De dankbare meisjes na heel lang wachten...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ach Nana, wat herkenbaar die angst.
    Ik zou mijn eerste echo 4 maart hebben. Echter na een heel pijnlijke steek in buik en minder gevoelige boobies ging ik helemaal kapot van ellende. Zat te trillen en te janken en dacht echt dat het voorbij was :(
    Mochten toen diezelfde avond alvast voor echo komen en zie mijn avatar en onderschrift :):)
    Heb je de echo morgenochtend of moet je wachten tot de middag?
    Het zit vast wel goed meissie. Er is nu eenmaal meer kans dat het goed zit dan dat het fout zit en daar moet je je bij neerleggen ;)

Kinderopvang is voor mijn werktijden niet te regelen :( Dan zou ik hele dagen moeten afnemen voor de volgende uren, of halve dagen bij een opvang waar mijn voorkeur niet naar uitgaat. Dure grap, dus dat doen we niet. Ik werk:
    Ma: van 7:00 tot 8:30 en van 14:45 tot 18:15
    Di: van 14:45 tot 18:15
    Wo: van 7:00 tot 8:30
    Do: van 14:45 tot 18:15
    Vrij: van 7:00 tot 8:30
    En dan nog 2 uurtjes per week voor vergaderingen, voorbereidingen etc. In de vakanties werk ik 3x 8 uur.
    Na de bevalling neem ik de hele vrijdag vrij. Want voor die anderhalf uur helemaal oppas regelen voor beebje vind ik voor 1 x in de week wel genoeg.
    Maandag gaat kindje de hele dag naar mijn moeder. Dan kan ik de hele dag besteden aan werk & huishouden.
    Dinsdagochtend/middag ben ik lekker thuis met beebje en in de middag gaat hij/zij naar mijn moeder.
    Woensdag: komt mijn vader of moeder even voor 2 uurtjes hier thuis.
    Rest van de dag lekker saampjes met mama.
    Donderdag: man gaat in de ochtend thuiswerken (dan ben ik er voor beebje) en in de middag is hij vrij.
    Vrijdag: is 100% mama en zoon/dochter dag :)

Nana: wat jammer dat part-timen niet echt standaard is in jouw werk. Maar werk je nu 5 dagen? Van 5 naar 4 zou anders ook al heel lekker zijn toch :) En werken als beebje slaapt? Wil jij dan niet ook je rust? ;)
    's Avonds moe: ja hier ook! Maar ik ga gerust om 21:00 uur naar bed hoor :) Anders val ik op de bank in slaap. Daar heeft Anneman ook niks aan :D

Ik ga enorm duimen voor jouw echo morgen! Misschien vanavond toch maar wel vroeg naar bed gaan ;) Dan is het sneller morgen! :p

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hij drinkt eigenlijk maar heel weinig 90 cc gemiddeld maar groeide wel goed genoeg.
    Valt me trouwens iets geks op net, als ik hem de fles geef en hem tegen me aanleg zoals bv bij borstvoeding is hij een stuk rustiger vreemd?

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Leuk het lijstje zo met wat meer namen erop :)
    Ik hoop dat er nog veeeel meer meiden zich op het lijstje (mogen) zetten!!

Lieve Nana, zo bang voor de echo... Aachhhhh ik weet nog precies hoe ik me toen voelde... Ook zo bang, en ook zo beredenerend dat het dan vast en zeker mn laatste zwangere dag zou zijn.... Zo herkenbaar... Lees idd ook maar Annedore haar verhaal. Ook zo baaaahanggggg!!! Ik hoop zo ontzettend dat het met jou net zo goed zal komen als bij ons.

Vandaag het behangetje uitgezocht!! Althans, voor 2 muren en de binnenkant van de kast!! :D
    Ik ga twee muren met een motiefje doen en twee muren rustiger in 1 kleurtje. Helaas kan ik geen plaatje showen :p want anders verraad ik het geslacht ;) Maar kan jullie al wel vertellen dat het heeeeeeeel mooi is!! :D :D :D Jullie zullen het resultaat over een kleine 20 week mogen aanschouwen :D

Zaterdag ga ik de muren van het kamertje schuren (er heeft glasvezel behang op gezete, vorige week hebben we het behang verwijderd en er zitten nog wat bobbels enzo) en wil zondag de meubeltjes verven. In de loop van volgende week zal het behang dan binnen komen.... Heb er zo'n zin in om de wasjes alvast te gaan doen en de kleertjes in de kast te leggen *bloos*

Aan de andere kant ben ik ook bang om de spulletjes helemaal klaar te hebben liggen, zo onwerkelijk. Over onwerkelijk gesproken: heb een 2 week terug al het kraamcontract opgestuurd gekregen van de kraamzorginstelling maar durfde het niet zo goed op te sturen. Vandaag alsnog maar gedaan, anders zul je straks zien dat ik te laat ben en geen hulp ga krijgen ;)

4. Viper

Viper Lid

10 feb 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben ook 1 van de dankbare meisjes die na lang wachten is beloond met een mooie dochter van al weer 1 jaar.
    Ook al zit ik niet meer in de MMM, dat betekend niet dat het mij niet meer bezig houdt. Ik ben nu bezig mij te orienteren om bij Freya aan de slag te gaan als vrijwilliger.
    Ik wil dan ook alle meiden die nog bezig zijn en de meiden die inmiddels zwanger zijn alle geluk van de wereld wensen.
    Don't give up, hoe moeilijk het ook kan zijn.
    Ik duim voor jullie.

Gr Viper

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zwangere dankbare meisjes:
    20-06-2011 Kiki123 - geslacht: meisje
    15-07-2011 Maartje84 (geslacht houd ik geheim)
    18-08-2011 Sloppyslayer (meisje)
    08-10-2011 dancer4fun
    22-10-2011 Annedore
    29-10-2011 Nana33

Reeds bevallen dankbare meisjes

02-05-2010 LadyZorra bevallen van een zoon Gerodi.

Afspraken van dankbare meisjes:
    11-03-2011 Nana33 7wkn echo
    12-03-2011 Kiki123 pretecho
    14-03-2011 Kiki123 controle vk
    16-03-2011 Annedore 2e echo met 8wkn4dgn
    23-03-2011 Maartje84 controle en echo bij de gyn met 23wkn5dgn
    24-03-2011 LadyZorra gesprek voor cryo poging voor 2e kindje
    25-03-2011 Sloppyslayer 20wkn echo
    29-03-2011 Dancer4fun combinatie test.(12wk 3dg)

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Leuk zeg!! Ik ben er ook vrijwilliger :)
    Wilde 'iets ermee doen'

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hey meiden,

Zit met mn tel op t forum dus kan me niet toevoegen aan t lijstje. Wil iemand zo vriendelijk zijn om me toe te voegen? Ik ben 6 mei uitgerekend van onze eerste 2 kindjes. En morgen heb ik een controle afspraak bij de gyn ivm dreigende vroeggeboorte.

Heel erg alvast bedankt!

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Zwangere dankbare meisjes:
    06-05-2011 minniemouse25 (tweeling)
    20-06-2011 Kiki123 - geslacht: meisje
    15-07-2011 Maartje84 (geslacht houd ik geheim)
    18-08-2011 Sloppyslayer (meisje)
    08-10-2011 dancer4fun
    22-10-2011 Annedore
    29-10-2011 Nana33

Reeds bevallen dankbare meisjes

02-05-2010 LadyZorra bevallen van een zoon Gerodi.

Afspraken van dankbare meisjes:
    11-03-2011 minniemouse25 controle afspraak
    11-03-2011 Nana33 7wkn echo
    12-03-2011 Kiki123 pretecho
    14-03-2011 Kiki123 controle vk
    16-03-2011 Annedore 2e echo met 8wkn4dgn
    23-03-2011 Maartje84 controle en echo bij de gyn met 23wkn5dgn
    24-03-2011 LadyZorra gesprek voor cryo poging voor 2e kindje
    25-03-2011 Sloppyslayer 20wkn echo
    29-03-2011 Dancer4fun combinatie test.(12wk 3dg)

9. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Heel veel succes vandaag!!!! En 2 mei is een hele mooie dag om te bevallen!!:D Dus nog even broeden op je 2 kanjers!!!

10. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Nana: jij veel plezier vandaag met je 7 weken echo!!!

11. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    nana: suc6 met je echo vandaag, zit vast allemaal goed.

minniemouse: hoe was de controle afspraak. hoe gaat het met je kindjes. Ze moeten nog ff blijven zitten hoor, tis nu nog te vroeg om te komen.

hier nog steeds misselijk. vooral aan het eind van de dag (bizar). Morgen gaan we een paar dagen naar Disneyland Parijs. Heb er enorm zin in (lekker veel babyspulletjes kopen, ben echt disneyfreak)

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oooohhh helemaal leuk!! Hier nog een Disneyfreak. Moet nodig weer een nieuwe jaarkaart aanschaffen :p Maar vind het aan de andere kant ook wel jammer dat je niet overal in mag als je zwanger bent. Hmmm...misschien na de bevalling maar gaan dan en dan met beebje babyspulletje kopen ;)

Veel plezier!! Maak je een extra ritje Phantom Manor voor mij?? ;):D

13. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nana, succes vandaag!! Hopen dat je kan genieten van het kleine wondertje in je buik!!

Oooh leuk, disney! Veel plezier Dancer4fun! Wil ik ook weer eens heen. Hoewel ik het ook jammer zou vinden dat ik niet overal in zou mogen nu. Maar alleen het sfeertje vind ik al geweldig!

14. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    vind het niet erg dat ik niet overal in mag hoor. Ben overal al eens in geweest. ik ga gewoon lekker shoppen. En verder zijn er genoeg attracties waar ik wel in mag en veel shows, dus komt wel goed.

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @all: Dank voor jullie lieve berichtjes en jullie steun! Gelukkig kan ik jullie vertellen dat alles goed is gegaan :D :D :D!!! We hebben een heel lief klein wurmpje gezien met een mooi kloppend hartje! We mochten ook nog even naar het hartje luisteren, dat was helemaal onwerkelijk. Ik vond wel dat het hartje minder snel klopte dan ik had verwacht, maar de arts zei dat dit prima was, dus ik zal proberen me hierover geen zorgen te maken ;) We zijn nu allebei zo blij en gelukkig! Natuurlijk beseffen we wel dat we nog heel wat onzekere weken voor de boeg hebben, maar dit was gewoon super om te zien. Toch alvast een klein mijlpaaltje, op naar de volgende! Ook mag ik nu gewoon naar de vk. Ik ging er eigenlijk vanuit dat we in het zkh onder controle zouden blijven, maar kennelijk doen ze dat niet. Moet nu dus op zoek naar een vk. Wel krijgen we over 2,5 week nog 1 x een echo in het zkh, eigenlijk meer voor mn geruststelling dan voor iets andere geloof ik ;).

@Annedore: Met die uren kan ik me voorstellen dat opvang niet zo handig is. Wat fijn dat je ouders kunnen bijspringen - dat lijkt me een ideale oplossing. De mijne wonen helaas behoorlijk ver weg, dus dat zal niet gaan. Maar misschien ga ik strask toch gewoon proberen om minder te werken hoor, ook al is het niet gebruikelijk. ik kan me inderdaad goed voorstellen dat s avonds werken ook niet bepaald fijn gaat zijn als je bekaf bent. Ach, we zien wel. Voorlopig zit ik lekker op mn roze wolk en weiger ik voor een paar dagen om ook maar over iets na te denken, hihi.

@Maartje:OOoww leuk het kamertje klaarmaken! Lijkt me ook zo ontzettend leuk. Ik heb altijd al ideeen gehad over wat me leuk lijkt voor een baby-kamer dus hopleijk mag ik die straks ook eindelijk toepassen. Ben heel beniewd hoe het er straks bij jullie uit gaat zien, maar snap dat we even moeten wachten ;). Hebben jullie echt aan niemand het geslacht vertelt of alleen aan de mensen waar je een hele hechte band mee hebt? Ik durf te wedden dat ik me binnen een week al zou verspreken, zodat iedereen het alsnog weet...

@Viper: Wat fijn dat jouw lange wachten uiteindelijk ook is beloond! En lief van je dat je ons even succes komt wensen :)

@Minimouse: Wat naar dat je met een dreigende vroeggeboorte zit :(. Gelukkig ben je al wel een aardig end op weg - hopelijk lukt het om ze toch nog twee weekjes bij je te houden!!! Succes bij de gyn, ik ga voor je duimen dat ze nog lekker even bij je blijven!

@Dancer4fun: Veel plezier in Disneyland!

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nana! Daar ben je dan eindelijk!!!
    Wat een mooi beeld he, dat hartje!!! :D
    Ik ben heel blij voor jullie dat alles goed is met de kleine mini-Nana :)
    Lekker rond blijven zweven op de roze wolk ;)

17. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat geweldig dat alles goed was Nana en dat jullie een mooi hartje hebben zien kloppen :). Ben blij voor je! Fijn dat je over 2,5 week weer een echo hebt en dat je naar de vk mag. Ik ging in het begin elke 2 weken even bij de vk naar het hartje luisteren, puur om mijn eigen onzekerheid weg te nemen. Zo fijn dat dat kon. Nu ik haar voel ga ik 1x in de 3 weken, volgens het normale schema.

Haha, ik zou me ook echt verspreken over het geslacht als ik het niet zou zeggen. Helemaal nu we weten dat het een meisje is hebben we het steeds over 'ze'. Als het een jongetje was geweest zou het minder opvallen omdat je het toch al snel over hij hebt. We moeten nu soms echt al uitkijken met de naam (we noemen haar onderling nu al soms bij haar naam...heel gevaarlijk ;))...maar die wil ik echt niet verklappen. En ik er slingert nu ook al te veel roze hier in huis rond, zou vast een keer mis gaan!

18. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Annedore: Dank je meis. Ik zit inmiddels eindelijk heel voorzichtig op mn roze wolkje :D. Durf er nog al te hoog mee te vliegen, maar voor nu is het even helemaal prima zo ;)

@Kiki: Dank je. Wat fijn dat jij ook wat vaker echo's mocht. Ik vind eigenlijk dat wij als mmm-meisjes allemaal recht zouden moeten hebben op extra echo's! We zijn meestal toch een stuk onzekerder dan de gemiddelde zwangere...
    Haha, een vriendinnetje van me had dus precies hetzelfde als jij en heeft de naam per ongeluk ook echt verklapt. Ze kreeg een kadootje en in haar reactie daarop floepte de naam zomaar mee. Gelukkig heeft de vriendin aan wie het ze het per ongeluk had verteld het wel geheim gehouden, maar ze baalde toch. Kijk dus inderdaad maar uit ;). Je bent nu sowieso natuurlijk ook wat minder scherp door de zwangerschap. Ik weet ook zeker dat ik daar uiteindelijk voor moet uitkijken (wanneer we weten wat het is en namen hebben verzonnen...). Ik kan normaal al nooit iets geheim houden, dus dat wordt nog leuk. Ik vind het nu ook zoooooo moeilijk om mn zw geheim te houden, maar dat moet ik toch nog wel een paar weekjes volhouden.

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nana!! Wat super!! Van harte gefeliciteerd met het hartje!! :D
    Super hoor!!! :D

Het geslacht weet niemand behalve Maartman, ik en de dokter :p

Ik let er gewoon heel goed op dat ik het kindje zeg ipv hij of zij. En zeg ik toch perongeluk hij of zij, dan zeg ik 30 seconnden later: ohhh zo lief!! Ik voel hem of haar weer!!! ;) Hihi, ik wissel dus af als ik me even verspreek. Maar dat valt volgens mij niet echt op, want soms zeg ik ook zonder het door te hebben hij of zij terwijl ik een ander geslacht in mn buik heb hahaaha, snappe jullie hem nog?? ;)

Zojuist weer geklust in de beebkaam!! :D
    Nu ff een pauze. We hoeven nog maar 1 muur te schuren en dan het stofvrij te maken zodat we morgen kunnen verven en volgend weekend kunnen behangen!! Ohhhh het schuren van de muren is zo verrot, maar ohhhh wat is het toch gaaf om met de beebkaam bezig te zijn!!
    Zou het liefst nu al de kleertjes en lakentjes etc willen wassen/strijken en in de kast (die nog gepimpt moet worden ;)) willen leggen!!

Nestel de nestel!! ;)

20. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer wil je het gaan vertellen Nana? Weet niemand het nog?

Haha, maartje...inderdaad gewoon verwarring zaaien als je je verspreekt :). Ik vind het ook helemaal leuk om met de kamer bezig te zijn. Afgelopen dinsdag zijn de meubels bezorgd. Donderdag heb ik heerlijk in het kamertje lopen keutelen, lekker kleertjes in de kast gehangen en alvast wat spullen in de commode neergelegd. Helemaal leuk :)

Deel Deze Pagina