De complete kerstmutsen deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rosy90, 28 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ZWANGER
    Orchid24 - 06 september ‘21 - JONGEN
    Lotion - 21 september ‘21 - VERRASSING

    BEVALLEN
    Brinsa - 6 september ‘19 - E.A
    Imona - 2 oktober ‘19 - L
    Lotion - 7 oktober ‘19 - L
    Magnolia29 - 13 oktober ‘19 - V.S
    Langmuts - 10 januari ‘20 - R
    Mississippi - 29 april ‘20 - B.M
    Roosie91 - 12 augustus ‘20 - N.R
    Tuttebelleke - 17 maart ‘21 - Zoon

    AFSPRAKEN

    26 juni: Lotion - Pretecho 2D/3D/4D
    28 juni: Orchid24 - Controle vk
    30 juni: Lotion - Controle vk
    12 juli: Orchid24 - Groeiecho
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Magnolia29, Tuttebelleke en Rosy90 vinden dit leuk.
  3. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Orchid24 wat fijn een goede echo! Heerlijk :D

    Hier afgelopen donderdag weer begonnen met werken. Morgen voor het eerst beide kids onderbrengen; G naar de gastouder, W naar mijn ouders (gastouder had helaas geen plek), dus dat wordt topdrukte! Ben benieuwd :)
    Verder lekker aan het sporten en aan het genieten dat het leven langzaam weer normaal wordt. Ik ben met man al uit lunchen geweest en met een vriendin uit eten. Binnenkort nog een keertje naar de Efteling. Fijn dat dat allemaal weer kan!
     
    Magnolia29 en Orchid24 vinden dit leuk.
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat klinkt allemaal goed! :D Fijn zeg:D ja heerlijk he dat alles weer beetje naar normaal gaat!
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  5. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @Orchid24

    Hoi hooi! Hier gaat het. Ik heb soms helaas echt flinke instort momenten maar goed we gaan door hè.
    Gewoon heel druk ook. E Is ontzettend druk, intens mannetje om het maar even zo te noemen:roflmao:. Ik heb het ontzettend zwaar af en toe met hem. Hij heeft hele heftige driftbuien nog steeds die ook nog met de dag heftiger worden helaas. Ook zijn spraak wil nog niet, nog geen enkel woord. Gelukkig heb ik veel aan mijn kinderarts en loopt E ook bij de logopedist. Verder heeft de kinderarts en de logopedist het vermoeden van een lichte vorm van autisme, dat zou ook zijn spraak achterstand kunnen verklaren en nog een aantal dingen in zijn gedrag. Maar verder is het ook een echte komiek en een knuffelkont. Ondertussen zijn we ook bezig met urgentie voor een woning, deze is gisteren officieel ingediend en hoor binnen 6 weken of het is toegewezen.
    Maar tussen alle drukte door lees ik nog steeds mee hoor en ben ik op de hoogte hoe alles gaat:D. Ben vooral heel blij dat alles goed gaat met jullie.

    Het schiet nu wel al op het voor jou! Ben heel benieuwd naar jullie babykamer:rolleyes:

    Zal nog even een foto plaatsen van mijn mannetje, hij wordt zo groot al!
     
    Tuttebelleke en Magnolia29 vinden dit leuk.
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    wat een knapperd! Maar pfoe dat klinkt pittig allemaal zeg.. ik hoop heel erg dat de urgentieverklaring geaccepteerd word! Grote kans op? En hopelijk gaat logopedie etc ook gauw helpen, dat zou ook helpen met zijn driftbuien denk ik als hij zich straks beter kan gaan uiten.

    Ja het gaat echt hard! Als hij echt af is dan plaats ik wel een foto!
     
  7. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ik weet het echt niet of de kans groot is. Als ik alle hulpverleners moet geloven maak je tegenwoordig bijna nooit meer kans en zijn ze heel erg streng. Zo vertelde de maatschappelijk medewerker dat er een jonge was die in zijn auto woonde en geen urgentie kreeg omdat hij een "dak" boven zijn hoofd hado_O:confused:.

    Maar ja we gaan heel hard duimen en hopen dat ik er wel doorheen kom.


    Is goed:D ben heel benieuwd.
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ja klopt.. dat is wat ik me ook nog kan herinneren ja dat ze heel streng zijn.. maar hopelijk komt het gewoon goed!!
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  9. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Orchid24 Wat fijn dat de echo goed was! Jij gaat ook echt hard zeg, hou je het een beetje vol in deze hitte? En hoe gaat het met je zs diabetes?

    @Tuttebelleke Wat fijn hè, nu alles weer een beetje mag! Moet W erg wennen nu je weer aan het werk bent, of valt het mee? En hoe vindt jij het, de drukte van alledag en de kinderen er naast?

    @Brinsa Jeetje wat heftig meid! Sneu van al doe driftbuien, maar komt misschien ook voort uit frustratie omdat hij zich nog niet op een andere manier kan uiten. Hoop dat jullie snel een doorbraak hebben,.maar zo te lezen heb je de goede hulpverlening al ingeschakeld. Hoop zo dat jullie snel een huisje hebben, zal ook veel rust geven denk ik! Knap hoor hoe je het allemaal doet! :thumup:

    Hier is het even ontzettend druk :| Laatste weken voor de zomervakantie is het altijd aanpoten om het schooljaar af te sluiten. En met dit warme weer slapen de kinderen beide slecht. V heeft bedacht dat hij wil spelen ipv slapen, dus die krijst zo gerust nog een uur :rolleyes: 'Mamaaaaa! Ikke benede spele!!!' :o: En dan kan N niet naar bed, want hij slaapt nog niet. Dus... Gezellig :o::roflmao: Ze slapen ook beide onder een schuin dak, dus belachelijk heet in hun kamers.

    Goede nieuws; we hebben geboekt voor Portugal, we gaan m'n schoonfamilie bezoeken zodat ze eindelijk V kunnen zien ❤ Zoveel zin in!! :thumup:
     
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Magnolia29 het gaat echt steeds sneller ja! Ja ik kan wel goed tegen de warmte, wel snel kortademig maar doe het gewoon rustig aan dan komt het goed! De eerste curve had een afwijkende waarde, waardoor ik 2 keer week een dagcurve moet doen. De 2e curve was prima en gisteren de 3e curve ook prima maar wel stuk hoger. Maar gaat tot nu toe dus wel goed in combinatie met de echo! Het dieet gaat me ook goed af, maar ik ben een kilo afgevallen in 2 weken tijd. Is voor nu niet erg, maar omdat ik geen overgewicht heb en ook niet enorm veel ben aangekomen moet ik niet blijven afvallen. Als ik dus over 2 weken weer ben afgevallen moet ik naar een diëtist om te kijken hoe ik alle voedingsstoffen goed kan opnemen en toch de suiker onder controle houd.

    ohh pff V ga gewoon slapen :rolleyes::roflmao: Heel leuk vooruitzicht eindelijk! Wanneer gaan jullie?
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis nadat ik 2x 0,1 te hoge waarde had, vandaag de intake gehad en ziekenhuis was weer zo vlot als dat ik ze ken :roflmao: Ik mis mijn verloskundige nu al:$ Je bent gewoon wederom een nummer, vertellen even snel, even snel een echo en over 2 weken zie ik weer een ander. Gewoon zo onpersoonlijk. Maargoed ben al 29 weken, dus ik zal ze ook niet meer heel vaak zien.

    2x dagcurve in de week blijft, dus dat verandert nu niet. 6 juli telefonisch gesprek met diabetesverpleegkundige, ben erg benieuwd of zij nog aanpassingsmogelijkheden ziet want ik houd me er al zo streng aan.. Wat tips zijn altijd welkom. Waarschijnlijk kom ik niet meer terug bij de vk, ik was een grensgeval en daarom ging ze het wel navragen maar in principe doen ze dat niet. Over 2 weken weer controle.

    Hij was weer zo schattig op de echo, was aan het sabbelen op zijn navelstreng. Natuurlijk nog steeds in onvolkomen stuit:roflmao: maargoed hij heeft nog alle tijd om te draaien dus hopelijk!
    Verder liep zijn buikje nu wel voor, nog net op de bovengrens van normaal. Er zit natuurlijk altijd een foutmarge in en het is ook weer door iemand anders gemeten en kan ook groeispurtje zijn geweest. Maar als dit zo doorgaat gaf ze wel aan dat er dan een inleiding rond 38 weken word besproken. Nou vind ik een inleiding niet erg, maar ik hoop gewoon dat hij niet te groot word en dat ie dus niet te hard groeit nu.
     
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ZWANGER
    Orchid24 - 06 september ‘21 - JONGEN
    Lotion - 21 september ‘21 - VERRASSING

    BEVALLEN
    Brinsa - 6 september ‘19 - E.A
    Imona - 2 oktober ‘19 - L
    Lotion - 7 oktober ‘19 - L
    Magnolia29 - 13 oktober ‘19 - V.S
    Langmuts - 10 januari ‘20 - R
    Mississippi - 29 april ‘20 - B.M
    Roosie91 - 12 augustus ‘20 - N.R
    Tuttebelleke - 17 maart ‘21 - Zoon

    AFSPRAKEN

    05 augustus - Controle gyn (+groeiecho) - Orchid24
     
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Tuttebelleke en Rosy90 vinden dit leuk.
  14. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Hoi!!! wauw nog maar een paar weekjes en dan ga je jouw zoon ontmoeten!
    Hoe voel je je?
    Hier gaat alles goed!
    Zomervakantie is begonnen (alweer een weekje er op joh vandaag!)
    Lekker druk dus thuis!

    N word gewoon alweer bijna 1 jaar:eek::cry: daar gaat mijn baby!!
    Ze doet het super, zegt al een paar woordjes, en ik geef nog steeds borstvoeding❤️
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja haha het schiet echt op nu! Ja wel prima, suiker maakt het af en toe wel spannend. Had wat afwijkende waardes dus werd al beetje gewaarschuwd dat het toch wel de insuline kant misschien op ging. Maar deze week tot nu toe weer heel netjes, dus zo hopen we maar dat we de insuline toch voor zijn. Ook heeft hij echt weken in stuit gelegen dus zag al op tegen een eventuele keizersnede. Maar vandaag een super controle en groeiecho gehad:D Hij is namelijk nu dan toch eindelijk gedraaid! Met het hoofdje al mooi boven het bekken dus dat zag ze als iets positiefs. En ook zijn de metingen nu weer gewoon mooi gemiddeld ipv afwijkend:D

    Ohh jeetje alweer 1 week voorbij! Ahh dat gaat zo hard he! Wat fijn dat borstvoeding nog lukt! Tot wanneer wil je dat blijven doen of zie je wel?
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  16. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Oei dus even spannend met je suiker! Ik hoop dat die laatste weken de insuline je bespaard blijft!!
    En yess goed zo kleine jongen, blijf maar goed met je hoofdje naar beneden liggen!
    was hij juist groter of kleiner?
    N. was echt groot (3940 gram en 50cm) kilo zwaarder dan haar zus, maar is nu super gemiddeld!

    Nou ik had in mijn hoofd tot 1 jaar, maar even kijken hoe het nog gaat na haar verjaardag ik denk dat ze vanzelf wel zal stoppen. Maar ik ben zo trots bij de andere twee maar 4/5 maanden borstvoeding gegeven, terwijl ik toen ook een jaar wilde, maar het is me uiteindelijk toch gelukt:D
     
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja hoop het ook! Ze doet eigenlijk verder niet echt uitspraken over schattingen, ze laat altijd een curve zien en P50 is dan een gemiddeld kindje. Volgensmij is dat met 40 weken rond de 3500 kilo. En hij had vorige keer echt wel met zijn buikje ineens een hele lijn naar boven volgensmij P89 dus ik vrees even dat het niet de goede kant op ging. Nu zit hij weer gewoon rond de P54 en dat komt ook meer overeen met de 20 weken echo en de eerste groeiecho. Dus hij zit ietsjes boven gemiddeld, maar tot nu toe dus nog niet zorgwekkend. Alleen het blijven wel schattingen natuurlijk en echo elke keer weer door iemand anders. Nu heb ik al vaak gehoord dat een kindje kleiner word geschat met suiker en uiteindelijk groter blijkt.
    Dat maakt ook dat ik volgende controle toch wil hebben over een inleiding voor de 40 weken, puur eigenlijk voor de suiker.

    Ah nou dan is het heel fijn dat het nu wel zo goed gaat dan! En je kan altijd kijken inderdaad!
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  18. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Hier ook weer een teken van leven!

    Fijn te horen dat het bij jullie allemaal zo goed gaat :) Bijna 34 weken alweer @Orchid24 . Wauw :) Is het kamertje inmiddels al klaar? Ben nog altijd razend benieuwd natuurlijk ;) En hoe gaat het verder met jouw fysiek? Is het allemaal nog een beetje te doen nu de buik meer en meer in de weg gaat zitten?

    En al bijna 1 @Roosie91 ! Fijn dat de borstvoeding zo goed gegaan is dit keer :) Hoe gaat het verder met grote en kleine L? Hoe heeft kleine L het gehad op de basisschool? En grote L nu naar groep 3? Of 4 alweer?

    Hier is het druk. Man is na zijn verlof na 3 dagen werken deels thuis komen te zitten met burn-out klachten. Hij werkt sindsdien halve dagen en is inmiddels een traject gestart ter ondersteuning.
    Zijn moeder was rond de jaarwisseling gestopt met medicijnen (antidepressiva) en daar hebben we dus een hoop mee te stellen gehad rondom de geboorte van W. Ze zit nu gelukkig weer aan de medicijnen, maar het contact is erg gespannen.
    Daarbij is W ook niet de makkelijkste geweest (is hij nog steeds niet, al wordt het wel beter), dus het was een roerige periode :rolleyes:
    Vandaag gaan we wel lekker op vakantie (2 weekjes België) dus hopelijk even lekker wat anders :) En hopelijk na de vakantie weer genoeg fut om het topic bij te houden :D
     
    Orchid24 en Rosy90 vinden dit leuk.
  19. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja gaat heel hard! Ja hij is klaar! Alleen nog wat fotolijstjes ophangen, probeer eraan te denken om keer een foto te maken en te plaatsen haha! Ja mijn bekken beginnen nu wel echt op te spelen, maar mag echt nog niet klagen!

    Hoe gaat het met de ondersteuning van je man? Pittige tijd geweest zo denk ik.. Heerlijk! Fijne vakantie!
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  20. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Aah dat valt dan gelukkig mee! Snap dat de suiker toch een dingetje is. N was P90 (buik) hoofdje en benen gemiddeld dacht ik. Heb je ook mooi vruchtwater? Ik weet niet hoe dat zit als je suiker hebt.

    ja het zijn altijd schattingen! Bij mij waren de echo’s wel altijd ongeveer juist! L1 zou te klein zijn, was ze ook. L2 zou iets groter dan gemiddeld zijn, hij was gewoon gemiddeld. En N zou te groot zijn en dat was ze ook. L1 3030gram, L2 3475gram en N 3940. Nou valt het allemaal nog mee natuurlijk je hoort wel eens dat baby’s met 5 kilo geboren worden:o:

    Hebben jullie trouwens al een naam?:D (Zo benieuwd naar haha)
     
    Orchid24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina