De dagen zijn soms zo lang..

Discussion in 'De lounge' started by 2jees, Nov 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Ik ben benieuwd wat jij disrespectvol vind aan het hebben van een andere mening

2. Delta

Delta Niet meer actief

Jeetje zeg.. Niks van aantrekken TS!
    Ik breng mijn dochter ook wekelijks naar oma zodat ik tijd voor mezelf/huishouden en andere dingen heb! En weet je, ik én mijn dochter vinden dat heerlijk! Dan heb ik weer meer energie waardoor ik weer alles aankan. En mijn dochter is er dan ook even tussenuit geweest. Ik merk het echt aan haar, anders word ze stik chagrijnig haha.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Loop niet zo te trollen joh, tenzij je echt ontiegelijk dom bent weet je heel goed dat er nu niet zo fel op jouw reacties gereageerd wordt alleen om het 'hebben van een andere mening'. ;)

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Pfff wat een gezeur zeg.

TS, laat je niet gek maken. Ik herken je gevoel.

5. mumija

mumija Niet meer actief

Uuuh...wat jij doet in je eerste post, is niet een andere mening hebben, maar een moeder keihard veroordelen!
    Gewoon een moeder, die een baaldag heeft!:$

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,519
    36,484
    113
    De manier waarop! Iedereen mag zijn mening hebben, maar laat een ander een beetje in zijn waarde.

7. penseel

penseel Niet meer actief

Moeder zijn bij baan?????? Pfff rare opmerking van je gelezen.

Meid als mijn kids op school zitten mis ik ze geen MOMENT. Zijn ze eens nacht logeren dan mis ik ze wel maar. Ik kan zo genieten van MÍJN kinderloze dag. Heerlijk.

8. penseel

penseel Niet meer actief

Nu pas echt tijd om te reageren. Zoon computer kapot dochter en zoon vechten nu om mijn computer ik moet het doen met mijn mobiel maar nu heb ik even de tijd om te reageren.

Meis je bent ook maar een mens toch!! En ik moet bekennen dat ik toen ze nog klein waren ik soms de muren op mijn af zag komen. Zeker met rot weer. Kind dat slecht sliep of ziek was dan pfff dan waren sommige dagen echt te lang. Partner niet altijd in de buurt en weinig afwisseling. Ik kon het niet ik trok het niet. Ik moet wat te doen hebben merk ik nu weer.

Een goede moeder is ook een moeder die durft de ruimte te nemen om de ruimte voorzichzelf in te plannen.

Stel je doet jou kleintje straks naar de peuterspeelzaal dat doet helemaal niks af van jou als moeder.

Voor ik kinderen kreeg was ik er van overtuigd dat ik altijd bij mijn kinderen zou zijn. Het is zo anders gelopen. Ik ben een mens die af en toe haar ruimte nodig heeft pak ik die ruimte niet raak ik overbelast en kom in een dal te recht. Daar uit klimmen is nog veel zwaarder dan toe geven dat je soms mee wilt dan alleen moeder zijn die 24/7 in de buurt is van haar kinderen een echte moeder vergeet haar kind ook niet als het op de peuterspeelzaal is of ergens logeert. Dat heeft niks met elkaar te maken.

Stel je gaat wat ruimte voor je zelf maken. Zou je er dan meer voldoening in vinden. Stel het is ja maakt het jou dan een slechter mens nou echt niet.

Al wil je het niet als de kinderen thuis zijn kijk als je man thuis is of je wel wat meer ruimte kan gaan krijgen om wat jou tijd te kunnen opdoen.

Ik belde soms mijn moeder op van ma kom je vanmiddag even een kop koffie drinken. soms waren die dagen pffffffffffff.

;)

9. penseel

penseel Niet meer actief

Geen moment is natuurlijk ruim genomen. ;)

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Volgens mij ben je meer menselijk en moeder dat als je gewoon durft toe te geven dat de muren soms op je af komen. Het spijt ons dat wij niet aan jou beeld van jaren 50 huisvrouw voldoen en 24/7 dolgelukkig naar onze kinderen zitten te kijken en met ze spelen

Rot toch op met je bah. Dit heeft totaal niets te maken met mensen die niet gelukkig zijn met hun kinderen en het niet kunnen krijgen van hun kinderen. Een keer toegeven dat het moederschap zwaar is voor thuisblijf moeder zit totaal geen schaamte in. Dit is juist goed voordat mensen door blijven gaan en het lijkt wel of er een taboe heerst op het feit dat je altijd maar gelukkig moet zijn met kinderen.

Heel jammer dat jij een zwaar beladen onderwerp zoals het niet kunnen krijgen van kinderen of het moeilijk krijgen van kinderen hier bij betrekt. Dat is pas bah, iets compleet uit zijn verband trekken omdat je mening door iemand zijn neus wil boren.

Maar chapeau je hebt de topicstarter een klote gevoel gegeven. Dus dat is je gelukt.

11. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Ik zou niet weten wat er mis is met een huisvrouw uit de jaren 50. Toen werd een mens tenminste nog wat dankbaarheid bijgebracht ipv al dat ontevreden gedoe.
    Toen werd je geleerd dat je gelukkig werd door te geven ipv je geluk te halen uit het nemen...

Ben ervan overtuigd dat die mentaliteit mensen tevredener maakte dan het continu najagen van schimmen...

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Misschien moet je dan eens verdiepen in de positie van de vrouw in de jaren 50. Ik denk dat je dan nog wel terug komt op dat stand punt. Men was toen ook ongelukkig wat alleen vergeten word is dat we tegenwoordig een medium zoals internet hebben. Iedereen kan alles van elkaar weten. Dus ook elkaar ontevreden en tevredenheid.

Als er iets in China gebeurt weten we dat binnen vijf minuten. Vroeger duurde dat soms wel een week of drie.

13. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,109
    2,285
    113
    Brabant
    Is het viva forum opgeheven soms??

14. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

Jan 22, 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    2jees, ik herken het helemaal.
    Wij zijn gezegend met 3 prachtige kinderen, waar we heel blij mee zijn.
    Maar soms zijn de dagen heel lang! Ik ben af en toe ook wel klaar met duplo, treinen en knutselen. Veel leuker vind ik het om erop uit te gaan. Maar ja, dat kan niet altijd en ze zijn ook nog klein.

Momenteel zit ik in de afloop van mijn dienstverband. Ik krijg nog wel betaald, maar werk niet. De kinderen gaan gewoon twee dagen naar de opvang. Continuïteit voor hun, tijd voor mij. Ik vind het heel heftig allemaal. 3 zwangerschappen, 6 jaar gebroken nachten, kleuter, peuter, dreumespubers. Ik ben ongeduldig, dat is geen goede combi. Ben op zoek naar wie ik ben, wat ik wil en kan. Dat kost veel energie en tijd. Heerlijk dus dat ik die twee dagen heb voor mezelf. Kinderen vermaken zich uitstekend op de opvang (geen vreemden, maar vaste leidsters). Winwin situatie toch.

Ik zou ook eens kijken naar een ochtendje opvang. Al is het elke twee weken. Even tijd voor jezelf. Of toch zorgen dat je makkelijker mobieler bent.

Maarrr ik snap je helemaal!

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ik snap niet dat iedereen nog steeds op MissLuke reageert...

16. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Je hebt ook gelijk Islah, ik had niet moeten reageren. Ze schoot mij even in het verkeerde keelgat. Zij gaat het mededeel van ons niet overtuigen en wij haar niet.

Ts, je bent in ieder geval niet alleen.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

:)
    :D ja ik mis hem ook maar kan ook echt genieten van lekker even helemaal niet aan dreumesdingen te doen. Lekker koffie drinken zonder 300x te zeggen dat dat mijn koffie is. Chips eten wanneer ik wil. De ipad in mijn handen hebben zonder dat eentje de hele tijd bumba zegt of mijn hele tekst gewist word door snelle vingertjes...:p

18. Tuuttuterdetuut

Jan 22, 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    2jees, jij bent toch gelovig?
    Kan je niet kijken of de kerk wat organiseert, waar je aan mee kan doen?

19. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Ik herken het helemaal niet. Ik werk 20 uur per week (eerst 24, maar bewust 20 gaan werken om er meer voor de kinderen te zijn). Mijn vrije dagen vliegen voorbij. We fietsen naar de kinderboerderij, wandelen lekker door de wijk, doen wat boodschappen, knutselen, dansen, zingen, heerlijk. Ik heb weliswaar een auto voor de deur staan, maar probeer deze op mijn doordeweekse vrije dagen bewust zo min mogelijk te gebruiken om geld te besparen. Zonder auto vermaak ik mij ook prima (en woon in een klein dorp, dus hier ook weinig te doen).
    Ik denk dat mijn werk toch voor voldoende evenwicht/ variatie/ me-time etc zorgt. Voor alle thuisblijfmoeders die regelmatig tegen de muur opvliegen zou ik zeggen: zoek een leuke baan voor 16-20 uur in de week. Er blijft dan nog genoeg tijd met je kinderen over, maar ook genoeg tijd om even iets anders om handen te hebben, een collega te zijn ipv altijd mama (mama blijf je natuurlijk altijd)... en voor kinderopvang krijg je toeslag, dus 'dan werk ik voor de opvang' is geen argument vind ik.

20. Tuuttuterdetuut

Jan 22, 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar ik denk dat het ook gaat om niet altijd zin hebben om met je kinderen iets te doen of te spelen. Ik ben geen 1,3,5, dus het houdt een keer op. Best een keer een spelletje, dansen, gek doen, etc,... Met geen uren per dag hoor. Maar ik zie mezelf dan ook meer als grote kinderen moeder, ipv de kleine kinderen moeder. Misschien komt dit een beetje raar over, maar ja zo ervaar ik het.

Share This Page