De complete kerstmutsen deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tuttebella, 29 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauri88

    Lauri88 Lid

    25 sep 2018
    45
    38
    18
    Vrouw
    Ik ben trouwens 30 jaar voor op het lijstjes
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    @Roosie91 Wat grappig dat er zoveel verschil zat tussen jouw zwangerschappen! Wel vervelend van de zwangerschapsdiabetes bij de oudste. Moest je veel spugen bij de jongste? Of bleef het bij de misselijkheid? En heerlijk dat je zo snel zwanger was elke keer, hopelijk nu weer!

    @Lotion Ook heel snel zwanger dus! Is een super vruchtbaar groepje zo te lezen haha.

    @Lauri88 Wij wonen in London! Ik vind Schotland er altijd prachtig uitzien op foto’s, moeten er maar eens vaart achter gaan zetten met iets boeken. Sowieso hebben we echt weinig van Engeland gezien, jammer eigenlijk.

    Fijn dat je dochter er geen last van heeft!

    En jij ook al zo snel zwanger :D Super fijn! Hopelijk dit keer weer allemaal zo snel!


    Hier ook elke keer heel snel zwanger, elke keer wel in de eerste drie rondes. Zwangerschappen waren zeker richting het einde best pittig hier, heel veel harde buiken. Tijdens de zwangerschap van I. kreeg ik elke week proluton injecties om vroeggeboorte te voorkomen en dat hielp, want ze kwam pas met 37.1 :D Zal dat komende zwangerschap ook weer krijgen. Heb nog steeds de hoop ooit eens de 40 weken aan te tikken
     
  3. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Hier was het met een half jaartje raak, ook snel dus! Ik had bekkeninstabiliteit en vanaf 24 weken continu voorweeen. ( heb in het zh gelegen met dat termijn omdat alles er op leek dat hij geboren zou worden. Gelukkig blijven zitten tot 40+5)

    De bevalling was echt een horror bevalling. De gynagoloog had dit nog nooit mee gemaakt. :|
     
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier gaat het goed hoor! Beetje druk! :roflmao: Ik reageer later vandaag weer ff uitgebreid!
     
    Tuttebella, Rosy90 en Troeeeelaa vinden dit leuk.
  5. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Tuttebella ja die hoge bloeddruk is wel een dingetje, ik heb geen overgewicht of leef ook niet super ongezond (op roken na dan) maar dat doe ik niet als ik zwanger ben. Maar goed moet het accepteren van de medicatie, ben daardoor wel medisch dus loop dan ook bij de gyn bij een eventuele volgende zwangerschap. En mag niet meer natuurlijk bevallen na twee keizersnedes. Ik moest bij de jongste wel veel spugen, maar dat duurde maar tot 13 weken daarna alleen misselijk en maagzuur gelukkig.
    Wat fijn dat jij ook zo snel zwanger was! Idd een vruchtbaar clubje zo haha:)
    Zijn de andere meiden dan zo vroeg geboren?

    En voor allemaal hebben jullie een voorkeur qua geslacht nu?
     
    Troeeeelaa vindt dit leuk.
  6. Lauri88

    Lauri88 Lid

    25 sep 2018
    45
    38
    18
    Vrouw
    Ik heb geen voorkeur maar mijn man wel. Hij is niet de vader van mijn zoon en hij zou dus heel graag een jongen willen. Ik grap wel eens dat hij vast alleen meisjes maakt

    Ik ben wel een beetje bang voor een tweeling. We twijfelen al zo lang over een vierde en de vijfde erbij cadeau krijgen, liever niet!
     
  7. Evin

    Evin Lid

    1 okt 2018
    21
    4
    3
    Ik zie dat je eigen berichten die je hier post niet kunt wijzigen, klopt dat? Ben wel voorzichtig met delen van privé informatie die herkenbaar kan zijn en nu kan ik mijn vorige post niet aanpassen :(
     
  8. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Even je post melden bij het beheer via tools onderaan je bericht. Dan kun je vragen of ze dat stukje verwijderen!
     
  9. Evin

    Evin Lid

    1 okt 2018
    21
    4
    3
    O dank je, ga ik even doen!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  10. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    @Roosie91 Vervelend van de medicatie voor je hoge bloeddruk. Waren de andere twee geplande keizersnedes?
    De oudste drie zijn tussen de 34-36 weken geboren, niet super vroeg, maar toch de eerste weken wel in het ziekenhuis gelegen. I. mocht gelijk mee naar huis en dat was echt heerlijk!!

    @Lauri88 Hahaha herkenbaar, ik zou ook echt keihard moeten huilen als ik ineens zwanger zou zijn van een tweeling. Gelukkig komen ze helemaal niet voor in onze families, dus acht de kans klein. Komen bij jullie wel tweelingen voor?

    @Troeeeelaa Oh vervelend zeg, is de bekkeninstabiliteit wel snel overgegaan na de bevalling? Spannende zwangerschap was het dan. Weten ze hoe het bij jou komt dat je al zo vroeg oefen weeen kreeg en loop je de komende keer dan ook bij de gyn?


    Qua geslacht vind ik het lastig. Aan de ene kant wil ik echt suuuuuuper graag een jongetje nu!! Ben zo benieuwd hoe dat is. Maar aan de andere kant lijkt mij dat een beetje zielig ofzo? Zo’n jong broertje met vier grote zussen.. M’n man is er van overtuigd dat het nu een jongetje gaat worden, dus ben benieuwd :roflmao:

    Ben nu ongesteld en wil hierna eigenlijk stoppen met de pil slikken. Wel met condoom sexen dan (helaas!! Haat die dingen) maar schijnt dat je lichaam altijd even moet herstellen van de pil toch?
     
  11. Evin

    Evin Lid

    1 okt 2018
    21
    4
    3
    Snel zwanger worden zal fijn zijn, wat ik hoor van mensen die maar blijven proberen en waarbij het erg lang duurt...dat lijkt me toch wel erg onzeker worden.
    Hoe het bij mij zal gaan weet ik natuurlijk niet. Ik ben geen 25 meer, dus dat kan ook meespelen, maar eerlijk gezegd ben ik er helemaal niet mee bezig dat het mis kan gaan of niet gaat lukken, vertrouwen hebben.
    Het enige waar ik wel echt tegenop kan zien is de bevalling (als het zover mag komen dus ;)). Cliché misschien, maar het lijkt me verschrikkelijk.
    Voorkeur voor geslacht..lastig..nee eigenlijk niet! Mogelijk anders omdat ik nog geen kinderen heb.
    @Tuttebella, voor mijn werk zal er niets veranderen en ik kan er gewoon blijven werken :) ;)
     
  12. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Tuttebella nee bij de oudste ben ik vijf dagen lang ingeleid wat niet vorderde en uit eindelijk een spoedkeizersnee omdat haar hartslag telkens dipte en ik niet meer kon na zoveel dagen weeen en slecht slapen en de bloeddruk. Ik kreeg gewoon niet genoeg ontsluiting. Was erg traumatisch. Bij mijn zoontje daardoor voor een gentle sectio gekozen, was een prachtige bevalling bij hem!

    Jeetje nee weken in het ziekenhuis verblijven lijkt me niks dan kan je niet vollop genieten. Fijn dat I wel snel mee naar huis mocht! En ook top dat ze het de volgende keer weer zo gaan doen!

    Ja meestal heeft je lichaam even de tijd nodig om te ontpillen. Ga je nu ook gelijk foliumzuur en/of andere vitamines slikken?

    @Evin wat fijn dat je er zo nuchter in staat! Denk dat dat ook het beste is. Maar kan me goed voorstellen dat je op ziet tegen de bevalling, maar weetje we kunnen het allemaal! Sommige niet natuurlijk maar via een keizersnee en dat geeft niks. Het kindje komt sowieso op de wereld, links of rechtsom :)

    @voorkeur voor geslacht, dat had ik eerst wel, wilde alleen maar meisjes. Maar nu ik een zoon heb, maakt het me niets meer uit, meisjes zijn leuk en jongens zijn ook super leuk. Ik twijfel om het geslacht pas te weten te komen bij de bevalling, maar ik weet niet of ik dat geduld heb:p
     
  13. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Sorry Ik kreeg geen meldingen meer. . Het zijn een beetje dezelfde twijfels als die mijn man heeft, ik snap je wel.. Het is ook allemall best spannend.,Zo'n nieuw leven op de wereld zetten!
     
  14. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    ze zijn 7&9 nu
     
  15. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik me hier ook mag melden.
    Afgelopen weekend is er zo'n beetje uitgesproken dat we over een paar maanden wel voor een tweede willen gaan, dus ik wil wel graag mee 'voor-kletsen' :)

    Waar ik alles bij de eerste eigenlijk alleen maar ont-zet-tend spannend vond (en eigenlijk ook wel erg eng), merk ik dat ik me er nu wat meer op verheug. Of in ieder geval verheug ik me op de voorpret, het zwanger zijn zelf vond ik niet zo heel leuk :oops:
     
    Langmuts en Rosy90 vinden dit leuk.
  16. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Zwanger worden in 2019



    Tuttebella - 28 jaar - vijfde kindje - vanaf december 2018.
    Lauri88 - 30 jaar - vierde kindje - vanaf december 2018.
    Missisippi - 00 jaar - vierde kindje - vanaf januari 2019.
    Lotion - 27 jaar - derde kindje - vanaf januari 2019.
    Langmuts - 00 jaar - derde kindje - vanaf januari 2019.
    Troeeeelaa - 00 jaar - tweede kindje - vanaf februari 2019.
    Evin - 36 jaar - eerste kindje - vanaf 2019.
    Roosie91 - 27 jaar - derde kindje - vanaf 2019.
    Tuttebelleke - 00 - tweede kindje - vanaf 2019.


     
    Langmuts vindt dit leuk.
  17. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    @Roosie91 Oh mijn god wat een horror bevalling bij je oudste:eek: Ik mag echt in m’n handjes knijpen met mijn bevallingen.
    Ik slik inderdaad al foliumzuur nu en jij? Verder ben ik nooit zo van de vitamines. Ja ik slik elke dag vitamine C in de herfst en winter, maar dat is niet zo bijzonder haha.

    Oh denk je echt dat je zo lang kan wachten met het geslacht? Ik heb tot nu toe elke keer met 15/16 weken een geslachtsbepaling laten doen :roflmao: 0 geduld hier :D

    @Tuttebelleke leuk! Vanaf wanneer willen jullie er precies voor gaan?
    Je zou het niet zeggen met zoveel kinderen haha, maar ik haat het zwanger zijn ook wel vaak. Ben er gewoon niet goed in ofzo.

    Hoe is het met de rest? @Mississippi , @Lotion , @Troeeeelaa
     
  18. Lauri88

    Lauri88 Lid

    25 sep 2018
    45
    38
    18
    Vrouw
    Wat bevallingen en zwangerschappen betreft mag ik niet klagen denk ik.

    Mijn oudste wilde 10 weken te vroeg komen. Gelukkig hebben ze het in het ziekenhuis kunnen voorkomen met weeënremmers maar daarna moest ik wel op bedrust tot 37 weken. Bevalling duurde van 11 uur 's avonds tot kwart voor 10 in de ochtend.

    Bij de middelste hebben we ons wel veel zorgen gemaakt om haar gezondheid nadat we bij de 20 weken echo hoorden over haar nierafwijking maar lichamelijk heb ik niks te klagen gehad. Bevalling was ingeleid omdat mijn vruchtwater terugliep en ze dat juist heel hard nodig had met haar nier. Ze was er binnen 6 uurtjes.

    De derde zwangerschap was de beste. Ik voelde me superfit en heb nog heel lang doorgesport (paardrijden en hardlopen) maar heb wel 4x in het ziekenhuis gelegen met een nierbekkenontsteking. Dat is zo afschuwelijk pijnlijk! Ik beval nog bijna liever dan dat nog eens mee te moeten maken. Die bevalling begon om 1 uur 's nachts en om 17:30 uur is ze geboren. De aanloop duurde heel lang maar pas rond 15:30 zette het echt door en 2 uur later was ze er al.

    Bevallen vind ik wel pijnlijk (duh) maar ik heb nooit pijnstilling gevraagd. Wat ik erger vind is om een week lang met trekkende hechtingen rond te lopen want ik was 3x flink ingescheurd (bij nummer 3 zelfs naar drie kanten).
     
  19. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Tuttebella nou zeg dat wel! Daarom ook veel nagedacht bij de tweede, wat ik nou écht zou willen en belangrijk vond. Maar ik vind het wel jammer dat ik nooit dat oer-kracht gevoel ofzo zal voelen haha:roflmao:

    Goed dat je al foliumzuur slikt! Nee ik slik nog niks we weten nog niet zeker wanneer we willen beginnen. Ik denk een maand of twee voor de start datum maar eens foliumzuur gaan slikken. Als ik zwanger ben neem ik van die mama vitamines.

    Haha nee, ik denk niet dat ik zolang kan wachten, maar ik kan het proberen:p Bij de oudste met 16 weken en bij de jongste met 13.6 (dacht ik?) geslachtsechos gehad en bij beiden duidelijk te zien.
    Maaar het lijkt me wel heel bijzonder om bij de geboorte er achter te komen, maar goed of ik dat geduld écht heb weet ik niet:)

    @Lauri88 klinken op zich als ‘fijne’ bevallingen, wat knap drie keer zonder pijnstilling! Maar die hechtingen lijken me inderdaad erg pijnlijk.
     
  20. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Zwanger worden in 2019



    Tuttebella - 28 jaar - vijfde kindje - vanaf december 2018.
    Lauri88 - 30 jaar - vierde kindje - vanaf december 2018.
    Missisippi - 00 jaar - vierde kindje - vanaf januari 2019.
    Lotion - 27 jaar - derde kindje - vanaf januari 2019.
    Langmuts - 00 jaar - derde kindje - vanaf januari 2019.
    Troeeeelaa - 00 jaar - tweede kindje - vanaf februari 2019.
    Evin - 36 jaar - eerste kindje - vanaf 2019.
    Roosie91 - 27 jaar - derde kindje - vanaf 2019.
    Tuttebelleke - 32 - tweede kindje - vanaf januari 2019.



    Pfoe, als ik mijn leeftijd vergelijk met die van jullie, ben ik echt al een ouwe sok :roflmao:
    Op welke leeftijd zijn jullie 'met kinderen begonnen' als ik vragen mag?

    Hier vorige keer zwanger in ronde 4. Zwangerschap verliep eigenlijk wel goed, al vond ik het niet zo leuk. Voelde me erg beperkt door de gebruikelijke kwaaltjes en zoals eerder gezegd vond ik het stiekem ook wel eng. De bevalling was niet heel makkelijk, 3 uur op 9cm gezeten en dik 2 uur moeten persen (dat kon ik niet zo goed :oops:), al had ik wel meteen het idee dat ik dat nog wel een keer zou kunnen.

    Zitten jullie ook al bij de spullen voor newborns te kijken? Ik heb serieus ook al iets gekocht op marktplaats voor een pasgeborene. Het was eigenlijk nog nieuw en goedkoop dat ik het niet kon laten om het over te nemen :|:roflmao:
     

Deel Deze Pagina