En nog een toevoeging: - lang in de maxi-cosi - te lang met vieze luier laten lopen - schreeuwen, schelden in bijzijn van kind - veel tv laten kijken - bewust geen borstvoeding geven - potjes geven omdat dat makkelijker en sneller is - omkopen met een koekje of snoepje als je kind lastig is - veel achetr de computer zitten terwijl je kind in kamer is - kind laten stofzuigen - kind de was in de machine laten doen - kind naar een oppas brengen zodat je een paar uurtjes voor jezelf hebt - je kind(eren) wel eens 5 minuten alleen thuis laten - niet in hetzelfde ziekenhuis willen liggen als je kind - je kind laten krabben door de kat - sex met slapend kind op de kamer - met je kind van de trap vallen - denken dat je de perfectste moeder bent van de hele wereld en de rest het uiteraard verkeerd doet - Je kind een speentje geven voor de zuigbehoefte ipv aan de borst leggen - Je kind (als je thuiswerkt), nog een paar minuutjes in bed laten liggen omdat je even snel wat af moet maken, ipv direct naast het bed te staan - "all of the above" Als je kind een week uit logeren is bij oma , dan zelf een week op vakantie gaan naar turkije - Je kind in zijn bed leggen rond etenstijd omdat jij en je partner (en eventuele oudere kids) RUSTIG willen eten. Zonder dat deze bruut verstoort wordt door het gehuil van je jongste telg van het gezin -Kind van 1 jaar nóg stééds niet leren drinken uit een gewone beker - vitamine D vaak vergeten te geven - tandenpoetsen (vooral in begin) vaak vergeten - Kind van anderhalf onder een dekbedje laten slapen ipv een deken, oeiiiiiiiiiii - kind tot 2 jaar nog 2 flesjes melk per dag - ennnnn liegen op het CB! - Kinderen al met 3 maanden groenten en fruithapjes geven omdat je wilt dat ze snachts doorslapen. - Kind veel te lang op laten blijven omdat dat zo gezellig is. - Baby laten huilen bij inslapen - Kind naar oma brengen om op je gemak het huis grondig te poetsen. - Kind niet dagelijks in bad/douche doen. - Liever lekker met je luie krent op de bank zitten dan met je kind spelen.. - Je kind zijn/haar hoofd stoten aan de autodeur / portier / deuropening - Af en toe een drankje drinken terwijl je BV geeft
was er nog plaats??? hahahaha geweldig je kind heel even alleen laten op de commode om snel iets te pakken (ze blijft echt gewoon zitten/liggen) je kind al vroeg leren om de trap op en af te gaan. is makkelijk. voor de trap beneden geen hekje hebben, ze kunnen zo naar boven. je kind heel even alleen laten in 1kamer met de hond (of 2) (als je iets moet pakken ofzo) je kind alleen onder de douche zetten zodat je even rustig achter de pc kan zitten (de kamers zijn tegenover elkaar, je hoort alles gewoon) eehhmm ga nu even stoppen hahaha. (omkopen met een snoepje doe ik nooooooooit, alleen als ze moet zitten in de wagen hahahaha) en goede moeders hebben volgens mij geen sex, laat staan met kinderen in het huis (die is licht gemeen)
vrees dat ook ik me aan moet melden al meen ik zeker dat je veeeeeel dingen ook heel goed positief moet benaderen.. wij leren onze kinderen zelfstandig te zijn toevoeging: kinderen beneden voor de tv zetten en zelf nog ff met partner bed in duiken kinderen bij je op bed tv laten kijken, zodat jezelf nog ff kunt blijven liggen
wij hebben geen tv op de kamer. heb daar nu toch af en toe spijt van we hebben er ook geen plaats meer voor (of hij moet in de kleerkast komen) anders zou ik het ook doen
Je moet er wel even de zoutpot bij pakken @brenjomi: Ja, op de commode laten liggen doe ik ook. Niet verstandig nu ze verwoed bezig is met proberen om te rollen
@leeuwtje. ik moet nu leren dat waylon dat nog niet snapt hij heeft nu een spreidbroek en daarmee kan hij nog niet omrollen. maar als die uit is (bij het douchen en verschonen) trappelt en spartelt hij zo dat hij er zo af zou vallen. leah die snapte dat al erg vlug (een maand of 9-10???) en die bleef ook gewoon liggen. ik zei dan ook tegen haar: blijven liggen, niet vallen, ik moet even iets pakken en die is er (nog) niet afgevallen (wel van de trap) maar waylon spartelt toch iets meer af en toe moet je een beetje zelfspot hebben. (of om anderen lachen) anders is het leven zo serieus mag ipv de zoutpot ook zoute chips? of zoute drop? of van die zoute pretzels?? hhmm. heb nog een erge: als je smorgens wakker wordt van je kinderen denkt: zijn jullie nou weeral wakker?? en dan ontdekken dat het al 9uur geweest is haha
ik kom me ook melden. hij is nog maar klein, maar er zijn wel wat dingetjes op de lijst waar ik me schuldig aan maak. het is dus officieel: ik ben een slechte moeder
om mijn god wat een topic HAHAAHAH ik zag nog niet iets in de lijst zo snel, maar ik kom vast nog wel ergens op wat me een slechte mama maakt lol
- je kind niet een onwijs duur verjaardagskado geven - je kind wegbrengen naar het KDV en zelf nog even voor 2 uurtjes je bed in duiken.
helemaal schuldig. ze kreeg al zoveel van familie en vrienden dat ze van ons geen echt kado gehad heeft (zomaar een klein kadootje) ze krijgt de rest van het jaar vaak genoeg eens een kadootje. haar volgende verjaardag krijgt ze wel een 'echt' kado, maar dan snapt ze ook beter dat ze jarig is. het leukste is dan als ze smorgens wakker wordt dat het huis versiert is en er een (groot) kado te wachten staat. (of zeg ik dit om het voor mezelf goed te praten haha)
Finn krijgt een kado soms 2x hahaha. Met verjaardag en sinterklaas krijgt hij zoveel dat ik wat dingen apart hou die hij nog een keer krijgt....
haha...ja, ik heb ook een hello kitty tas weer ingepakt Het gaat om het uitpakken toch? Kan haar schelen wat erin zit...scheuren! Dat is het mooiste Nog 1: je kind even in een poepbroek laten rondlopen omdat je eerst nog je koffie op wilt drinken.