De buurvrouw kiest dezelfde naam !! :(

Discussie in 'Babynamen' gestart door Cookies, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik zou een andere naam kiezen

2. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ik zou echt geen andere naam kiezen als dit dé naam is voor ons. Helemaal als het contact niet zo denderend is. Tja, jammer maar ik zou echt spijt krijgen en zo belangrijk vind ik mijn buren niet.

3. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Misschien wel, voelde me ook even gewoon k#t. Precies 1 van de namen op mn lijstje.. Maar ik snap hoe 'lullig' t is, mocht je dé naam hebben gevonden en ineens heeft een ander kindje dat naam gekregen. Of zou die deze naam krijgen..
    Ongeacht wie het is, is het vervelend dat er iemand met 'jullie' naam er vandoor gaat!
    Ons kereltje (juli 2017) zijn naam staat nu vast. Als dr nu iemand met zijn naam vandoor gaat (in onze omgeving), ga ik hem echt niet meer veranderen. Dan heeft de ander gewoon pech. Je hoeft niet altijd rekening met een ander te houden.

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zou een andere naam kiezen.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Wij hebben het onze tweede gehad.

Fleur was geboren en een week of watlater hadden de buren een nieuwe hond en die hebben dat beest ook Fleur genoemd. Vond ik niet zo leuk maar als er een kindje van de buren ook zo zou heten had ik het prima gevonden.

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als voor jullie de naam al vaststaat, zou ik deze niet meer veranderen omdat de buren ook voor deze naam gekozen hebben.

Dat vind ik echt lomp van je buren, vooral omdat Fleur geen honden naam is.

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik zou geen andere naam kiezen. Bij ons in de straat is een half jaar na de geboorte van onze oudste ook een meisje geboren met dezelfde naam (wel andere schrijfwijze). Ik vond het in het begin ook wel wat jammer, we dachten een vrij unieke naam te hebben die in deze regio niet veel voorkomt. Maar zoals anderen ook al aangeven, als je gaat verhuizen zit de kans er ook in dat er een ander kindje in de klas zit die dezelfde naam heeft als jou dochter, je kunt niet overal rekening mee houden.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Misschien hadden ze die naam al heel lang in gedachten voor hun hond? Ik ken ook een hond-Fleur en een kat-Fleur. Ik vind dat niet lomp ofzo. Als een hond Fikkie heet en je buren noemen hun kind ook ineens Fikkie, dan vind ik het wel lomp ;)

9. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Als dat echt DE naam is voor jullie: fuck it en gewoon geven. Die naam is voor altijd, maar de buren verhuizen vast wel een keer ;)

10. K00

K00 Niet meer actief

Onze meisjesnaam wilde ik zo graag en ik wist echt niets mooiers dan deze; ik zou hem dan ook gewoon gegeven hebben.
    Onze jongensnaam vond ik wel leuk, maar ik vond een aantal andere namen ook wel leuk. Dat had ik niet zo erg gevonden als ik nog moest wisselen...

Maar in jouw geval, als het DE naam is, gewoon doen!

11. NewDreams

NewDreams Actief lid

28 feb 2017
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat wij de naam van onze dochter voor het eerst hoorden 15 jaar terug, was het totaal geen populaire naam. Tegenwoordig dus wel.
    Dus uniek wil ook niet altijd wat zeggen.

Als het dé naam is zou ik daar gewoon voor gaan. Ik zou het wel aan de buren vertellen (of net na de geboorte eventueel) Zij begrijpen ook wel dat je de naam niet pas met de geboorte bedenkt en jullie de naam al een tijdje hadden.

12. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ik zou op kraambezoek direct zeggen: wat een mooi meisje, met een prachtige naam, dit is de naam die we ook hebben voor ons meisje op komst. Dan is het direct besproken

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zit hier echt te janken van het lachen :D

14. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Ojeetje dit is precies waar ik bang voor ben! Ik woon ook in een klein dorp dus weet hoe het gaat. Wil je veel succes wensen, maar ik denk dat ik de naam gewoon zou aanhouden!

15. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Dit :)

Het is jammer dat het 'unieke' er af is, maar ik zou het er niet voor laten als het DE naam is.

16. Betsy

Betsy Niet meer actief

Persoonlijk snap ik het probleem met dezelfde naam nooit zo.
    Tja, het buurmeisje heeft dezelfde naam. Nou en?
    Je weet nu toch ook niet bij wie ze straks in de klas komt, zit misschien ook wel iemand met die naam. Misschien vind ze het buurmeisje wel stom, en ziet ze haar nooit. Misschien wordt het haar beste vriendin en vind ze het fantastisch dat ze dezelfde naam hebben.

Mijn broertje werd verliefd op een meisje. Echt stapel verliefd.
    En ze is ook echt heel leuk! Maar... samen zijn ze het equivalent van Peter & Petra..

Heeft hij nog zo'n leuke naam, heeft de vrouw van zijn dromen exact dezelfde naam alleen dan in de vrouwelijke vorm. Tja... het is maar een naam, de liefde werd er niet minder om :D

17. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Heel kort: Zou er dikke schijt aan hebben en gewoon de naam geven die je wil..

18. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha nou ja de hond van een vriendin van mij heet Sam en wij hebben ons zoontje ook Sam genoemd.

Hondennamen vind ik sowieso een non issue want tegenwoordig krijgen honden mensennamen. Fikkie is wat anders ;)

19. Superfly

Superfly Actief lid

2 jun 2010
    189
    19
    18
    Vrouw
    Wow, lastige situatie. Ik zou zelf persoonlijk denk ik wel gaan rond kijken voor een andere naam. Nou woon ik in een dicht bevolkte buurt met een speeltuin in het midden en iedereen hier spreekt elkaar en alle kids spelen met elkaar dus voor mij zou het geen optie zijn om de naam te houden.

20. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Zou echt geen andere naam kiezen zeg......als dat jullie naam is lekker houden zo.....wat de buurvrouw denkt zou me echt niets uitmaken.
    Ga toch niet voor de buren een andere naam kiezen.

Als de buren nou over 6 maanden gaan verhuizen....dan heb je daar jullie top 1 naam voor veranderd.

Deel Deze Pagina