de box...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ladyw, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ krissie nee ik ga geen blokje om als m'n zoontje in de box zit, ik laat m'n hond s'ochtends altijd voor ons huis op het uitlaat strookje ( oh wat ben ik nu een slechte moeder natuurlijk) ik lees het al aan de afkeurende manier van schrijven. Maar goed ieder doet het op zijn manier toch?
    En ik ga ook elke dag met de hond en kleine lopen mamatal85 maar niet de 4x op een dag dat ik de hond uitlaat, s'ochtends kies ik ervoor om hem even gauw voor zijn behoefte te laten doen. He maar jullie kunnen het schijnbaar zo goed dus TS volg lekker het advies van deze moeders want kennelijk hebben ze hun oordeel alweer klaar...
    Oja en met de trap bedoel ik niet de trap naar boven maar het trapje waar ik op sta als ik bijv de ramen aan het zemen ben;)
    Fijne dag dames!

2. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier vind ze het soms leuk, ik zet haar nog 3/4 keer per week in de box.
    Soms in plaats van in de kinderstoel te zitten voor een filmpje, anders zit ze maar..
    En soms kan ik haar even in de box zetten, stribbelt ze wel tegen, maar als ik maar een leuk boekje neer leg kan ze zich zo iig een kwartier vermaken :)

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb de rest van de reacties niet gelezen hoor maar hier hoe ik het zie:

Hier zit hij alleen in de box als ik even boven moet zijn en dat is eigenlijk alleen in de ochtend. Ik geef hem eerst eten en zet hem dan in de box, dan kan ik mezelf opfrissen, aankleden enz. Hij zal dan toch op een veilige plaats moeten zitten dus de box gaat hier zeker nit weg. Snap ook nooit zo goed hoe ouders dit doen die er aan toe geven dat het kind het niet leuk vind in de box en hem dus eg doen.

Moet zeggen dat hij wel gaat mieren soms als ik hem er in zet maar dan loop ik gewoon weg en dan wordt hij weer stil. Snap ook wel dat als je kindje onophoudelijk gaat brullen je niet op je gemak je dingen kunt doen maar zou dan toch doorzetten en dan maar alles ff snel doen. Je kan in de rest van ht leven van je kind ook niet overal aan toe geven omdat je kind iets niet leuk vind.

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hij is gewoon bij mij als ik me aankleed en opmaak. Dan speelt hij boven op de overloop. Als ik hem beneden in de box zou zetten, gilt hij alles bij elkaar. Hij in paniek en verdrietig, ik in de stress. Dus daar kies ik niet voor. Als hij ouder wordt, kan ik hem dingen uitleggen, nu snapt hij dat nog niet. Mama weg is hier paniek. Dus mama blijft bij hem.

5. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    De box gaat hier nog niet weg. Het is het ideale strafplekje.

Hij mag bijna alles, maar niet aan een hete oven zitten, aan de vaatwasser en aan de vogelkooi. Doet hij dat wel, krijgt hij een waarschuwing (helpt niet) en dan gaat hij in de box.

Aan lijfstraffen wordt hier niet gedaan, dus dit is ideaal. Vanuit de box kan hij mooi naar de vogeltjes kijken, dus ergens is het ook wel weer leuk voor hem.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Kind gewoon mee naar boven?
    Toen hij klein was in de wipstoel terwijl ik ging douche, nu speelt hij op de overloop en in zijn kamer.
    In de box laten liggen deed ik toen hij echt baby was en in de box sliep dan ging ik boven snel douche

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    De box is hier nooit zo favoriet geweest. Mijn zoontje heeft er tot 7 maanden in gelegen om te spelen, daarna is het alleen gebruikt voor speelgoed opslag en om hem even veilig weg te leggen als ik idd ging plassen, of even iets boven ging halen (paar minuutjes). Voor die paar minuten kon ik wel tegen het gekrijs ;)...

Mijn dochter was ook geen grote fan, heeft ook vooral op grond gespeeld, maar ik denk dat die het tot 10 maanden heeft volgehouden. Ook zij werd er even ingezet als ik iets moest doen, waar ik haar niet veilig kon meenemen. Ik weet niet meer precies wanneer we opgeruimd hebben ;), ik vermoed ergens na 18 maanden?? Ik weet wel dat hij eigenlijk al veeeeeeel eerder had weggekund, maar we waren een beetje lui ;) (en waar gingen we dan met speelgoed naar toe? :p)

Nu staat-ie weer voor nr 3 en we zullen zien hoe voor hoelang...

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Zou kunnen maar boven zijn er altijd nog weer dingen waar hij dan niet aanmag komen en dan ben ik alsnog meer bezig met opletten dan wat anders :cool:

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik snap wel dat je een andere oplossing gaat zoeken als je kind alles bij elkaar schreuwt. Is voor jezelf idd ook niet relaxt natuurlijk!

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja ik zou ook liever wel de box gebruiken hoor. Maar niet alleen krijst ze dan alles bij elkaar, ze staat ook zo wild op en neer te springen dat ze steevast met haar hoofd tegen de spijlen belandt. Ik vind dat ding dus echt gevaarlijk :D

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja precies, als hij er fijn in zou spelen of alleen een beetje zou zeuren zou ik hem er ook gewoon inzetten hoor. Maar dat is echt geen optie hier:)

12. Storm

Storm Niet meer actief

Verschilt enorm per kind!
    Mijn oudste vond de box prima. Kon daar heerlijk in spelen. Toch voor een jaar op zolder gedaan, want zonder box ging ook prima.
    De tweede vond het ook geen ramp, maar ik heb hem laten staan. A: omdat nummer drie 14 maanden later kwam en B: omdat hij zo stuitertje druk was dat de box echt een plek was waar hij zelf tot rust kon komen. Hij was het nodig (en geloof me, ik ook!)
    En mijn dochter zit er amper in, dus zit nu ook te wikken en wegen of ik hem eruit zal doen, of toch maar moet laten staan. Punt is alleen dat ze nu nog helemaal niks doet (tja, lui uitgevallen) en dus eigenlijk blijft waar ik haar neerplof. Geen idee hoe ze zal zijn als ze mobiel wordt (gaat tijgeren, kruipen, lopen). Hij staat er nu alleen maar te staan en ik zet haar er af en toe in omdat ie er staat. Ze speelt veel liever op de grond.

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    De box staat er nog steeds bij ons, maar meer als verzamelbak voor speelgoed - er zou geen kind meer bijkunnen.
    Eigenlijk wilden beide kinderen er niet meer in vanaf ze konden stappen, dus met 15 en 13 maanden

14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.102
    2.594
    113
    Limburg
    Wij hebben de box weggehaald toen hij een maandje of 14 was. Tot die tijd ging hij er nog wel eens in als ik moest koken en kon zich dan goed vermaken, maar tegenwoordig loopt hij gewoon rond als ik aan het koken ben.

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Hier staat ie nog wel een tijdje hoor. Ze zit er echt nog wel een paar uur per dag in. Zou niet weten hoe ik me moet douchen, vuilnis weggooien, uitgebreid schoonmaken etc. Als ik de box niet meer had!

16. Maia

Maia Niet meer actief

nu heb ik de box weggedaan omdat wij hem zelfnniet gebruikten, niet omdat Tim er niet meer in wilde zitten of gaat janken ofzo, maar ik neem hem gewoon mee naar boven, daar idem als beneden, alles kidsproof en ik heb boven ook genoeg speelgoed waar ik over struikel dus terwijl ik mezelf aankleed is hij druk bezig met een of ander herrie makend speelgoed.

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja dat is dus ook ons probleem. Dat lukt allemaal niet me baby in huis. Maar ja, zoals ik al zei, baby in box is écht geen optie....

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Denk dat de box met 11 maanden werkeloos is geworden en met 13 maanden naar zolder is gegaan. Dacht omdat we twee honden hebben er langer gebruik van te maken maar is niet nodig, hij gaat of met me mee of ik zet 'm even in de kinderstoel...

Douchen doe ik 's avonds of met 'm, schoonmaken kan ook als ie erbij is of tijdens z'n slaapie bijvoorbeeld, nee ik mis de box helemaal niet.

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Maar douchen kan toch gewoon als je kindje boven speelt? In een wipstoeltje in de badkamer erbij of gewoon op het kamertje op de grond ofzo? Of anders samen douchen of wanneer je kindje op bed ligt.
    Schoonmaken kan ook gewoon zonder box hoor en als je kindje je in de weg loopt kun je een draagdoek gebruiken ofzo. En als ze wat groter worde laat je ze 'helpen'

20. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoef mijn zoontje van 16 maanden echt niet boven te laten spelen als ik ga douchen. Voorbeeld hij trekt de lades van z'n commode open ( gevaarlijk vingers ertussen en brullen)
    Hij probeert in z'n ledikant te klimmen
    Hij draait z'n eigen in z'n gordijnen op z'n kamer. Ook al leg ik veel speelgoed neer, hij vind alles wat niet mag interessanter;)
    Daarom douche ik of s'avonds of als hij op bed ligt.
    Poetsen laat ik hem ook wel vaak mee helpen maar dan moet je niet verwachten dat je lekker door kunt haha.
    Ik denk dat het erg per kind verschilt wat wel en niet werkt en dat andere dat moeilijk voor je kunnen invullen...
    Soms wordt al snel gezegd je kan het toch zus of zo doen maar ieder kind is anders denk ik dan.

Deel Deze Pagina