de box...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ladyw, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Wanneer wilde jullie kindje niet meer in de box??
    We hebben hier een eigenwijs mannetje die zich heel goed kan vermaken, maar gek genoeg als ik hem in de box zet is het na 2 minuten jengelen en staan in de box. Hij vindt het nog moeilijk om weer te gaan zitten zelf, maar ook als ik hem dan rustig terug zet is het niet goed. Hij wil gewoon op de grond spelen en klimmen en klauteren.
    Komt dit bij jullie ook bekend voor? Hij is nog maar 10 maanden, toch wel erg vroeg om de box op te ruimen?

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier was dat met 6 maanden. En toen ook heerlijk dat ding de deur uit gedaan. Inmiddels ben ik gastouder en heb ik een opvouwbare box, ideaal.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Mijn dochtertje is 14 maand maar hier blijft hij echt nog wel even! Soms moet ik gewoon even wat en ik kan haar echt niet alleen laten..

Tja, leuk vindt ze het niet altijd maar dat is dan even jammer. Het is een kwestie van gewenning naar mijn idee. Meestal jammert ze even en gaat dan lief zitten spelen. Ze heeft er een muziekdingetje in die zet ze zelf aan en er ligt wat speelgoed en een paar knuffels.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Hier zit hij er niet meer in sinds een maand of 7 toen ging hij achteruit schuiven en zat steeds klem met zijn beentjes tussen de spijlen. We hebben de box nog staan omdat we willen afwachten of we hem misschien nodig hebben als ons zoontje dadelijk kan lopen. Als wij bijv, even naar het toilet moeten o.i.d. Als we hem dan niet nodig hebben, gaat dat ding naar zolder.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.179
    8.906
    113
    Geen idee, maar zeker voor ze één waren, ik denk ergens tussen de 8 en 10 maanden oid? Van mij mochten ze toen (en daarvoor) ook gewoon op de grond spelen. :) De box staat hier dus al maanden nutteloos te zijn (hij staat er nog voor als we naar de wc of naar boven moeten om haar er dan even in te zetten, maar in de praktijk doen we dat nooit), we moeten hem eens opruimen.

6. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben we de box nog steeds staan en die blijft ook nog wel even. Hij vindt het heerlijk om er af en toe in te spelen. Hij heeft daar ook bepaalde speeltjes waar hij anders niet mee kan spelen. Ik vind het heerlijk als ik even iets moet doen.

Een paar maanden geleden kon hij er bij wijs van spreke de hele dag in liggen. Nu wil hij niet langer dan 15 minuten achter elkaar en niet te vaak op een dag.

Maar het is echt zijn plekje en dat vindt hij nog wel fijn volgens mij

7. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ja ik weet dat het een kwestie van gewenning is, maar hier dus niet. Want sinds de geboorte gaat hij dagelijks minimaal 2 keer even in de box. nooit een probleem geweest totdat hij kon staan en ontdekte dat hij niet meer in de box wilt. haha

8. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Dat vind ik dus eigenlijk ook. Hij staat een beetje nutteloos te wezen. Vaak als ik boven wat te doen heb doe ik dat als hij slaapt of ik doe het traphekje dicht en hij speelt bij mij boven :) En als ik naar de wc moet kruipt hij altijd achter me aan haha

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ook, ze gaat gewoon eigenlijk altijd met mij mee. Ik heb het nut er ook niet echt van in gezien. Nu met de gastkindjes dus wel. Bovendiem is het gewoon een lomp ding. Met 6 maanden heb ik een ikea kast en kleed gekocht en een speelgoek gemaakt voor haar. Ideaal!

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Met 6 maanden werd de box niet meer gebruikt. En met 8 maanden hebben de box maar opgeruimd. Ons zoontje lag veel op de grond met een dikkleed en krijste het uit in de box.

11. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Hier was het zo toen hij zich begon op te trekken. Dan ging hij staan en wist niet hoe hij terug moest.

Nu kan hij wel heel zoet in de box zitten spelen, terwijl ik even bezig ben in de keuken of op balkon kleren ophangen. Dan zet ik hem in de box, anders zit hij binnen no time op de kattenbak ;)

12. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik denk dat het erg per kind (en de ontwikkelingsfase waar hij/zij in zit) verschilt. Hier vindt ze het pas sinds een maand of 2 echt leuk. Ze kan er gerust anderhalf uur in doorbrengen. Voorheen was dit nog geen 5 min. Ze kan zichzelf nog niet optrekken maar kan wel vanuit lig naar zit ... en dat heeft ze in de box geleerd.:D Ik vind het zelf wel prettig om m'n handen vrij te hebben en bv. even het huishouden te kunnen doen.

13. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is 17 maanden en wij hebben de box nog staan en die gaat er voorlopig ook echt nog niet uit! Ons ventje is een druk en ondernemend kindje. Om rust te bieden speelt hij geregeld even in de box. Ook kijkt hij televisie vanuit de box. Een fijn, rustig en afgebakend plekje!

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn (hevige) dochter van 10 maand kan en wil echt niet in de box. Ofwel krijst ze het hele huis bij elkaar, ofwel vind ik haar met haar armen en/of benen door de spijlen gewrongen. Levensgevaarlijk, vind ik dat ding :D

15. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier ligt ze vanaf 5 maanden op de grond. Als ik moet plassen gaat ze echt de box niet in hoor, vind ik echt onzin.

Als ik het huishouden doe dan kijkt ze gewoon mee. Moet ik het balkon op dan gaat ze ff in de stoel met een speeltje. Dat vind ik wel gevaarlijk.

Ik woon dan in een flat dus als ik de was ga vouwen is dat in de woonkamer en moet ik het bed opmaken, dan blijft ze in de woonkamer op het kleed. Vaak komt ze ff schuiven naar de slaapkamer en kijkt wat ik doe :D

16. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staat de box nog steeds en m'n zoontje is 16 maanden. Wat ik nu zeg komt misschien "raar" over maar zo bedoel ik het niet maar op dat gebied heeft hij niks te "willen". Als ik de hond uitlaat of ik ga buiten ramen zemen of ik moet boven iets pakken gaat hij gewoon in de box. Hij zit er geen uur meer in hoor maar ik vind het nog weleens makkelijk. In oktober komt de 2e dus hij kan hier mooi blijven staan;)

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook. Soms moet hij er gewoon even in omdat ik geen oog op hem kan houden. Beperk het wel tot 1/2 per dag een minuut of 10 ofzo.

Vraag me altijd wel af hoe mensen het inderdaad zonder doen. Mijn zoontje doet momenteel alles wat niet kan/mag en we hebben veel verschillende ruimtes in huis, dus heb niet altijd zicht op hem.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hond uitlaten lijkt me nou bij uitstek een leuk uitje met je dreumes...

Hier ging de box steeds weg zodra ze konden lopen. Alledrie met 15maanden. Ze konden alledrie heel lief spelen in de box, maar ook op de grond. Heerlijk om een paar maanden een boxvrije kamer te hebben.

Kijk vooral naar je kindje en naar wat je zelf fijn vindt.

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Dat niks te willen zou ik persoonlijk voor andere dingen gebruiken. En je kleine in de box laten als jij de hond uitlaat, dan mag ik hopen in de tuin ??

20. tuc

tuc Niet meer actief

bij de oudste ging hij met 10 maanden weg, om de simpele reden dat het een super braaf kindje was wat nooit ergens aan zat, ze kon toen ook alleen nog maar zitten, dus als ik even naar de wc oid kon ze toch niet van haar plek.

Ik vermoed dat ik nu een heel ondeugend ventje heb, dus ik denk dat hij nu wel iets langer staat.

Deel Deze Pagina