Hier is het meestal huize herrie, eerlijk gezegd zit ik daar helemaal niet mee, ik weet wel zeker dat ze het horen, dat hoef ik niet te vragen. Ik woon hier nu een half jaar maar het huis lijkt wel van karton , ik kom uit een klein oud huisje vandaan en daar was het minder gehorig, dit had ik nooit verwacht. Maar ik hoor ook alles van de buren, zelfs als ze lopen, en eeuwige hondengejank en geblaf, ook avond/s'nachts. Maar zolang wij nog kunnen slapen zie ik geen reden om te klagen, zit er niet mee. Als ik jouw was zou ik me niet zo druk maken hoor, je kan er niks aan doen. Groetjes Brez
Mijn buren schreeuwen heel erg veel tegen elkaar en tegen hun honden, dat hoor ik ook, alleen ik denk dat dat meer storend is dan een huilend kind. Ik zou gewoon eens aan ze vragen of ze het storend vinden, zo ja, of jullie misschien samen tot een oplossing kunnen komen? Kinderen huilen nou eenmaal daar kun je niks aan doen.
Wij horen de kleine van hiernaast ook huilen, helaas vooral s'nachts. Wij liggen er wakker van, en het duurt soms wel een uur of 2 Onze meid huilt s'nachts nooit, maar ik denk dat zij ons en onze hond overdag ook horen. Je doet er niks aan, en ik zou er ook nooit wat van zeggen want het zal voor hun zelf vervelend genoeg zijn. Maar soms, als je dan weer wakker ligt snachts en het is niet eens van je eigen kindje dan baal je wel hoor.
we hebben nu allebei een klein kind Maar ik heb me voorgenomen van het weekend iets leuks voor hun beeb te kopen om de schreeuwende nachten van mijn dochter een beetje goed te maken!
Ben gewoon blij met dit topic! Wij wonen ook in een oud huis. We wisten dat oude huizen gehorig waren, maar we wisten niet dat onze buren zulke zuren zijn. De buren van nr15 hebben echt overal last van. In het begin van het verbouwen. We gingen hooguit tot 21.00 uur ''s avonds door omdat ons zoontje toen pas een paar maandjes oud was. We moesten alles maar doordeweeks doen, want dan heeft hij er geen last van. We moesten wel (ook) in het weekend dingen oden anders zou het huis nooit af komen en net als de meeste jonge gezinnen moest er ook gewerkt worden. Nu hoort hij echt alles, en klaagt ook telkens tegen ons (of gaat heel hard op de muur bonken) Hij heeft last van: * als we 's morgens te vroeg douchen (ik moet al om 07.00 op mijn werk zijn, dus moet wel vroeg de douche in) * de trap op lopen (met of zonder schoenen) * spelende/huilende kinderen. en o ja lachende kinderen * de auto deur gooien we te hard dicht * de deuren zouden we dicht smijten * hij hoort ons de jassen op de kapstok hangen * zelfs de lichten hoort hij ons aan en uit doen * ;s nachts naar de wc gaan kan ook niet, want hij hoort de wc bril op en neer gaan of het door trekken van de wc en zo kan ik nog wel doorgaan. Het is echt heel lastig om met deze man te praten hij wil alleen zich zelf horen. Hij wil ook dat wij door het hele huis vloerbedekking nemen en dat we andere deuren nemen...Zelfs het behang in ons huis staan hem niet aan, want daar worden kinderen druk van (wij hebben aan 1 kant een bloemenprint) Maar onbewust ga je toch zachter leven, en lopen wij op ons tenen voor hem.
De buren hier hebben ook gezegd dat ze de kinderen wel eens hoorde maar dat heb je eenmaal bij een rijtjeshuis zei ze er direct achteraan. Ze vroeg me alleen wel of ik de wasmachine pas rond half 9 aan wilde zetten die maakt nogal een lawaai en daar had ze 's morgens meer last van om wakker van te worden dan dat ze roos soms/zelfde hoort.
Wat lief dat je een kadootje gaat kopen voor ze. Je laat echt wel merken dat je het erg vervelend vindt en alleen daardoor al zullen zij het minder vervelend vinden dat ze je dochter soms horen denk ik. Als jij aangeeft dat je het lullig vindt zeggen ze ws toch zoiets van 'ach joh, dat geeft niks..' of iets dergelijks. En daar moet je dan ook maar vanuit gaan denk ik anders blijf je je lullig voelen en dat is ook heel vervelend!
Ik kan me niet voorstellen dat als je kinderen hebt, je buren daar niets van mee krijgen. Wij horen de buren ook wel eens, en tja zij zullen ons ongetwijfeld ook wel eens horen hoor, waarschijnlijk vaker dan wij zijn, maar ja wat doe je er aan? zolang je geen echte overlast veroorzaakt kan ik er niet wakker van liggen hoor. en zou me er dan ook echt niet druk over maken. wij hebben last (voor zover je van last kunt spreken) van de honden van de onderbuurvrouw die steeds maar lopen te blaffen, wij hebben last van de vuurkorf van de andere onder buren, en zoals wij daar last van hebben, zullen zij ongetwijfeld wel eens last hebben van de ruzies - gegil van mijn kinderen of dat ik mijn scheur wel eens opentrek als ik het zat ben
En dat is de reden dat het nog steeds niet lukt om Irem in haar eigen bedje te laten slapen. Ze word standaard na een uurtje wakker wanneer ik haar s avonds in bed heb gedaan en begint dan te huilen. Ik weet bijna zeker dat ze wel weer in slaap zal vallen wanneer ik haar gewoon even een kwartiertje zou laten huilen maar dat kan dus niet vanwege de buren.. Na 2 minuten beginnen ze al te tikken en te kloppen terwijl die mensen zelf ook 4 kleine kinderen hebben die regelmatig de boel daar binnen af breken, lijkt het, onder andere iedere zondagochtend om half 7. Ben al een keer aan de deur geweest om te vragen of het goed was dat ik Irem gewoon een weekje even zou willen laten wennen in haar eigen bed (denk dat ze het dan wel snapt dat ze in haar eigen bedje moet blijven liggen), maar dat dat dus wel wat gehuil met zich mee zou kunnen brengen. Het is een Aziatisch gezin en oma deed open (woont er ook nog eens bij) en ze begreep me amper en het enige wat ze zei was: 'Nee, kinderen moeten slapen! Kan niet!'k pfff.. Het is al maanden zo dat ik supervroeg met Irem samen naar bed ga omdat ik anders geklaag krijg van hun kant. En na dit topic heb ik zoiets van: Ze bekijken het maar! Vanaf vanavond slaapt Irem alleen nog in haar EIGEN bed!
ja kinderen zijn wel luisdruchtig he... Toen wij hier net kwamen wonen was het begin april en zoooo rustig. Tot het zomer werd en iedereen buiten ging leven, wow wat kunnen kinderen herrie maken zeg! Maar nu we zelf een dochter hebben kan ik er echt niet meer mee zitten. Mijn dochter slaapt gewoon door herrie heen, dus ik ga me ook niet aan geluid ergeren! Maar ik vind het zelf idd wel vervelend! Onze andere buren zijn heel erg stil en op zichzelf, dus die zullen echt wel last van ons hebben, maar omdat ze zo op zichzelf zijn stoor ik me daar weer niet zo aan.
ik heb onze buren nog niet horen klagen, gelukkig huilt onze boef niet veel en als baby zijnde al helemaal niet. maar daarentegen draait hij weleens hele harde muziek, tja daar kan ik dan wel moeilijk over gaan doen, maar hij doet andersom ook niet moeilijk over de kleine. voor ons dus een ideale situatie. de kindjes kunnen huilen en hij mag harde muziek draaien! joyce
Onze buren horen haar ook wel maar hebben er geen last van zeggen ze. En al hadden ze dat wel, jammer dan denk ik maar. Je kan tegen een baby toch moeilijk zeggen dat 'ie stil moet zijn... En inderdaad, soms laat je je kindje gewoon even pruttelen. Jammer voor de buren dan. Als ze er echt overlast van hebben kan je ze misschien een setje oordopjes cadeau doen met een bos bloemen erbij? Mooie banner trouwens! Mag ik vragen waar je dat kitje vandaan hebt? Wil ik ook wel!
Hier hebben de buren geen last, maar als dat wel zo zou zijn is dat gewoon dikke pech. Als jij het gevoel hebt dat je je kindje moet laten huilen omdat je niet wil dat ze zo haar zin krijgt kun je haar moeilijk gaan troosten omdat de buren haar horen. Jammer voor hun, maar niks aan te doen
mijn buurmeid van 21 stond eens op het portiek te schreeuwen: ja en ik ga ff geen rekening met je houden want dat doet je baby ook niet. nou toen dacht voor haar hoef ik het niet doen dus. een baby kan je niet dwingen om te stoppen met huilen. dus in die zin kan ik niets voor de buren betekenen.
gewoon scheit aan hebben! snap dat je geen overlast wil veroorzaken maar je hebt nou eenmaal een baby! Kijk als je harde muziek luisterde dan kon je het nog zachter zetten maar je kan een baby niet uitzetten dus je kunt je er kut over voelen steeds, of het van je afzetten. een andere optie is er niet. sterkte!
nou schijt aan hebben vind ik een beetje ver gaan... Maar de buurvrouw vond het cadeautje heel lief, en ik denk dat het verder wel los zal lopen...
Och mijn kids horen mn buren ook, en ze kunnen er niks van zeggen want ik hoor hun kind van 2jr om 2uur in de nacht nog wel gillen en met de deuren slaan, ook als ze visite hebben is het luidruchtig, is t net of ze ruzie hebben. Maar daar maak ik ook geen probleem van, al is t dalijk wel irritant met een baby maargoed het is een portiek.. Mijn dochters zijn ook geen lieverdjes hoor, ze MOETEN van mij wel rekening met andere mensen houden maar ik ga ze voor een ander niet hun zin geven zeg maar.
Hier was/is het juist andersom. De buurvrouw (die nu weg is) had juist zoiets van, we horen haar nooit! Dat vond ze juist wel jammer . Eva huilde soms best wel, maar ze hebben haar nooit gehoord, heel apart. De buren aan de andere kant horen we helaas wel, als onze buurvrouw boos is of als de honden tekeer gaan . Dus een beetje gehorig is het wel (of onze buren schreeuwen gewoon verschrikkelijk hard ). Maar als je buren aangeven het geen probleem te vinden, is het toch goed? Ik zou er ook geen problemen mee hebben. Vaak ook niet als onze buren ruzie hebben, zij heeft het volgens mij erg moeilijk. En die honden, tja, herdershonden zijn erg waaks. En onze buurjongen aan de andere kant draait ook wel eens harde muziek. Als Eva er geen last van heeft, vind ik het ook niet erg als het af en toe of niet al te lang gebeurt. Leven en laten leven .