Pijn onder mijn voet

Discussion in 'De lounge' started by yasmine04, Jun 16, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik vroeg me af of er iemand is die mijn klachten herkent, uiteraard zal ik vd week langs de dokter gaan.

Een maand of 2 geleden kreeg ik pijn in mijn voet zomaar ineens niks geks gedaan niet actiever geweest als normaal oid. Het deed vooral pijn om tijdens het lopen mijn voet goed af te rollen. Na een week of 4 leek het beter te gaan er was niet meer elke dag pijn af en toe voelde het nog wat gevoelig. Echter is de pijn nu sinds 2 weken terug en het wordt elke dag heftiger:( op dit moment zelfs zo pijnlijk dat de tranen in mijn ogen schieten met lopen. .
    De pijn zit dus onder mijn voet aan de buitenkant dat stukje tussen de tenen en hiel. Als ik daar op druk schiet ik tegen het plafon vd pijn lopen is pijnlijk behalve als ik op mijn hiel ga lopen. Als ik na het lopen ga zitten krijg ik nog meer pijn. De pijn verdwijnt niet meer en is continu aanwezig :(
    Pcm haalt helaas niks uit..
    Wie herkent dit of heeft nog tips voor mij tegen de pijn?

2. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Paracetamol samen met ibuprofen al geprobeerd? En verder maandag de huisarts bellen.

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Gebroken middenvoetsbeentje of een peesontsteking mss. Zou ff langs de huisarts gaan maandag.

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ibu zal ik zo voor gaan kijken. Ik geef nog bv dus heb qua pijn stilling niet veel keus :(
    De pijn zit dus echt bij dat rode .. dacht dat bij middenvoetsbeentjes de pijn meer aan de bovenkant moest zitten?

Attached Files:

5. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Je kleine teen heeft ook een middenvoetsbeentje. Stel die is kapot dan kan de zwelling Bijv zorgen dat je de pijn onderin voelt. Maar lijkt me meer overbelasting of evt peesontsteking door overbelasting.
    Staand beroep?

6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Ik had ook een periode met veel pijn tijdens lopen. Loop je veel op blote voeten of sokken? Ik heb toen mijn sportschoenen aan getrokken met goede inlegzooltjes die ik kocht bij podobrace.nl
    Als ik weer pijn krijg doe ik ze een dagje aan en is de pijn snel verdwenen!

DastyQueen likes this.
  7. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,060
    2,403
    113
    Female
    Zo begon bij mij een jaar geleden de hielspoor. Google daar even op, wellicht herken je klachten.
    Ben naar een podo therapeut gestuurd en was er daarna vanaf.

Sterkte! Voet-problemen zijn altijd lastig!

8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Klopt hielspoor! Goede inlegzolen werken daar heel goed voor

9. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Klinkt als hielspoor. Begon bij mij ook zo. Goede zolen en shockwave therapie deden wonderen, al heb ik soms nog last.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ben je al bij de huisarts geweest? Of bij een goede fysiotherapeut? Die kunnen beter een diagnose stellen dan wij, en al twee maanden pijnstillers lijkt mij zeker wel een indicatie dat er iets aan de hand is.

Ik ga persoonlijk altijd liever naar de fysiotherapeut, die hebben met verstand van het bewegingsapparaat dan een huisarts. Je kunt er heen zonder verwijzing maar dan krijg je de eerste keer wel dubbel consult kosten.

11. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik dacht zelf ook even aan hielspoor inderdaad gezien de klachten alleen mijn hiel is dus pijn vrij ..
    Ik ben na mijn bevalling nog niet terug gaan werken dus aan mijn beroep kan ik het ook niet koppelen (vpk) en ik sport niet
    De pijn is op dit moment zo heftig dat ik maandag inderdaad de arts bel.
    Is zoiets op een foto te zien ? En wat is de behandeling ervoor?
    Ik ga over 4 weken op vakantie en wil dan graag pijn vrij zijn

12. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,845
    4,103
    113
    Dubbel consultkosten? Hoeveel tijd besteden ze aan je dan?
    Wij plannen 45 min en dan is dat een tarief voor screening en intake (ca 47 euro geloof ik). Het mag tegenwoordig wel dat je een behandeling er achteraan declareert, maar dan moet die tijd ook wel aan je besteed worden natuurlijk. Als dat niet is, zou ik bezwaar ertegen maken.
    Ik weet dus niet wat jij bedoelt met extra consult, maar is dan ook niet standaard namelijk.

13. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Als je zonder verwijzing van de huisarts komt is het eerste consult voor diagnose.

14. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,845
    4,103
    113
    #14 olleke, Jun 16, 2018
    Last edited: Jun 16, 2018
    Ja dat snap ik! Maar wat kost het dan en hoeveel tijd krijg je?
    Als je nl geen extra tijd krijgt, maar ze tellen wel 2 behandelingen, gebruiken ze dat als administratietijd waarschijnlijk en ik weet niet of je dat wil van 'jouw geld (zelf betaald of via je AV).
    Eerder was een screening en intake als 2 behandelingen bij sommige verzekeraars, maar tegenwoordig is er een andere code voor en telt het als 1.

Edit: bedenk me net dat het bij jou ook de situatie van wat langer geleden kan zijn wat je bedoelt.
    Dit jaar heb je bij een dubbelconsult ook echt recht op meer tijd, anders is het nl 1 consult.

Share This Page