He bah... dat heb ik weer. Ik ben morgen jarig en vierde het vandaag voor familie (klein groepje) en volgende week komen wat vrienden langs. Ik heb het bewust klein gehouden en (ook bewust) een meisje niet uitgenodigd waar ik al een paar jaar minder contact mee heb. De laatste tijd is het wel weer wat meer (van nooit naar 4 keer paar jaar... niet wekelijks op de koffie ofzo.) Het loopt - wat mij betreft, iig - ook niet echt fijn en ik merk dat we over veel dingen erg verschillend denken. Prima hoor, maar ze heeft een aantal keer flink uitgehaald naar mijn manier van leven (ik ben monogaam, zij niet, bijv.). Ik word gewoon niet echt blij van haar en vorig jaar matchte het ook niet echt tussen haar en mijn andere vrienden. (ik ga me nog verdedigen ook.... sjeeesss) Vandaag stuurde ze een berichtje waaruit ik kon opmaken dat ze dacht dat ze niet uitgenodigd was voor vandaag en dat ze daar niet blij mee was (soort van grapje, maar niet echt) en dat ze het erg druk had, maar we elkaar vast nog wel eens tegen zouden komen. Ik kan mezelf wel schoppen, maar hier word ik dus ZO onzeker van! Ben ik nou een stom mens dat ik haar niet uitnodigde? Misschien moet ik beter mijn best doen haar wel leuk te vinden... grrrr..... ik HAAT het als ik zo'n kauwgompje word! :x Mijn verstand zegt, laat dat mens... zo leuk vind je haar niet. Maar mijn gevoel is zo onzeker. Hier kan ik dus echt mee zitten tot op het punt dat ik vanavond niet slaap. Hebben jullie dat nou ook? Of is het tijd voor een therapeut ?
Ik ken het wel wat je schrijft. Ik had ook zoon vriendin maar ik heb besloten het contact van mijn kan gewoon te laten, ik wil geen energie steken in een vriendschap waar ik niets voor terug krijg. En al helemaal niet bij iemand die me niet accepteert zoals ik ben en leef. Succes ermee, vriendschappen kunnen erg lastig zijn maar ga wel voor je zelf na wat jij er aan hebt, doe het niet voor haar. xx
ja dat heb ik ook en het is heel vervelend ... maar je hoeft je niet schuldig te voelen oid je nodigd uit wie jij wil om dat je die personen bij jou wil en niet omdat je dan achteraf een schuldgevoel krijgt als jhe iemand niet uitnodigd ....
O ik zou daar ook onzeker van worden hoor! Begrijp je goed. Ik wil ook altijd aardig gevonden worden en niemand kwetsen. Maar ja, uiteindelijk bepaal jij wie je op een verjaardag uitnodigd. Probeer het maar van je af te zetten, want er over piekeren is zo zonde van je tijd!
Oh gelukkig... ik ben niet de enige! Stom he.... mijn verstand is allang klaar met haar. Mijn vriend overigens ook. Er zijn gewoon teveel rare dingen gebeurd, ik krijg weinig positieve energie van haar. Maar ik wil zo graag dat iedereen me aardig vind... blegh. Ik ben dus bereid om me in bochten te wringen om het haar naar de zin te maken, zodat... tja... uhmm... waarom eigenlijk. Eigenlijk omdat ik mensen niet onaardig mag vinden, want dan ben ik dus niet leuk. Ik vind dat echt niet leuk aan mezelf en zou echt willen dat ik wat sterker in mijn schoenen stond. Al was het maar om Fay het goede voorbeeld te geven.
Ik heb hier niet echt ervaring mee. Ik ga om met de mensen die ik mag, en die mij mogen. klikt het niet, dan ga ik er ook geen energie in stoppen. Waarom zou jij er energie in stoppen als zij dat niet doet? En waarom zou je haar aardig proberen te vinden als zij jou (blijkbaar) ook niet aardig vind?? Ik zou me eerder zorgen maken om de rest van mijn vrienden. Als mijn vrienden haar niet mogen en zij hen ook niet, wat is er dan nog leuk aan om haar erbij te hebben?? Zeker als jij haar toch liever ergens anders hebt dan in jou huis!? Niet druk om maken, contact laten verwateren, en lekker lol maken met je (echte) vrienden. Waarom zou je hen EN jezelf tekort doen door zo iemand aandacht te geven? En je bent geen stom mens dat je haar niet uitnodigd, maar (na mijn mening) ben je dat juist als je dat doet terwijl je er eigelijk niet achter staat! Maak keuzes die gebaseerd zijn op wat JIJ wil! En is n ander het daar niet mee eens, dan kunnen ze dat respecteren, en anders hebben ze lekker pech!
Gefeliciteerd.... je moet sommige mensen gewoon laten gaan... je gaat toch geen rotverjaardag hebben met een stom iemand die voor jou de sfeer verpest... het is jouw verjaardag en jij bepaalt wie je er wilt hebben.. Als je er makkelijk vanaf wilt komen en je anders te schuldig voelt zeg je gewoon dat het of alleen voor familie was of alleen voor mensen met kids ofzo.. en dat je het verder niet viert.. En ben.je echt een bikkel dan zeg je : luister eens zo goed gaan we niet met elkaar om en het feestje is voor echte.vrienden niet voor vage kennissen...
Waarom maak je je druk of zij je aardig vindt, terwijl jij haar niet aardig vindt? Je wilt haar niet als vriendin, waarom dan moeite doen om haar te vriend te houden? Of lees ik het nou zo vekeerd?
gefeliciteerd! Ik zeg niet dat het tijd is voor een therapeut, maar ik denk dat het idd goed is als je leert om zulke dingen van je af te laten glijden of je eroverheen te zetten. Jij hebt toch je goede redenen?? Ik snap je wel hoor, ik zou dat ook hebben, maar voor een ander weet ik heel goed hoe het moet
Nee hoor, jullie lezen het goed en hebben helemaal gelijk. Het is niet helemaal haar schuld trouwens, ik heb dit vaker. Als ik mensen niet zo leuk vind word ik daar enorm onzeker van en ga ik juist beter mijn voor ze doen (met desastreuse gevolgen, natuurlijk). Als ik het zo opschrijf klinkt het zelfs voor mij stom... dus dat helpt al een en ander in perspectief te zetten. Ik heb, na jullie mening gelezen te hebben en naar zilverman geluisterd te hebben besloten wat ik als verjaardagskadootje wil.... ik mag mensen stom vinden. Ik ga me niet uitsloven voor mensen waar ik niet blij van word en ga mezelf geen tr*t vinden omdat ik niet de hele wereld aardig vind. Volgens mij heeft Fay hier ook wel iets aan... . (Nu nog in de praktijk brengen, maar deze "vriendin" gaat iig op de negeer... ik heb geen zin in dit soort venijn.) Bedankt dat jullie de tijd namen om me te laten zien dat het echt wel "mag". En bedankt voor de verjaardagswensen
De weeen begonnen om 00.10 echt door te zetten en ik stond te springen (nou ja... figuurlijk dan) toen ik me de geboortedatum bedacht. Wij vinden hem ook super!
Je beslist toch zelf wie je uitnodigt voor je verjaardag........ Laat haar maar lekker heen doen en laat je niet onzeker maken door zo'n opmerking. En natuurlijk nog proficiat met je verjaardag!
Heel herkenbaar dit!! Mijn lief noemt dit het zwerfkatten-syndroom en ik heb daar nogal last van. Je komt iemand tegen en die blijft aan je hangen terwijl jij aan je water voelt dat dit nooit tot een gelijkwaardige vriendschap kan uitgroeien. Dat hoeft natuurlijk ook niet maar ondertussen blijf jij maar precies de verkeerde signalen uitzenden door schuldgevoel en waarschijnlijk ook de behoefte om aardig gevonden te worden. Ik kan je niet vertellen hoe fijn het voelt om duidelijk te zijn tegen iemand. 'Ik vind je aardig en ik vind het gerust leuk om je af en toe eens tegen te komen maar mijn verjaardag vier ik dit jaar intiem met familie/goede vrienden.' Dat hoeft niet eens met negeren. Maar je laten manipuleren door zo'n sms, kom op meid! Daar ben je echt veel te goed voor!!