De complete kerstmutsen deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tuttebella, 29 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauri88

    Lauri88 Lid

    25 sep 2018
    45
    38
    18
    Vrouw
    Ik was 20 toen ik zwanger werd van de oudste en net 21 toen ik beviel. Hij was trouwens niet gepland maar wel heel gewenst (bij mij dan in ieder geval).

    @Tuttebelleke nee nog niks gekocht. De allerleukste babykleertjes heb ik nog bewaard maar dat zijn echt maar een paar dingetjes waar ik geen afscheid van kon nemen. Babykamer hebben we ook nog maar de rest heb ik een jaar of 2 geleden allemaal verkocht. Dacht dat we klaar waren met baby's ;)
     
  2. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Hihi ik neus heel graag tussen de newborn spullen,maar ik kan me gelukkig altijd nog beheersen:oops:

    De oudste wil ook zo graag een brusje dat hij ook al lekker rond snuffelt hihi;)
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Gezellig er komen steeds meer dames bij :D

    Ik ben momenteel met C, N en mijn moeder op vakantie (landal) dus ik reageer later even uitgebreid!
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  4. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    @Lauri88 Hier tot nu toe ook zonder pijnstilling bevallen. Niet dat ik er op tegen ben hoor, maar tot nu toe mazzel gehad. Zul je zien dat de vijfde echt een horror bevalling wordt :roflmao:
    Wat was jij jong trouwens! Onze tweede was absoluut niet gepland, maar na een paar weken wennen aan het idee was ze natuurlijk wel hartstikke welkom en nu kan ik het mij niet meer voorstellen dat ze er niet geweest zou zijn.

    @Roosie91 Oja die mamavitamines slik ik tijdens de zwangerschap ook. Al moet ik zeggen dat ik ze ook regelmatig wel eens vergeet haha.
    Wij willen in december al gaan proberen, wil gewoon echt niet zwanger zijn met kerst en oud en nieuw.

    Lijkt mij ook heel bijzonder om er pas bij de geboorte achter te komen. Een soort extra verrassing ofzo. Maar mijzelf kennende is het echt onmogelijk en lig ik met 15/16 weken al voor de deur van het echo bureau haha.

    @Tuttebelleke Ah valt best mee toch. Ik word bijnaaaa 29, maar steek mijn kop graag in het zand, de dertig komt dan ineens zo dichtbij! Heb dan het idee dat ik echt serieus moet worden en niet meer af en toe een wilde stapavond kan houden ofzo. Slaat natuurlijk nergens op, want als ik dat wil kan ik dat natuurlijk prima.
    Ik was 23 toen ik zwanger raakte van N. en 24 toen ik beviel. Daarna in rap tempo doorgezet en straks dus hopelijk 29 en zwanger van de vijfde.

    Wat een lange bevalling heb je gehad! Twee uur lang moeten persen lijkt mij echt de hel! Heb je een cursus gedaan? Zo’n zwangerschapscursus?

    @Lotion Oh heerlijk! En jullie hebben wel enorme mazzel qua weer zeg! Geniet nog even!!

    Qua spullen heb ik een hoop. Hopelijk kan I. tegen die tijd naar een groter bedje en kan de baby haar babykamer overnemen. Qua kleding heb ik al heel veel weggedaan in de kleinste maatjes, maar dat vind ik niet erg, kan ik lekker shoppen :D
     
  5. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Dames mag ik hier ook meekletsen? Wij hebben momenteel een pauze maar in december of januari gaan we er weer voor.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  6. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @spulletjes hier nog niks gekocht. Maar heb veel nog wel bewaard. Behalve alle jongens kleertjes t/m maat 68 heb ik wel weggedaan. Ik wist bijna zeker dat er hier geen kindje meer kwam:roflmao: van mijn dochter wel bijna alles nog bewaard. Dus als het een meisje zou worden scheelt me dat wel in de portomenee haha (al koop ik toch wel nieuwe dingen want ik ken mezelf:D)
    Voor een jongetje moet ik dan wel een hele nieuwe garderobe kopen maar dat vind ik totaaaal niet erg.

    @Tuttebella haha ja dat vergeten van de vitamines is ook herkenbaar. Super spannend december is al zoo dichtbij! Maar ik kan wel goed begrijpen dat je dan niet zwanger wilt zijn en van alles zou moeten laten. Dan is een maandje later net wat relaxter:)

    @Lotion geniet er lekker van!

    Hadden jullie bepaalde cravings bij de zwangerschappen? Bij mijn dochtertje wilde ik continu op al mijn eten, brood avond eten vanalles kerrie er op. En bij mijn zoontje was ik chocola verslaafd.
     
  7. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Brinsa vindt dit leuk.
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Lauri88 en @Roosie91 Oh dat is echt een nachtmerrie van mij! Dat je al je leuke spulletjes al hebt weggedaan en je er dan achter komt dat je er nog niet klaar mee bent.
    Tuurlijk geeft het weer ruimte om weer lekker te gaan winkelen, maar ik vind het nu al jammer als dochter bepaalde dingen ontgroeid is. Een troost is wel dat we toch wel een tweede willen, dus dat ik het hopelijk straks weer kan gebruiken, maar ik denk dat ik daarna wel moeite zal hebben om bepaalde dingen weg te doen (zoals we er nu in staan, is met 2 kinderen ons gezin compleet).

    @Tuttebella Die stapavondjes kunnen zeker nog hoor, al merk ik wel dat 'de kroeg induiken' niet zo heel vaak meer gebeurt. Festivals daarentegen of gewoon een avondje naar een dj of bandje doen we dan weer wel :)
    En een zwangerschapscursus heb ik inderdaad gehad. Bij mij was het probleem dat ik geen persweeën kreeg. Bij de ontsluitingsweeën was het meer 'de pijn ondergaan', waar ik tijdens de persfase mezelf actief moest pijn doen door te persen, daar was ik gewoon wat minder goed in :oops:

    @Brinsa Welkom!

    @Lotion Veel plezier!

    @cravings heb ik hier niet echt gehad. Wel had ik het eerste trimester een hang naar zuivel en het tweede trimester naar koekjes. Een voornemen is wel om bij een volgende zwangerschap wat minder aan te komen; al het zwangerschapsgewicht is er eigenlijk pas sinds kort weer redelijk af.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Voorkeur qua geslacht:
    Wij hebben geen voorkeur.
    We wisten bij de vorige zwangerschappen ook het geslacht niet van te voren en dat zal dit keer waarschijnlijk weer zo zijn.

    Cravings:
    Bij C at ik graag mandarijnen.
    Oh en noodles met een glas fristi :|

    Spullen:
    Veel bewaard van de vorige keer.
    Kleertjes alleen wat ik echt leuk vond en de neutrale kleertjes sowieso.

    Voor een meisje stond de naam eigenlijk al vast vanaf dat ik zwanger was van N.
    Die naam wilde we bewaren voor als we nog een meisje zouden krijgen.
    Nu had ik ineens een (in mijn ogen) prachtige namen combinatie in mijn hoofd en vertelde die vandaag aan mijn vriend en die vond ze ook geweldig :D
    Voor een meisje staan nu deze 2 namen vast.
    Zal de enige zijn met 2 namen maar ik vind ze zo geweldig :D
    Voor een jongen word het een drama :roflmao:
    Jullie al namen of namenlijsten?
     
  10. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ik heb niet echt een voorkeur, ben allang blij als ik een kindje mag krijgen. Maar als ik me vriend mag geloven krijgen we een meisje daar is hij van overtuigd haha. Wel willen we het graag weten zodat er ons helemaal erop voor kunnen bereiden en ik me natuurlijk rot kan shoppen.

    Verder heb ik al 2 mooie lijstjes met namen. Het lijstje van meisjes namen is wel een stuk langer dan die van de jongens. En ik denk dat als het een meisje wordt we ook al de naam hebben.
     
  11. Lauri88

    Lauri88 Lid

    25 sep 2018
    45
    38
    18
    Vrouw
    Namen vind ik moeilijk! Ik heb wel een lijstje met namen die ik mooi vind maar die mijn man niks vindt. Samen een jongensnaam vinden lijkt helemaal onmogelijk. Alle namen die ik aandraag vind mijn man 'hockeynamen' maar dat zijn de namen van onze dochters ook ;)

    Ik was inderdaad nog erg jong bij mijn oudste. Zat in het laatste jaar van mijn HBO opleiding. Het stomme was dat ik op vrijdagochtend mijn scriptie in ging leveren en toen dus klaar was en op zaterdagavond kreeg ik tijdens een bbq van het voetbal van mijn ex weeën (10 weken te vroeg) dus echt net op tijd klaar geweest. Daarna trouwens gewoon een baan gevonden tijdens mijn verlof :D.

    Cravings heb ik eigenlijk niet heel extreem gehad. Had bij mijn oudste wel steeds ontzettend zin in optimel :p.
     
  12. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Zwanger worden in 2019



    Tuttebella - 28 jaar - vijfde kindje - vanaf december 2018.
    Lauri88 - 30 jaar - vierde kindje - vanaf december 2018.
    Missisippi - 00 jaar - vierde kindje - vanaf januari 2019.
    Lotion - 27 jaar - derde kindje - vanaf januari 2019.
    Langmuts - 00 jaar - derde kindje - ronde 1 - NOD 29/10/18
    Troeeeelaa - 00 jaar - tweede kindje - vanaf februari 2019.
    Evin - 36 jaar - eerste kindje - vanaf 2019.
    Roosie91 - 27 jaar - derde kindje - vanaf 2019.
    Tuttebelleke - 00 - tweede kindje - vanaf 2019.


     
  13. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Zwanger worden in 2019



    Tuttebella - 28 jaar - vijfde kindje - vanaf december 2018.
    Lauri88 - 30 jaar - vierde kindje - vanaf december 2018.
    Missisippi - 00 jaar - vierde kindje - vanaf januari 2019.
    Lotion - 27 jaar - derde kindje - vanaf januari 2019.
    Langmuts - 00 jaar - derde kindje - ronde 1 - NOD 29/10/18
    Troeeeelaa - 00 jaar - tweede kindje - vanaf februari 2019.
    Evin - 36 jaar - eerste kindje - vanaf 2019.
    Roosie91 - 27 jaar - derde kindje - vanaf 2019.
    Brinsa - 26 jaar - eerste kindje - vanaf december/januari
    Tuttebelleke - 00 - tweede kindje - vanaf 2019.


     
    Langmuts vindt dit leuk.
  14. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Gestopt met de pil, check
    Foliumzuur, check
    Seks zonder bescherming, check

    Ik geloof dat wij in ronde 1 zitten:D

    Veel sneller dan verwacht,maar we gaan nog niet gericht bezig hoor. .Toch vind ik het leuk om mijn NOD in de gaten te houden en het bij te houden op dit lijstje ;)
     
    Brinsa, Tuttebelleke en Rosy90 vinden dit leuk.
  15. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    @Namen: Ik ben wel zoekende,maar ml heeft compleet andere smaak dus dat gaat nog een dingetje worden hihi

    @voorkeur: we zijn gelukkig met wat we hebben,maar eentje van het andere geslacht zou leuk zijn ;)
     
  16. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Hier alles goed! Megadruk op het werk en twijfel steeds meer of ik het allemaal wel trek en de juiste balans ooit ga vinden. Ik ben soms ziek van de spanningen en begin er een beetje klaar mee te raken.
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Oei dat klinkt zwaar.
    Let goed op je zelf!

    @Langmuts, spannend!
    Hopelijk is het snel raak :D

    Mijn vriend begint ook steeds enthousiaster te worden.
    Gisteren had ie er hele gesprekken over.
    Willen we dit keer het geslacht weten of niet? De meisjesnaam is prachtig maar nu de jongensnaam nog.. dat soort dingen.
     
    Troeeeelaa, Langmuts en Rosy90 vinden dit leuk.
  18. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @Troeeeelaa dat klinkt niet heel goed. Pas je op dat je jezelf niet voorbij loopt. Gewoon een stapje terug doen als dat nodig is!

    @Langmuts wat spannend ronde 1 al zie ik. Hopelijk is het snel raak.

    @Lotion wat leuk dat je vriend al lekker enthousiast wordt. Lekker van genieten hoor die voorpret!

    @hier gaat het lichamelijk sinds me laatste miskraam niet echt goed. Ben 2 weken geleden op de eerste hulp terecht gekomen omdat ik s'nachts thuis in elkaar was gezakt van pijn onder in me buik. Lang verhaal kort op de echo was heel vocht rondom me eierstok te zien dus volgens de gyn een ovulatiebloeding. Dit was het echter niet want ik weet waar ik in me cyclus zit en ben een week daarna ook gewoon ongesteld geworden zoals mijn berekening ook was. Nu weten ze niet wat het dan is en sinds die dag blijf ik steken en pijn hebben in me rechterlies. Sinds vandaag vruchtbaarslijm en dit is ook bruinig. Verder wordt de puin erger. Ga morgen de dokter bellen voor een second opinio bij een ander ziekenhuis.

    Hoe was jullie weekend dames?
     
  19. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Oeh jeetje dat klinkt best heftig.. Misschien even op een laag pitje zetten.? Hoe oud is jullie kindje, misschien heb je nog tijd genoeg en is het allemaal wat makkelijker als die wat ouder is.?
     
  20. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ja zeker spannend!

    En wat heerlijk hè, die voorpret ♥
     

Deel Deze Pagina