

Ja vind het voor de kleine man zo zielig, maar voor mijzelf ook wel lastig. Want zo beperk je toch wel je uitstapjes. Ik ga niet met een doodziek jongetje in de auto zitten, omdat ik zo graag ergens heen wil.

Ikzelf heb er ook altijd last van, maar niet als ik zelf rij. Dus ik dacht dat mijn rijstyle gewoon voor wagenzieke mensen goed is :). Want bij mijn vriend word ik ook altijd zo misselijk. Maar nu blijkt dus dat Ryan bij mij ook misselijk wordt.

Het liefst wil ik medicijnen vermijden, maar wil ik het op homeopatische basis gaan proberen op te lossen en/of zo'n armbandje waar een aantal van jullie het over hebben.

Ook ga ik morgen even een afspraak maken bij de HA, hoewel ik mijn twijfels er in heb dat hij er echt iets aan doen kan. En omdat ik het liefst geen medicijnen wil geven, vooral de kleine autoritjes niet, voor de wintersport is dat natuurlijk weer een ander verhaal. Maar wie weet komt hij met een andere oplossing.

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Heb je Ryam al in een grotere autostoel? Die achter de maxi cosi aan komt? Want vooruit rijden wil ook nog wel eens schelen, en ik zie dat hij de leeftijd heeft om in een andere stoel te mogen.

Overigens moet hij wel goed zelf kunnen zitten en minimaal 9 kilo wegen voor hij vanaf 9 maanden in de gewone autostoel mag, maar dat weet je zelf vast ook wel.

11. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik wilde precies hetzelfde als setteke zeggen. Ik was vroeger ook wagenziek, kon niet achteruit rijden, vooruit was geen enkel probleem... misschien helpt het bij jullie mannetje ook wel?

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter heeft het ook... vanaf ong 6 mnd al. Vooruit kijken hielp niet. Er zijn homeopatische dingen te krijgen (ook voor hele kleintjes) maar die werkten hier niet, verder heb je van die seabands, erkt met drukpunten maar ook dat werkt hier niet. Volgens mij vanaf ong 2 jaar ofzo mag primatour en dat gebruiken we nu dus... alles tot een kwartier rijden gaat goed maar langer en is zonder primatour zeker een kotsfestijn. Sterkte!

13. mamatwan

mamatwan Actief lid

Jun 18, 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hier ook helaas wagenzieke baby en dan van mama geeerfd helaas :( want die wordt nog misselijk achterop een fiets. Voorin zitten helpt wel iets maar het liefst rij ik zelf auto en vermijd ik vliegtuig/boot/trein en bus. We maken wel verre reizen maar ik ga nooit de deur uit zonder kotszakjes en m'n reismedicatie. Ukkie heeft het dus helaas ook en die krijgt niets te eten een halfuur voordat we weggaan want ik heb de HA nog niet gevraagd of hij ook die cyclizine zou mogen hebben.

mama zelf slikt cyclizine (op doktersadvies, wordt ook gebruikt bij zwangerschapsmisselijkheid) ik had zelf drie dagen last van primatour als ik die had gebruikt. de cyclizine is iets vriendelijker voor m'n maag.

volgens alles is het trouwens voor kinderen heel normaal om wagenziek te zijn en "als het goed is" groeien ze er ook weer overheen, maar ja in mijn geval ben ik op dat gebied altijd kind gebleven zeker :(

14. Isra

Isra Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    4,230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Ja heb hem al in de grote stoel, maar helaas.....

15. Isra

Isra Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    4,230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Wat balen zeg dat jullie hetzelfde probleem hebben met jullie meisje. Weet jij toevallig de naam nog van de homeopatische druppeltjes/pilletjes?

Alvast bedankt.

16. Isra

Isra Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    4,230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Nou ik hoop het dat hij erover heen groeit. Nou ik ga morgen een afspraak maken bij de HA, dus ik zou het hem is vragen die over cyclizine.

Hou jullie op de hoogte.

Share This Page