De complete kerstmutsen deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tuttebella, 29 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Lief dat je het vraagt en gewoon doen hoor. Met het mannetje gaat het super! Hij is zo prachtig en zo ontzettend zoet. Ben echt helemaal in de wolken. Wel vind ik het allemaal heel hectisch! Je leven veranderd plots zo ontzettend erg, maar ondanks dat geniet ik.
    Met mij gaat het op zich ook Oke. Moet erg bijkomen van de bevalling. Zal dan ook meteen even vertellen hoe deze verlopen is.

    Donderdag avond om half 12 kreeg ik plots uit het niet al meteen hele heftige weeën, toen ook meteen mijn slijptol in delen gaan verliezen. Gelukkig was mijn moeder bij me en die heeft meteen de vk gebeld want de weeën kwamen ook al meteen om de 4 minuten en al snel daarna om de 2 minuten. Ze waren zo heftig dat ik ze ook echt heel moeilijk kon opvangen. Na 3 kwartier was eindelijk de vk er en had ik 4 cm ontsluiting. We gingen meteen naar het ziekenhuis, maar jeetje wat was die rit daarheen een hel zeg:eek:. Aangekomen in het ziekenhuis werdt het alleen maar erger en heb ik gesmeekt om een ruggenprik. Heb echt gekropen over de grond van de pijn. Helaas ook erg kast van overgeven erbij. Eerst kreeg ik een morfine prik omdat de anesthesist druk was. Dit deed niks dus toen alsnog de ruggenprik. Voor 2 uurtjes was dit even een verlichting maar daarna kwam het dubbel zo hard weer terug. Toen opgehoogd en dit hielp weer even voor 2 uurtjes. Maar ook daarna kwam er een ondragelijke pijn voor terug. Na 10 uur mocht ik dan eindelijk proberen te persen, ondanks ik geen persweeen had. Helaas werdt het persen extra moeilijk gemaakt omdat ik ook heel misselijk was en steeds dus moest overgeven. Helaas na 2 uur persen geen resultaat. Ondertussen was ik echt op een punt beland dat ik het niet meer zag zitten en ook echt niet meer kon. Na overleg hebben ze me iets gegeven voor de weeën te versterken en voor de misselijkheid. Na een half uur puffen mocht ik eindelijk weer persen. Gelukkig kreeg ik langzaam aan de persweeen. Na nog eens 2 uur persen en een flinke knip is mijn sterrenkijkertje Elijah August geboren! Een prachtig ventje van 3705 gram en 49 cm. Het enige wat er nog achteraan kwam is dat ik dik 1,5 bloed ben verloren dus dat was nog even heftig. Heb ook een nachtje moeten blijven en nu is het een kwestie van aansterken de komende tijd.
    Zo een heel verhaal:eek::oops:.

    De vader was er niet bij en moet zeggen heb daar tijdens de bevalling ook geen moment aan gedacht. En al het verdriet en de pijn die hij mij bezorgd zijn flink naar de achtergrond verdwenen vanwege de kleine. Wat kan zo iets kleins je wereld veranderen zeg!

    Haal de foto straks weer weg hoor:).
     
  2. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Brinsa Ohhhhh wat een knapperd!! En wat een bos haar :D Heftig verhaal van je bevalling, maar fijn dat E het nu zo goed doet! En hele mooie namen heeft hij gekregen, goed gekozen mama ;).
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  3. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ja wat een bos he. Dat is ook wat ze allemaal riepen tijdens het persen: we zien haar, heel veel haar!
     
    Orchid24, Langmuts en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Wat een schatje @Brinsa ! En inderdaad een flinke bos haar al!
    4 uur persen, pfffff :confused::$

    En inderdaad, je leven verandert plotsklaps echt zó erg. Ik had me die verandering of dat verschil echt nooit zo groot voorgesteld. Het wordt op een gegeven moment wel beter hoor, als je weer eenmaal een ritme erin krijgt, komt goed :)
    Werken je ouders allebei nog? Of zijn ze veel thuis?
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  5. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Brinsa wat was dat een heftige bevalling zeg!! Petje af hoor!
    En wat een prachtig ventje heb je wauw super schattig❤️❤️
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  6. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ahhh wat een prachtig mannetje zeg ❤️❤️

    Jeetje wat een bevalling heb je gehad, kan me voorstellen dat je even je rust nodig bent nog.. Geniet van je kleine man, dan verdwijnt de narigheid hopelijk snel naar de achtergrond.. ❤️
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Brinsa wat een knapperd!
    En jemig 4 uur persen.. daar moet je wel van bijkomen ja :eek:
    Klinkt heel heftig maar wat fijn dat E het zo goed doet
    Prachtige naam :D
    Geniet!
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Heftige bevalling inderdaad maar wat een prachtig zoontje heb je! Heerlijk al zo'n bos haar! lekker van genieten!!
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  9. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Dankje wel dames:D.

    Dames heb meteen even jullie hulp nodig. Ik had net toen ik ging voeden dat er uit 1 tepel bloed kwam. Weten jullie waf ik nu moet doen? Kan ik blijven voeden met die borst of alleen even de andere doen? Kan me vk niet bereikeno_O
     
  10. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Mijn moeder werkt paar uurtjes per week dus daarom kan ze zoveel bij mij zijn gelukkig.
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Doet het pijn?
    Ik heb het nooit gehad maar het klinkt als tepelkloven.
    Wat te doen bij tepelkloven
    Als je toch tepelkloven hebt gekregen kun je verschillende dingen doen om de pijn te verzachten en je tepels te verzorgen.

    • Een koude doek of een ijsblokje in een doek of washand kan de tepel wat verdoven, zodat het aanleggen minder pijnlijk is.
    • Probeer bij het voeden je houding iets te veranderen, waardoor je baby uit een minder pijnlijk gedeelte van de tepel drinkt.
    • Geef je kind op tijd de borst. Hoe hongeriger hij is, hoe gretiger hij zuigt. Begin met voeden uit de minst pijnlijke borst.
    • Leg vaker en korter aan. Je kind is dan minder hongerig en zal zachter zuigen.
    • Probeer ondanks de pijn ontspannen te blijven. Als je baby merkt dat je gespannen aanvoelt, kan dat het aanleggen lastiger maken.
    • Pas droge wondgenezing toe: laat je tepel na de voeding drogen aan de lucht, met een druppeltje melk er nog op (niet bij spruw!). Of gebruik borstschelpen (breastcups of tepelbeschermers). Die kun je onder je kleding dragen. Ze zorgen ervoor dat er luchtcirculatie is rond je tepels en vangen eventuele lekkage op.
    • Pas natte wondgenezing toe met gel-pads (mothermates), die je in de koelkast legt. Doordat ze koud zijn verlichten ze de pijn na het voeden en zorgen ze dat wondjes sneller genezen. Verwissel de kompressen regelmatig! Wanneer je droge of droge wondgenezing moet toepassen kun je zelf beslissen. Feit is wel dat droge wondgenezing wordt afgeraden als jij of je baby spruw heeft.
    • Smeer na elke voeding een zalf met lanoline op en rond je tepelhof, zodra de tepel droog is. De zalf verzorgt en laat wondjes sneller genezen. Je hoeft de zalf niet te verwijderen voor de voeding.
    • Draag alleen katoenen beha’s of shirts, zonder naden die over de tepel lopen.
    • Aarzel niet om hulp van een lactatiekundigein te schakelen. Of bel of mail de gratis landelijke telefonische hulpdienst van La Leche League: borstvoedingstelefoon.nl.
    Je kan evt ook altijd het kraambureau bellen he ;)
    Die hebben een 24 uurs lijn.
     
  12. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @Lotion het doet een beetje pijn. Bedankt voor het stukje. Oh dat wist ik niet, ze zei steeds als er iets is moet je je vk bellen.
     
  13. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Volgens mij kun je gewoon doorvoeden, maar zekerheid kan ik je niet geven helaas..

    Heb je geen kolf? Anders kun je het afkolven en eerst wegzetten en morgen alsnog vragen..

    Of anders de vk afdeling in het zh even bellen? Zit ook altijd wel iemand..
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bij mij zei de kraamverzorgster dat als er wat was ik altijd de 24 uurs dienst kon bellen.

    Maar het klinkt als tepelkloven.
    Als je een kolf hebt inderdaad even kolven. Dan is in elk geval de druk er af.
     
  15. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Hier geen ervaring met borstvoeding, dus ik kan je niet helpen.
    Hopelijk snel duidelijkheid door één van de hulplijnen :)

    En fijn dat je moeder zo veel thuis is!
     
  16. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Nou dames ben eruit gekomen hoor. Kon gewoon door voeden en dat is ook gelukt gelukkig.

    Nu heb ik alleen sinds vannacht af en aan koortso_O. Vk komt straks om te kijken wat er aan de hand is.
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ah nee :(
    Hopelijk geen borstontsteking.
    Wel fijn dat het voeden verder goed gaat :)
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  18. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Brinsa bij mijn zoon heb ik ontzettende bloedende tepels gehad door het voeden in het begin. Dit kwam omdat hij verkeerd aan hapte. Zijn tong riempje is toen gekliefd en sinds toen ging het beter.
    Maar het kan erg pijnlijk worden, aan je tepels. Dan krijg je echte kloven. Kijkt de kraam zorg goed mee tijdens het voeden?
    En doet hij zijn mondje helemaal wagenwijd open? Je kan anders zijn onderste lipje nog iets verder naar beneden brengen tijdens het aanhappen.

    Wat pijn verlichtingstips:
    Medela purelan zalf
    Mother maids hydro gel pads
    En anders voeden met een tepel hoedje voor een poosje dat werkte hier ook goed.
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  19. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    De kraamzorg kijkt goed mee. Voedt aan 1 borst ook met een tepelhoedje en dat helpt heel goed.
    Bedankt voor de tips, sommige die er tussendtaan kan ik nog proberen.

    Moet nu gaan kolven na het voeden omdat me borsten teveel melk maken en hij ze niet leeg kan drinken. Zijn bang dat het anders een borst ontsteking wordt. Daar komt dus waarschijnlijk de koorts vandaan.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  20. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Oei een borstontsteking zou niet niks zijn! Hoe is het vandaag?
     

Deel Deze Pagina