Ik zie vrij veel de tekst "wij zijn zwanger" voorbij komen... Persoonlijk kan ik mij er aan ergeren. Je partner is niet zwanger, jij bent zwanger. Hier zeggen we ook 'ik/melindy is zwanger' of 'wij verwachten een kleine'. ik vind het gewoon niet logisch als mijn man ook zou zeggen dat hij zwanger is, want dat is hij niet (hoewel zijn bierbuikje aardig voor een 4maands zwangerschapsbuikje kan door gaan). Nu vroeg ik me af, hoe zeggen jullie het en waarom.
Ik heb dat ook hoor. IK ben zwanger, WIJ verwachten een kindje erbij Mijn man is echt niet zwanger, dus dat ga ik ook niet zo lopen roepen. WIJ zijn in verwachting kan dan weer wel, maar wij zijn zwanger? Nee, dat krijg ik ook niet uit m'n mond
Ik kan me er ook aan ergeren als dat gezegd wordt. Heeft de man last van maagzuur, bandenpijn, misselijkheid, vermoeidheid, huilbuien etc etc? Oké af en toe heeft mijn vriend last van mijn hormonen, hahaha. Maar de baby zit toch echt in mijn buik. Maar goed, ga mensen ook niet lopen verbeteren, ik rol gewoon een keer met mijn ogen en denk er het mijne van.
Ook wij zeggen of mijn naam of "ik" ben zwanger en "wij" verwachten samen een kindje! Kan me wel voorstellen dat sommige stellen het wel zeggen, maar het klinkt inderdaad niet heel logisch !
Ik snap het wel dat mensen dat zeggen, manlief is misschien dan wel niet zwanger maar leeft wel samen met een hormonster (ik praat over mezelf) dus hij ziet wel af op een andere manier haha. Maar idd hij is niet zwanger, maar ik kan me er niet aan irriteren als mensen het zeggen, het is maar net hoe ze het zelf zien/voelen.
Ik vind het ook een beetje raar WIJ zijn zwanger! Ik ben zwanger en draag de baby 9 maanden in mijn buik hij niet. Hij leeft natuurlijk wel mee maar dat is wat anders
Werd er laats ook een beetje kriegel van. Flapte er toen uit: als hij er tijdens de bevalling een bowlingbal uitpoept had hij mogen zeggen dat hij zwanger was! Tegelijkertijd is het wel van ons samen, dus wij krijgen een kleine.
Ik kan ook de kriebels krijgen van 'wij zijn zwanger!'. Zeg dan 'wij zijn in verwachting!'. Alhoewel ik dan liever zeg 'wij krijgen een kind'.. Mijn man zal ook nooit 'wij zijn zwanger!' zeggen, haha..
Haha helemaal mee eens..potsedrie...de vrouw is zwanger.... Mijn man zegt dan ook ' mijn vrouw is zwanger' ..of ' we krijgen er een kindje bij' .. Maar nooit dat hij zal zeggen dat ' we zwanger zijn'...
Haha, idd ik ben zwanger sterkter nog mijn vriend raakt mega geirrityeerd als iemand roept dat wij zwanger zijn die wordt gelijk de mond gesnoerd dus ik en zwanger en wij krijgen een kindje
Haha ja ik vind dat ook zoiets belachelijks.... Niks niet WIJ zijn zwanger. WIJ krijgen een kindje, dat wel.. Maar IKKKKK ben zwanger! (ohja manlief heeft al ingestemd dat hij de volgende doet )
Prima als hij wil zeggen dat WIJ zwanger zijn, maar dan moet hij ook z'n biertje laten staan Nee ik krijg dat ook m'n mond niet uit hoor. En vriendlief gelukkig ook niet.
Ook hier zeggen we dat ik zwanger ben en dat wij een kindje krijgen. Ik heb de tekst "wij zijn zwanger" ook nooit begrepen.
inderdaad ja. gelukkig ben ik dus niet de enige die er zo over denkt. ik erger me er aan, maar ik zeg er niets van. natuurlijk iedereen moet het zelf weten. maar ik draag de kleine, ik voel alles, ik heb de klachten: niet mijn man. die mag alleen met oplossingen komen . gelukkig denkt mijn man net als mij over de zin 'wij zijn zwanger' scheelt weer
Hahahaha, dat heb ik nou ook. Gut, moet je dan zeggen, en heb je ook zo'n last van overmatige afscheiding, winderigheid en kramp in je tenen? Mijn moeder raadde het aan de telefoon al een dag na de test Omdat ik bij de gynaecoloog liep omdat ik veel last had van buikpijn/menstruatiecyclus etc, kwam ik daar al regelmatig. Toen bleek dat ik zwanger was ben ik daar met 6 weken voor een echo geweest. Mijn schoonouders hebben we het toen met 8 weken verteld door te zeggen dat ze ook nog foto's van mijn buik hadden gemaakt. En toen lieten we de echo zien Grapje! Dat was leuk... Mijn moeder heeft het 4 weken verborgen gehouden voor mijn vader! Hem heb ik het verteld met 9 weken. Ik had voor mijn dochtertje een T-shirt laten maken met daarop 'Ik word grote zus'. Was ook leuk! Al had mijn vader wel vermoedens. Verder zeggen we het vanaf nu tegen ieder familielid/vriendenstel die we zien. Ik vind het zo onpersoonlijk om het maar alleen op Facebook of zo te zetten.
Hier ook geen wij zijn zwanger hoor. Vind het zo tuttig klinken. IK ben zwanger en WIJ krijgen een kindje.
Oh schaahaat wil jij die dikke enkels over nemen en die rusteloze benen. WIJ zijn toch zwanger dan kun jij ook het ongemak nemen hoor. Nee hoor ik ben zwanger, hij word papa van een tweede spruit en J word grote zus.
THANK GOD! Ik wilde er ook al een topic over openen, maar was bang dat ik dan als een gemenerik gezien zou worden hahaha . Ik heb eigenlijk nooit zwangeren in mijn omgeving dus hoor nooit live "wij zijn zwanger", zou er gelijk wat van zeggen dan haha (zoals : en hoever is je vriend dan?). Maar hier op het forum zie ik het helaas maar al te vaak voorbij komen en kan me er echt aan ergeren. Blergh. "Ik ben zwanger" zal ik zeggen als het zover is dat ik het aan mensen zal vertellen. En mijn vriend zegt "mn vriendin is zwanger" of "ik krijg een kind"