ik ga trouwens niet meer in discussie met missluke. pfff had al koppijn en word alleen maar erger. niet goed voor mn bloeddruk zon type.
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je niet dingen kunt doen MET je kinderen.. en daar geen voldoening uit kunt halen. Waarom moet je perse dingen doen zonder je kinderen om je beter te gaan voelen?
We hoeven niet alles te begrijpen. De leidster van mn dochter vroeg me of ik haar deze maand niet wat extra wilde brengen aangezien we nog veel dagen over hadden, kon ik iets voor mezelf gaan doen.. nee dankje, niets voor mij.. maar als me buurvrouw dat wel wil doen, doet ze maar..niet mijn pakkie aan!
Maar daar isntoch genoeg tijd voor als de kinderen op bed liggen of als de andere ouder thuis is? Daarvoor hoef je toch niet je kinderen weg te brengen? ?
Nou...mijn jongste gaat toevallig heel graag naar de opvang en de oudste staat ook altijd te juichen als ik vertel dat hij die middag naar de bso moet. Ze zijn daar heerlijk onder leeftijdgenootjes, waar ze heel veel van leren (sociale omgangsvormen bijvoorbeeld en samen delen). Daarbij worden er veel uitdagende activiteiten aangeboden die je ze thuis niet dagelijks geeft. En de leidsters doen hun werk met zoveel passie en plezier, dat ik het altijd weer prachtig vind als ze vertellen wat ze die dag allemaal gedaan/meegemaakt hebben met mijn zoontje.
en ik wil ook heel graag weleens helemaal alleen wat doen hoor. zonder man of kinderen. man werkt veel. heerlijk als de kids op de psz zitten effe winkelen of sporten
Herkenbaar. Ben bewust thuisblijfmama, ook om bovenstaande reden maar ook omdat wij een bedrijf aan huis hebben(boerderij), die draait 24/7 7 dagen per week het hele jaar door. Mijn man maakt lange dagen. Ik doe dus alles in het huishouden en verzorg onze dochter(vandaag 15 maanden). Maar soms vliegen de dagen me ook naar de keel hoor. Ben blij als er weer eens een grote klus op de boerderij is, dan kan mij dochter even mee op de trekker. Want ondanks dat onze dieren 2x per dag gevoerd moeten worden(wat ik deels doe met mijn dochter), blijven sommige dagen gewoon dodelijk saai. Zeker nu de zomer weer voorbij is. Ook helpt het niet mee dat we in een nogal doods dorp wonen waar werkelijk niks is voor kinderen. Ben blij als dochter naar de PSZ mag, hebben we beiden wat afwisseling in de dagen. Tot die tijd vermaken we ons ook wel hoor, zeker nu ze leert lopen, maar toch, het zullen de donkere dagen voor kerst wel zijn zullen we maar zeggen *klaagmodus gaat nu weer uit*
Ik liet mijn mama vorige week beloven dat ze me er op attent moest maken als ik mijn kinderen nooit weg zou doen voor mijn eigen plezier. (ik heb nog geen kinderen en ben nog niet zwanger) Ik zal sowieso ook moeten blijven werken (financiële redenen maar ook omdat ik dit voor mezelf belangrijk vind, maar dat is een andere discussie) MAAR ik wil dolgraag kinderen, kan niet meer wachten en ik ga die doodgraag zien, maar ik vind het ook belangrijk om voor mezelf te zorgen dus daarom liet ik mijn mama dit beloven. Zij zal aan de alarmbel trekken en vragen wanneer ons kindje eens komt logeren omdat ik dan tijd heb voor mezelf en mijn man... Mijn ouders deden dit zelfs 1 keer per week en wij gingen dolgraag naar onze grootouders. Gelukkige ouders, gelukkige kinderen... Maar ik kan me wel voorstellen missluke, dat als jij ook in het tijdperk voor je kinderen graag thuis zat en weinig actie nodig hebt , dat je dan perfect gelukkig kan zijn met dag in dag uit alleen maar te leven in het teken van de kinderen... Daar heb ik ook respect voor. Maar ik vind het jammer dat je precies verwijt dat andere ouders voor zichzelf zorgen ook belangrijk vinden... en dit doen door de kids even weg te brengen... Respect voor ieders leven en ieders manier van ouderschap is hier zeker op zijn plek. En diegene die perfect is, werpe de eerste steen he
Maar dan is het toch ook geen schande om even de grootouders te laten komen babysitten om met je man of dergelijke samen weg te gaan. (Wij gaan bv. erg graag naar een voetbalmatch kijken, dat duurt 2 a 3 uurtjes en dat is pas om 20u.)
Joh! Neem aan dat je irl ook geen vrienden hebt. Weer is ZP een trol rijker. Kan je niet gewoon terug in je grot kruipen?
Zo ff bijgelezen Iedereen hartelijk bedankt voor alle steun.. En begrip.. Jammer MissLuke om het zo te verpesten voor me.. Doet me echt veel pijn. Ik wil NIET liever werken ipv voor de kinderen zorgen en beschouw het óók niet als een bijbaantje ofzo.. Ach laat ook maar, geen zin meer in deze discussie.
Meid, één oor in en andere oor uit....dit soort types zijn het niet waard om je druk om te maken en helemaal niet om verdrietig van te worden. Met zo iemand kan je alleen maar medelijden hebben.
Inderdaad. @beheer....jullie zeiden vorige week nog in een topic van Mommy12 dat voortaan ieder ZP lid dat over de scheef zou gaan (disrespectvol zou reageren in een topic) meteen een ban zou krijgen. Dus ik ben benieuwd wat jullie dan met Miss Luke gaan doen......