De dagen zijn soms zo lang..

Discussie in 'De lounge' gestart door 2jees, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    tja als je niets wil, kan, geen zin, geen geld, dan houd het denk ik op.

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Geen zin heeft niks met geen geld te maken ;)

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. Of vrijwilligerswerk gaan doen een paar dagen in de week of gewoon part-time werk gaan zoeken. En zeker je rijbewijs gaan halen (tenzij je dit al hebt natuurlijk ;)) een auto'tje aanschaffen en er lekker op uit gaan. Mits financieel haalbaar anders zou ik hier voor gaan sparen. Ik zou ook gek worden in jouw situatie, klinkt heel beklemmend en geestdodend. Gelukkig hier andersom en zijn de dagen altijd véél te kort! :)

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat mij altijd wel helpt is om zelf iets tegelijk te doen met de kinderen:

* zelf ook kleuren (kleurboek voor volwassenen, maar kan ook best een kleurplaat van de meiden zijn) terwijl zij dat doen
    * zelf een grote puzzel maken, terwijl zij hun puzzel maken
    * samen iets koken of bakken
    * flinke wandeling in de buurt maken en serieus naar dingen zoeken

Daarnaast vind ik het ook prima om zelf met een boek op de bank te zitten als zij aan het spelen zijn.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    nee dat weet ik ook wel. maar op alles word aangedragen heb je wel een wederwoord waarom het niet kan. dus geen zin, geen geld, geen mogelijkheden. waarom vraag je dan tips en open je een topic vraag ik me dan af. zeker niet kwaad bedoeld hoor maar wat kunnen we hier nu eigenlijk mee:):)

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ter inspiratie ;):

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Verdiep je beter in een onderwerp wat je aanspreekt. Dit kan via internet, biebboeken, of een zelfstudie (worden ook vaak op mp aangeboden).

Wat zou je altijd al een keer willen leren?
    Ga dat doen!
    En bied je dochter elke dag de mogelijkheid om te slapen. ookal slaapt ze niet, even tot rust komen in haar bed is ook waardevol.

8. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik snap je wel. Hier ook sinds ik thuiszit maar ik doe elke dag wel wat of met kleine weg of schoonmaken of voordat me vriend thuiskomt snel koken. Ik verveel me niet omdat ik gewoon veel energie heb. Met zoontje doe ik veel. Boekje lezen. In bad/speeltuin / centrum

9. Moli

Moli Niet meer actief

+1.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Nou inderdaad...

Volgens mij heb je wel zin om te klagen ;)

Mischien een klaagclub oprichten?

Of heb je daar geen zin in ;)

Ik raad je dit boekje aan om eens te lezen

Zenverhalen met een staartje / Op en neer - P. Whitfield | Bart Smit

Als mijn dochter zegt dat ze niks te doen heeft en zich verveeld en nergens zin in heeft dan lees ik het even voor :p

Alle gekheid op een stokje...je moet misschien niet kijken naar wat niet kan...maar kijk naar wat wel kan.

11. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Of je moet werken dan verveel je je niet gaat om of jij wel wil. Ik werk ook tijdje niet maar ga wel weer beginnen . vooral als me zoontje naar school gaat wil ik wel gewoon werk. Je moet gewoon huishouden met kind dingen doen . hier ga ik boodschappen doen of speeltuintje of huishouden of met kind puzzelen

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik herken het ook wel. Sinds ik mijn studie heb afgerond en nu werkloos ben mis ik toch wel de intellectuele uitdaging in mijn leven.

Ik moet zeggen dat het mijn dag wel breekt dat mijn dochter nu naar de peuterspeelzaal gaat en dat als we thuis zijn bedt creatief bezig zijn. Ik ben nu zelf ook wat meer met mijn handen bezig en weer begonnen met lezen.

Maar ik herken het wel, geen geld hebben, eigenlijk ook niet echt zin. Want het vervelen voelt ergens ook wel vertrouwd en lastig te doorbreken. Zeker nu het wat grauwer buiten word. Misschien toch proberen ergens uitdaging in te vinden?

13. 2jees

2jees Niet meer actief

bosi als ik iets wist wat wel kon had ik dat al gedaan ;)

mommy12 ja ik doe ook alles met mn dochter, ze helpt me maar soms speelt ze ook wel alleen. Maar mn dag is nog maar half voorbij met alles wat jij schrijft ;)

marb bedankt voor je herkenning!! Dat doe ik ook, lekker meekleuren en puzzelen.

Suzzert ik doe mn best. Net stof gekocht voor een feestjurk voor mn dochter! Leuk.

14. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Zo ben ik begonnen aan een tafeltent! Veel knutsel plezier ;)

15. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier vliegen de dagen voorbij! Ik kom echt tijd te kort.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ik herken het wel hoor en ik werk ook nog 3 dagen. Diegenen waarbijde dag voorbij vliegt, wat doen jullie dan de hele dag? Met een rondje supermarkt en opruimen is er nog maar een kwart dag voorbij, maar ben ook nog wel op zoek naar een leuke hobby.

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Herken het wel maar ben een afgekeurde tbm dus kan ook niet alles wat ik zou willen maar soms weet ik ook echt niet wat ik moet doen....zeker als het wat slechter weer is.

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ja datzelfde heb ik eigenlijk ook.

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    wat ik doe. Ik heb een groot huis waar ik 24/7 in bezig zou kunnen zijn en nog is het hier altijd wel ergens rommel of stoffig. Ik ben echt elke dag wel een drie uur per dag bezig. Ik sport drie keer per week minstens, ik kook vaak apart voor mezelf en anders voor man en kinderen dus ook daar zit meer tijd in , verder boodschappen, halen en brengen naar school, psz, zwemmen, streetdance, achter de pc van alles, koopjes speuren op marktplaats, zelf spullen erop zetten, bij oma op visite, bij vriendinnen langs of met hun uit eten of winkelen, filmavondje, kindjes badderen, wassen, strijken. Moet ik nog doorgaan:), boek lezen, serie kijken, recepten verzamelen, middagwat leuks doen met de kindjes, bos ijsje eten, fietsen, wandelen

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Mijn dagen vliegen voorbij, tenzij ze 'lastig' is. Dan kijk ik echt op de klok of ml al bijna thuiskomt..

Zijn er nog thuisblijfmoeders in de buurt? Misschien kan je een oproepje plaatsen om 1x per week af te spreken. De kinderen kunnen dan samen spelen..

Deel Deze Pagina