De complete kerstmutsen deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rosy90, 28 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Woow wat een pittige bevalling heb je gehad, @Tuttebelleke ook vooral dat je op het einde nog in de auto naar het ziekenhuis moest, maar waauw het is je toch maar gelukt! Knap zeg zonder pers weeen een baby op eigen kracht op de wereld zetten.
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Tuttebelleke wat heftig.
    dat je ook volop in de weeen nog naar het ziekenhuis moest :eek: arme jij!
    Hier duurt die rit 30 minuten en zou echt gek worden :roflmao:
    Powervrouw!

    wat fijn dat je man ook de nachten mee pakt.
    dan hebben jullie tenminste allebei nog wat geslapen.
    Hier zei mijn man vandaag nog toen we stonden te kijken hoe we de kamer gingen indelen dat ie wel genoeg ruimte wilde naast zijn bed omdat hij er snachts uit gaat voor de andere 3.

    Ik ben overigens ziek gemeld ;)
    Voor nu zeker fijn aangezien L in quarantaine zit.
    Kindje op de opvang positief getest dus tot volgende week maandag mag ze nergens heen.
     
    Magnolia29 en Orchid24 vinden dit leuk.
  3. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    Hehe ik ben gewoon niet zo goed in bevallen. Maar we willen het ook bij 2 kinderen houden, dus ik heb mijn portie weer gehad :) Het zorgt er ook wel echt voor dat ik heel erg geniet van de baby-momentjes, echt fijn :)

    @Orchid24 als je het een eng idee vindt dat je lang kunnen wachten, geef dat dan aan bij je verloskundige, wie weet kunnen ze het 'overtijd-protocol' iets eerder voor je starten (dus met 40 weken ipv 41 ofzo)

    @Lotion goed dat je bent ziekgemeld! Hopelijk merk je snel dat je lijf wat opknapt. En wat lief van je man dat hij dat zo zegt :) Zo'n opmerking is dan echt een fijne opsteker.

    Hier ligt W sinds 2 dagen in zijn eigen kamertje. Hij pruttelt 's nachts een hoop voordat hij wakker wordt voor een fles, waardoor wij eigenlijk maar weinig slaap krijgen aangezien we er wakker door blijven. En we slapen heerlijk nu!
    Ook zijn we alweer een week met wasbare luiers in de weer en leuk dat ik het weer vind! :oops: Ik zit ook meteen weer online te speuren naar leuke koopjes en nieuwe printjes :rolleyes: Misschien dat ik het wasbaar luieren ook gewoon leuk vind omdat ik dan weer een vrijbrief heb om van alles te kopen... zou ook nog kunnen :roflmao:
     
    Magnolia29 en Orchid24 vinden dit leuk.
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Tuttebelleke dat is wel een goeie! Heb alleen idee dat het toch vaak alsnog pas ergens in week 41 gebeurt, maar ik ga het er wel over hebben inderdaad.
    Dan goed moment dat hij naar zijn kamertje gaat, fijn dat jullie weer goed kunnen slapen! Hahaha :roflmao: grappig dat je dat zo leuk vind en inderdaad goed excuus! :p
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  5. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Tuttebelleke :eek::eek::eek: Nee joh wat een bevalling!!! Ik had je zoiets anders gegund! Zeker met een tweede... Maar goed, hij is er; gezond en wel! :D Lees dat alles goed gaat en hij op z'n eigen kamer slaapt, fijn hoor! Wasbare luiers ben ik het typ niet voor :| maar de printjes vind ik geweldig!

    @Lotion Wat goed dat je je grenzen aan hebt gegeven en je ziek bent gemeld. Is dit meteen tot aan de bevalling? Of kijk je tussendoor hoe het gaat? Balen dat L in quarantaine zit, heeft ze zelf ook klachten?

    @Orchid24 Ik kan de lijst al niet meer vinden :roflmao: Maar even als tip; nuchter blijven denken over wat je wel/niet gaat gebruiken. Wij hebben ook echt niet alles nieuw gekocht bijv. Een draagdoek/ringsling vind ik wel echt een aanrader, hebben wij bij beide heel veel gebruikt. Voor de borstvoeding; een lekker dik fluffy voedingskussen, tepelcreme van Weleda en een kolf. Kun je ook huren, maar die heb ik wel nieuw gekocht en veel gebruikt.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  6. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Hoe was jullie Pasen? Nog leuke dingen gedaan?

    Hier leuke dagen gehad. Man was 3 dagen thuis, iedereen blij ;) Veel geknutseld, eieren versierd en geverfd en verstopt. Ze vonden het beide fantastisch! Ik heb 1 dag mee gegeten (ben op dieet en bijna 10 kg kwijt, dus we gaan nog even door haha). Morgen pak ik de draad weer op :thumup:.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Magnolia29 goed bezig!

    Wij hebben niks aan pasen gedaan, normaal doe ik met man paasontbijt maar die moest dit keer vroeg in de ochtend de ontbijtpakketten uitdelen dus een Pasenloos jaar dit jaar :p vind ik ook niet erg, geef niks om pasen straks met kinderen is het wel leuk dan doen we er wel weer wat mee.

    Wij hebben behang uitgekozen voor 1 muur, morgen ga ik wat verfstalen halen :D en dan hopelijk snel alles naar de stort brengen, plus de ikea kasten eindelijkkkkk naar ikea. We deden mee aan de bring back friday actie, krijgen we gewoon bijna het volledige bedrag terug van de ikea kasten en dat krijgen we via mp natuurlijk nooit. Maar de lockdown kwam net die week dat we de afspraak hadden :rolleyes: sindsdien staan ze in de babykamer dus als 21 april de winkels open gaan en je kan online eindelijk afspraak daarvoor maken gaan we ze snel wegdoen voor er een nieuwe lockdown komt :roflmao: Sowieso heerlijk idee als ik eindelijk kan gaan winkelen en babypark etc kan inplannen etc zonder tijdslot! Oh en we zijn onze auto verkopen (misschien aan broer) en gaan nieuwe halen. Ofja nieuw, tweedehands. We hebben nu een 3 deurs met hele kleine achterbak, dat is gewoon niet praktisch dus tijd voor een nieuwe!

    Hoe is het met jullie?
     
    Tuttebelleke en Magnolia29 vinden dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Orchid24 jij hebt het lekker druk zo te horen! Lekker hoor :D

    wij hebben een nieuwe auto gekocht, een 7 zitter.
    Pasen was bij ons verder rustig.
    Even bij mijn moeder geweest en maandag lekker niks gedaan.
    Ik ben sowieso volgende week nog thuis en ga dan weer mijn werk op pakken als het mentaal en fysiek goed gaat.
    Vandaag zijn de kinderen naar school/opvang dus ik ga lekker even aan de slag in huis.
    Verven en opruimen. Moet alleen nog even moed verzamelen :p
     
    Magnolia29 en Orchid24 vinden dit leuk.
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    haha ja beetje te druk, want moet weer veel overgeven :rolleyes: moet ik sowieso nog elke week, maar dit is weer zoals vanouds :roflmao: denk dat mijn zwangeren lichaam zegt tandje lager graag.

    ohh leuk! Pfoe zo groot, maarja wel nodig met zoveel kinderen haha! Welke heb je gekocht? Hoe sta je er in om volgende week weer te werken? Haha succes!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    hé gats das minder! Toch een tandje minder?

    opel Zafira.
    N zat gisteren helemaal achterin en ik reed. Hij zit dan voor mijn gevoel echt ver weg :roflmao:
    Met frisse tegenzin :rolleyes: maar heb nog een weekje en moet dan een week werken en dan heb ik een week vakantie.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Orchid24 Wat leuk, wat voor behang hebben jullie gekozen? Wordt het een thema kamer? Balen dat je steeds moet overgeven, dat is echt vreselijk :| Begint je buik al wat te groeien?

    @Lotion Dat is snel, volgende week alweer proberen te werken! Wil je niet langer ziekteverlof...? Of kijk je het eerst aan hoe het nu gaat? En een 7 zitter :eek: Ja, dan ben je officieel een grote familie :cool::p
     
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Lotion ja ga wel stapje terug doen weer. Ah ja dat lijkt me ook wel gek! Hopelijk bevalt het weer als je er eenmaal bent en fijn dat je daarna ook weer vakantie hebt, goed in de gaten houden wel hoor of het niet al te snel is!

    @Magnolia29 het word niet echt een thema kamer, denk dat ik foto plaats als we wat verder zijn! We hebben nu beetje voor ogen beige/gebroken wit tinten, met houtmeubels en ik denk dat ik de commode of kledingkast donkergroen wil verven en de accessoires daar beetje op aanpassen. Ja het lastige van spugen vind ik nu dat ik het vaak minder goed zie aankomen, de eerste weken was ik gewoon aldoor misselijk en nu kan ik me heel fit voelen en ineens vlaag misselijkheid krijgen en moeten overgeven.

    Ja buik groeit al goed :D Wel nog beetje dat in bepaalde kleding ik overduidelijk toch wel een zwangerbuik heb en in bepaalde kleding lijk ik gewoon dikker :roflmao:
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    nee volgende week blijf ik nog thuis.
    Dus 1 week nog thuis, 1 week werken en dan een week vakantie.
    Dan kan ik in die week kijken of het wel gaat en zo niet gelijk weer aangeven.
    Ik begon wel goed bij de komen, tot L weer verkouden werd :rolleyes: daar gaan mijn nachten weer.
     
    Orchid24 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hier alles goed met onze knul :D Geen afwijkingen gevonden :D Geen idee hoe ik de foto moet draaien.. maar er was wel een verrassing mijn placenta zit voor! Pretecho zei achter en aangezien ik hem al heel goed voel klonk dat logisch, maar niet dus :p
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Rosy90 en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoe gaat met het iedereen?
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  16. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ZWANGER
    Orchid24 - 06 september ‘21 - JONGEN
    Lotion - 21 september ‘21 - VERRASSING

    BEVALLEN
    Brinsa - 6 september ‘19 - E.A
    Imona - 2 oktober ‘19 - L
    Lotion - 7 oktober ‘19 - L
    Magnolia29 - 13 oktober ‘19 - V.S
    Langmuts - 10 januari ‘20 - R
    Mississippi - 29 april ‘20 - B.M
    Roosie91 - 12 augustus ‘20 - N.R
    Tuttebelleke - 17 maart ‘21 - Zoon

    AFSPRAKEN

    16 april: Orchid24 - Telefonische controle vk
    26 april: Lotion - 20 weken echo
    10 mei: Orchid24 - Controle vk
    12 mei: Lotion - Controle vk
    14 mei: Orchid24 - 22 weken prik
    9 juni: Lotion - Controle vk
     
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Orchid24 controle was goed.
    Buik was goed gegroeid en de baby had een goeie hartslag.
    Mijn vermoeidheid kan niet verklaard worden behalve dat het hormonaal is.
    Ijzer was zelfs behoorlijk hoog 8,9.
    Ze gaf me groot gelijk dat ik ziek gemeld ben en hamerde er op dat ik pas weer begin als ik me echt goed genoeg voel.

    Je had het al gezien in de lounge ;) maar we denken er serieus over na dat ik ga stoppen met werken.
    En alleen die gedachte geeft al zo veel rust.
    Merk dat deze rust me mentaal ook wel een klap heeft gegeven.
    Heb altijd zo moeten haasten en stressen.
    Nu kom ik tot rust en voel me een heel ander mens, maar geestelijk heb ik nog geen rust en volgens een online test zit ik tegen een burn-out aan te hikken.
    Dus voorlopig blijf ik toch nog maar even thuis.
    en evt neem ik contact op met de huisarts om hierover te praten.
     
    Rosy90 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  19. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Die vermoeidheid kan ook heel goed bij je bijna burn-out horen.. fijn dat de controle goed was! En hoe vervelend ook allemaal, zo te horen denk je nu meer aan jezelf en komt dat allemaal wel goed ❤️
     
  20. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    @Orchid24 fijn dat hij helemaal goedgekeurd is! Wel gek van je placenta. Je hoort wel dat de ligging ervan in de loop van de zwangerschap wat kan veranderen, maar dit is compleet aan de andere kant :roflmao:
    Vervelend van de blaasontsteking! Had je daar veel klachten van?

    @Lotion jezelf inderdaad goed in de gaten blijven houden. En als jullie het financieel aankunnen en je merkt nu al zo veel verschil, dan snap ik de overweging heel goed.

    Hier gaat het goed :) Gister zijn we op een school gaan kijken voor G. We moesten er om 9 uur zijn. Het was de eerste keer dat we er met z'n vieren op uit gingen en dan ook nog op de klok, dus dat was even aanpoten :rolleyes: Voorlopig dus geen afspraken meer ingepland in de ochtend :roflmao:
     
    Rosy90, Magnolia29 en Orchid24 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina