Sinds een groot aantal weken wil ons kleintje niet meer in zijn ledikant slapen. Hij gilt alles bij elkaar en hetzelfde met de babybox. Nu geeft de consultatiebureau aan dat het een combinatie is van verlatingsangst (na de verhuizing heeft hij een eigen kamer gekregen) en niet achter een spijlenbedje/box willen. Conclusie, nu slaapt hij al een tijdje tussen ons in. Slaap heerlijk door, word af en toe wakker voor zijn speentje maar hij vindt het heerlijk tussen papa en mama. (welk kind nou niet) In januari zal zijn kleine broertje er bij komen en willen we over een tijdje beginnen met de babykamer. Nu ben ik dus mezelf suf aan t bedenken of het handig is om een grootbedje te kopen voor mijn zoontje zodat de baby in de ledikant kan. Of moet ik een extra ledikant kopen en mijn zoontje toch laten wennen aan zijn bedje. Bij beide opties zal ons zoontje in zijn eigen kamer gaan slapen. We kopen binnenkort een opklapbedje en mijn man en ik wisselen dan af zodat hij kan wennen in zijn nieuwe kamer met één van zijn ouders erbij. (beste oplossing volgens consultatiebureau) Kortom ... ik weet t even niet meer. Wat is jullie mening/advies?
Onze dochter ging over in een juniorbed toen ze 2 jaar was. In haar ledikant werd ze meerdere keren per nacht wakker, dus ik hield mijn hart vast toen ze in haar nieuwe kamer en bed ging slapen. En sindsdien slaapt ze door! Wat wij deden was elke ochtend en avond in haar nieuwe kamertje kijken toen we bezig waren met klussen. Zo zag ze langzaam de veranderingen en kon ze aan het idee wennen.
Ik denk dat wij dit ook maar gaan doen. Hij wil absoluut niet in zijn ledikant. Hij krijgt het helemaal benauwd in zijn bed. We zijn maar aan het kijken voor een leuke peuterbedje.
onze kleine man word over 2 weken 2 en hij slaapt sinds een paar nachten in een groot bed met bedhekjes. Ook ik hield mijn hart vast maar hij vind het heerlijk. hij kan nu alle kanten opdraaien zonder dat ie snel zn hoofdje stoot en slaapt naar mijn idee toch rustiger. Wij hebben bewust niet gekozen voor een peuterbed omdat hij dan anders weer aan een ander bed moet wennen. en deze hadden we overigens nog staan.
wij hebben trouwens hetzelde gedaan als feilo, ik heb hem regelmatig naar de nieuwe kamer meegenomen om te spelen of lekker te stoeien in zn grote nieuwe bed. Dat hebben we zo n maand of 4 gedaan en een paar dagen terug had ik zo iets van... we gaan het maar gewoon proberen. eerst met middag slaapje. dat ging goed en s avonds ook maar gelijk geprobeerd. Dat ging dus ook super.
Mijn zoontje krijgt ook een peuterbedje. Ik heb hem vanmorgen besteld... KINDERBEDDEN OUTLET, Solide KINDERBED, vanaf 149,95! (TIP) Zijn nieuwe kamer moeten we nog verbouwen, dus hij zal er over een tijdje pas in gaan slapen...
Wij hadden hetzelfde, een dochter van 1 die niet in een ledikantje wou, en een baby op komst. Ik ben haar eerst gaan wennen aan haar bedje door er met haar in te kruipen ( hoogzwanger... samen in 't ledikant! ) en bij haar te blijven tot ze sliep. Maar al snel hebben we toch een peuterbed gekocht en zat ik bij dr op het voeteinde tot ze sliep. Al vrij snel zei ze 's avonds zelf "Mama weg" als ze ging slapen. Peuterbedje is gezellig en knus, maar bij nader inzien zou ik zelf toch voor 1 persoons gegaan zijn. Die keren dat je toch naast je kindje ligt om te kletsen, of tot ze slapen...
Ze hebben een mooie lijn met gewone maat 90 x 200 bedden bij Beter bed van flexworld. Mooi laag en er kunnen hekjes op.