Hallo allemaal, Ik ben gisteren voor het eerst naar de verloskundige geweest om een echo te maken. Ik was volgens mijn berekeningen 8 weken en 3 dagen zwanger. Laatste menstruatie gehad op 10/06/18, positieve test in mijn handen op 11/07/18. Nou kreeg ik tijdens mijn eerste echo gisteren te horen (uitwendig en inwendig) dat er niets in mijn vruchtzakje zat. Dit zou volgens de vk een miskraam worden, dus ik werd doorgestuurd naar de gyn. Vanochtend bij de gyn geweest (vond het al heel snel) en zij kan niet met zekerheid zeggen wat het nou precies gaat worden. Er zit wel een mooi rond vruchtzakje met een mooie witte rand er omheen, maar ze kon niets vinden. Ze denken dat dit vruchtzakje bij een zwangerschap van 4 a 5 weken hoort. Volgende week moet ik weer heen om te kijken als er verdere ontwikkelingen zijn. Ik snap er niets meer van, zou ik dan wel zwanger kunnen zijn maar dan maar 4 a 5 weken? Terwijl ik al 8 weken niet ongesteld ben geweest? Ik heb ook nergens last van alleen erge vermoeidheid en zeer gevoelige borsten. Iemand die dit ook herkent of ervaring mee heeft ? Afbeelding is mijn echo van vanochtend.
Ik vrees voor je dat de verloskundige gelijk gaat krijgen als je bijna een maand geleden al een positieve test had zou er op de echo toch echt al wel meer te zien moeten zijn. Helaas heb ik dit vorige zwangerschap ook gehad en is toen inderdaad in een miskraam geëindigd
Wat vervelend voor je, ik zie dat het nu weer is gelukt. Mag ik vragen hoe snel je weer zwanger bent geworden ? Als het bij ons wel in een miskraam eindigt willen we graag zo snel mogelijk weer beginnen, maar lees en hoor allerlei verhalen over hoelang het kan duren. Ik was in april gestopt met de pil, dus na ongeveer 3 maand was ik al zwanger geraakt. De vk zei wel dat we dan goed vruchtbaar waren.
Wij zijn vanwege de sterk verminderde vruchtbaarheid van mijn man via het ziekenhuis zwanger geworden. Na de miskraam 1 maand over geslagen op advies van het ziekenhuis (ook omdat ik nog steeds hcg in mn bloed had), ronde erop direct weer raak gelukkig! Maar als je het thuis dus zelf kunt doen is het geen probleem om ronde erna weer aan de slag te gaan. Bij ons vond het ziekenhuis het zonde van een poging als kansen niet optimaal waren!
Kijk, dat is beter nieuws dat het zo snel is gebeurd! Ik ga er vanuit dat er volgende week geen verdere ontwikkelingen zijn en dan neem ik zo'n pil, en dan gaan we er gewoon weer voor
Ik heb het toen afgewacht omdat we op vakantie gingen en ik het dan liever mn lijf op liet lossen als het dan toch mis moest gaan i.p.v. zo’n pil blind halverwege de vakantie gaan gebruiken (we hadden nogal een druk schema dus eerder geen tijd voor, en was bang om cytotec te nemen terwijl er mss in tussentijd toch nog iets ontwikkelde), uiteindelijk kwam het precies op de dag dat ik anders medicatie had genomen gelukkig, mijn lijf kan nog wel een beetje plannen maar groot gelijk dat je medicatie neemt, daarna weer voor frisse moed door! Is in ieder geval heel gunstig dat je nu zo snel zwanger bent geworden, helaas alleen geen garantie dat het weer zo snel lukt
Nee zeker geen garantie, maar wel fijn om te weten dat er niets mis is met ons. Ik heb de vakantie er bijna opzitten, zou volgende week weer aan het werk gaan, maar ik wacht nog even af. Ik kan op mijn werk niet zomaar naar huis toe gaan omdat ik geen werk heb op 1 plek. Ik rijd het hele land door en dan vind ik het niet fijn dat als het wel zou gebeuren, ik ergens anders ben en niet snel naar huis kan. Gelukkig heeft mijn man volgende week nog wel vakantie en ben ik niet alleen thuis. Dit gaat zeker een heeeeele lange week worden tot woensdag...
Kan me voorstellen datje dan liever thuis bent idd. Sterkte met wachten, vond die onzekerheid tussen de echo’s in nog naarder dan de miskraam zelf
Hier ook een leeg vruchtzakje met 6.5 weken. Ze moesten uitsluiten dat ik niet korter zwanger was en dus een week later een nieuwe echo. Ze gaven wel al aan dat het waarschijnlijk niet goed was en een miskraam zou worden, ook gezien de datum van eisprong etc. Nog voor die echo is de miskraam vanzelf op gang gekomen.. Sterkte met wachten, dat en de onzekerheid vond ik het ergste!