De complete kerstmutsen deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tuttebella, 29 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Brinsa Fijn een kamertje! Dan wordt het aankleden ook al een heel stuk leuker. En dat is een lekkere korting inderdaad!

    @Magnolia29 We weten nog niet precies wat voor schoentjes/sandaaltjes ze erbij aan krijgt. Waarschijnlijk gaan we binnenkort naar een kinderspeciaalzaak. Vrees dat we de schoentjes ook in de kast moeten houden tot de dag van de bruiloft. Nieuwe schoenen zijn vaak binnen een paar dagen al redelijk afgetrapt helaas.

    @Orchid24 Alle trouwfoto's inmiddels al uitgezocht? :)

    @Langmuts post al binnen?
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Nee helaas.. Ik wacht tot vrijdag en anders bel ik ;)
     
  3. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ben begonnen met inplakken! :D Daar ben ik nog wel lang mee bezig haha:p

    Hoe is het met jou?
     
  4. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Zat toch post in de brievenbus :D
    bericht van de vk/gyn en mag vrijdag al heen!:thumup::D

    Zal dan alleen intake zijn gezien mijn termijn, das dan weer een beetje jammer:rolleyes:


    Maar hey, ik mag heen :p
     
    Magnolia29 en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  5. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Langmuts fijn dat het al in gang is gezet! Zouden ze dan al kijken met een echo tijdens de intake?

    @Orchid24 plakken plakken plakken!

    Hier gaat het prima, eigenlijk. Wel heb ik nog steeds weinig beweging in m'n pols. Ik kan mijn hand niet draaien (handpalm naar boven of beneden). Geen idee of dat dan inhoudt dat het meer tijd nodig heeft of dat ik fysio nodig heb of dat het niet goed zit. Ik heb net in ieder geval een afspraak gemaakt met de afdeling in het ziekenhuis voor komende donderdag. Zij kunnen me vast meer vertellen :)
     
    Rosy90 en Orchid24 vinden dit leuk.
  6. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Oh wat vervelend van je pols, ik denk dat fysio inderdaad wel een aandeel kan hebben in dit verhaal.. Maar dat hoor je dan donderdag wel. Toch wel spannend, want je hoopt toch geen blijvende schade te hebben.

    Wat mijn afspraak betreft, ik heb werkelijk geen idee wat de bedoeling is. Ik ga maar uit van een gewone intake, en ik hou stiekem rekening met een inwendige echo (je kunt maar beter voorbereid zijn als ze zeggen doe uw broek maar even uit ;))
    En bloedprikken denk ik. (brrr daar moet ik me ook even op voorbereiden ;))

    Ik hoor ik er rekening mee dat ze gaan zoeken naar leven, maar het hartje nog niet klopt /te vinden is.. (ik geloof dat 6 week de wel /niet grens is toch?)

    Ik heb vragenlijsten gekregen die ik in moet vullen voor het gesprek.

    En voor de rest :ik zie wel!
     
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Tuttebelleke Wat naar zeg van je pols! Denk dat fysio je inderdaad goed zou kunnen helpen. En goed dat je nog even weer naar het zkh gaat voor een extra check. Hopelijk valt 't allemaal mee en kun je 'm snel weer goed gebruiken!

    @Langmuts Wat mag je al vroeg heen, fijn hoor! Hier duurde het echt langggggg tot ik met 8 weken mocht komen voor intake en echo :roflmao: Ben benieuwd of je dan idd ook al een echo krijgt. Je kunt er maar beter op voorbereid zijn qua kleding en onderhoud daar beneden ;):roflmao:

    Hier even een paar dagen met heeeeel weinig energie... Zijn zondag naar Wildlands geweest, alles gelopen en regelmatig even rustig gaan zitten. Toch 's avonds enorme restless legs (ook vanwege m'n huidziekte) en nu 2 dagen later voelt 't nog alsof m'n benen 100 kg per stuk wegen :(. Even weer een reminder dat ik niet alles meer zo makkelijk kan als zwangere ;).
     
    Rosy90 en Langmuts vinden dit leuk.
  8. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113

    Hihi dit dus inderdaad ;)

    Wat vervelend dat je meteen zoveel last hebt.. Goeie (maar vervelende) reminder inderdaad.
    Is het leuk in wildlands? Ik lees vooral dat het erg veel lopen is. En de dieren ver uit elkaar staan.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Tuttebelleke wat vervelend dat het npg zo een nasleep heeft.
    Ik denk dat fysio inderdaad goed is.

    @Langmuts zo snel al!
    Met 5.6 gaat het hartje kloppen dus als je een echo krijgt kan het best zijn dat je nog geen hartje ziet.

    @Magnolia29 leuk wildlands!
    Vervelend van je benen, toch even wat rustiger doen ;)

    Ik had gisteren voor het eerst een harde buik o_O
    Wist niet wat ik meemaakte maar kolere wat een rot gevoel is dat!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  10. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ja ik hou er inderdaad rekening mee dat ik niets te horen /zien krijg als ze wel willen kijken.. Zou natuurlijk jammer zijn, maar ben me er wel heel bewust van gelukkig.

    Oeh een harde buik is niet fijn! Weet je ook waardoor het kwam?

    Ik heb net even mijn bloeddruk opgenomen, gewoon eigen controle ivm mijn hellp vorige zwangerschap. Mijn bloeddruk is lager dan voor deze zwangerschap, net als bij mijn andere zwangerschappen wat aan de lage kant. Ben ik erg bij mee uiteraard ;)
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Dat hoop ik wel ja dat ze je meer kunnen vertellen :roflmao: Moet toch wel vooruitgang in gaan komen, als dat niet vanzelf gaat dan met fysio lijkt me..
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Leuk Wildlands! Dat is heel erg vervelend restless legs.. nu maar goed uitrusten!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik hoop voor je dat er wel iets te horen is en dat er anders snel een vervolgafspraak gemaakt word om te checken! Fijn dat je bloeddruk niet te hoog is!
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  14. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Langmuts Een lage bloeddruk is fijn!
    En inderdaad maar beter goed voorbereid naar de eerste echo. Ik weet nog dat ik een beetje beteuterd was dat ik voor de nekplooimeting een inwendige echo kreeg :confused: De echo met 8 weken was wel gewoon uitwendig. Maar goed, alles voor 't jong! ;)

    @Lotion Een harde buik, toch wat te enthousiast gedaan op vakantie?

    @Magnolia29 Dat klinkt erg vervelend :( Hopelijk zijn je benen inmiddels wat bekomen.

    @Roosie91 Spannend bij jou!

    Als ik zo jullie verhalen lees, heb ik nog helemaal geen zin om zwanger te worden :| Ondanks dat het na verloop van tijd wat minder aanwezig in je geheugen staat, herinnert dit me weer aan hoe vervelend ik 'zwanger zijn' ook alweer vond. Ach... ik zal er toch doorheen moeten, en dat doen we ook braaf als het zo ver is, maar ik kijk er niet erg naar uit :oops:
     
    Magnolia29, Langmuts en Rosy90 vinden dit leuk.
  15. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Tuttebelleke Jaa echt spannend:)
    Aah zie je echt zo tegen zwanger zijn op? Was de vorige zwangerschap erg zwaar? (Als ik het goed onthouden heb hoor:oops:) zal dat waarschijnlijk jullie laatste zwangerschap worden toch?
    Maar echt het komt heus goed! Kijk maar eens naar jullie mooie dochter! Daar wil je er toch nog eentje van?:D
     
    Tuttebelleke en Langmuts vinden dit leuk.
  16. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Tuttebelleke Ik twijfel ook nog wel eens of ik hier wel echt zin in heb, zéker nu ik na moet gaan denken over bevallen :o::roflmao: Maar ja, ben nu wel een klein beetje te laat... :cool:
     
    Langmuts, Tuttebelleke en Rosy90 vinden dit leuk.
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Langmuts @Tuttebelleke ik ben sinds gisteren weer aan het werk en daar kreeg ik ook die harde buik. Moet even wat rustiger aan gaan werken.
    Gelukkig heb ik altijd tijd zat dus dat kan prima :)

    @Tuttebelleke ah joh de leuke kanten lees je ook veel minder. Mensen klagen en schrijven dat eerder van zich af (incl mezelf)
    Die harde buiken zijn ruk maar als ik dan de kleine voel bewegen of C die even aan mijn buik komt voelen dan vergeet ik al snel de rot klachten ;)
     
    Tuttebelleke en Magnolia29 vinden dit leuk.
  18. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Magnolia29 , @Lotion , @Roosie91 Jullie zijn schatten!
    Er zitten inderdaad ook heel veel leuke kanten aan hoor, kindje voelen, kaartje uitzoeken, kamertje/kleertjes aanschaffen, fantaseren over hoe het zal zijn.. :D En een extra prachtkind willen we zeker! Dus het is het allemaal waard. Ik voelde me gewoon niet echt mezelf tijdens de zwangerschap en ook zeker nog maanden daarna. Maar dat komt ook allemaal vanzelf weer op z'n pootjes terecht :)

    @Lotion aah, vervelend om terug gefloten te worden op je werk. Heb je nog steeds die enorme poetsdrang? Dan snap ik het wel. Dat zou mijn lijf ook niet volhouden denk ik, zelfs als 'niet-zwangere' ;)

    @Magnolia29 ja die bevalling. Ach, ook dat komt goed! Denk maar aan dat lekkere biefstukje/sushi/carpaccio/wijntje/biertje waar je jezelf daarna op kan trakteren :)
     
    Rosy90 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Tuttebelleke jup, heb vandaag de hele bovenverdieping nog gedaan:|
    Nu is het wel erger omdat C waarschijnlijk een stofmijt allergie heeft.
    Dus nu ben ik helemaal constant aan het poetsen :rolleyes: niet slim om achter te komen terwijl je zwanger bent en al poetsdrang heb :rolleyes:
    En daarnaast werk ik sowieso ook nog als schoonmaakster dus het is waarschijnlijk gewoon te veel wat ik doe.
    Probeer nu s avonds zodra de kinderen op bed liggen te gaan zitten en niks meer te doen maar das lastig hoor :roflmao:
     
  20. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Zien jullie het ook?:oops::oops:
    4D6C5929-C1EC-4828-8848-0667BA81EB32.jpeg
     
    Magnolia29, Orchid24 en Langmuts vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina