Oww wat leuk, kleertjes in een kastje stoppen . Ik kan niet wachten om ook dat soort kleine dingetjes te doen, dat maakt het echt helemaal af. Maar dat duurt bij mij nog wel even. @Maartje: Muren schuren..., tell me all about it. Hebben het hier 1,5 jaar geleden ook wekenlang moeten doen toen we hierheen verhuisden. Wat een werk. Toen we eindelijk klaar waren met schuren en verven had ik van die echte sportschoolshouders, hihi. Maar je babykamertje schuren moet natuurlijk wel een hel bijzonder gevoel geven @Kiki: Ik heb volgende week een etentje met mn beste vriendinnetjes en ik twijfel nu of ik het ze ga vertellen of niet. Maar alle anderen vertellen we het pas na minstens 13 weken. Vorige week was mn zus hier met haar man en kids en toen was het natuurlijk wel moeilijk om mn mond te houden. Aan de ene kant is het geweldig om zulk mooi nieuws te delen. Maar toen we helemaal in het begin van ons traject heel naief een hoop mensen hadden ingelicht, hebben we er achteraf zo'n spijt van gehad . Steeds weer die vragen (of vragende blikken) of we al(weer) zwanger waren en van die blikken naar je buik. Zelfs mn moeder die toch echt subtiel wilde zijn heb ik er vaak genoeg op betrapt. Ik weet dat niemand het slecht bedoelde, maar ik vond het echt vreselijk. Ik heb al genoeg onvermijdelijk nare mmm-momenten, m'n omgeving hoeft daar niet (zonder opzet) aan bij te dragen. Ik heb toen maar gelogen dat we er even helemaal mee gingen stoppen, om er maar vanaf te zijn... En de steun die je krijgt na een (v)mk kan natuurlijk fijn zijn, maar ik vind dat voor mezelf niet opwegen tegen al het andere. In tegendeel, ik werd er soms juist extra verdrietig van als mensen me met zo'n lieve meelevende blik aankeken - dan heb ik liever dat niemand het weet en ik mooi weer kan spelen. Lang leve het ver wegstoppen van emoties, haha .
Kan me voorstellen dat je twijfelt als mensen toch niet weten dat jullie toch in de mmm zaten! Wij zijn heel open geweest over de behandeling dus veel mensen wist het heel snel. Maar gelukkig hebben we tijdens het traject het nooit vervelende dingen ervaren wat betreft reacties waardoor het voor ons alleen maar fijn was dat mensen het wisten. Dan zou ik er ook echt spijt van hebben dat ik het verteld had! Misschien scheelt het ook dat er van de mensen die het wisten meerdere mensen in hetzelfde schuitje hebben gezeten of in ieder geval moeilijker zwanger werden en dus ook wel redelijk weten hoe er mee om te gaan.
Ik denk dat dat precies het verschil maakt, of de mensen in je omgeving al ervaring met mmm hebben al dan niet via via. Bij mijn vrienden was vrijwel niemand nog met kindjes bezig laat staan met de mmm. Dat maakte het voor hen wsl ook wat moeilijker om zich in te leven. Even als voorbeeldje van het inlevingsvermogen van sommige om mij heen: De vriend van mn vriendinnetje zei nadat zijn vriendin al wist van mijn vmk (weet in zijn verdegiging niet zeker of hij het wist, maar ga er wel vanuit) dat hij de statistieken dat 1 op de 6 stellen problemen heeft met kinderen krijgen niet gelooft omdat vrijwel iedereen in zijn omgeving zo zwanger is. Grrrrrrr, wat was ik toen kwaad zeg! Heb toen spottend gezegd dat een kleine sample van 6 familie-leden/kennissen natuurlijk ook veeeel betrouwbaarder is dan al die grote samples uit onderzoeken :x. Stond ie met z'n mond vol tanden, haha. Anyway, heel fijn dat jij de recaties uit jouw omgeving wel prettig vond/vindt!! Ik denk dat het - in alle eerlijkheid- ook wel een beetje aan mij ligt hoor. Ik ben volgens mij ook overgevoelig als het om de mmm gaat en kan een hele onschuldige blik misschien heel verkeerd interpreteren. Ik denk ook dat als ik straks uiteindelijk mag vertellen van onze zwangerschap en de mmm dat behoorlijk wat mensen gekwetst zijn dat we hen dit niet eerder hebben verteld. Dus ook wat dat betreft is het waarschijnlijk beter om het al eerder te zeggen. Maar ja, mocht alles goed blijven gaan met m'n lieve kleine beebjes dan zal al het andere me werkelijk een rotzorg zijn!
Pffft, wat een reactie zeg. Hoe lomp kun je zijn... Het maakt inderdaad wel heel erg uit of mensen er al ervaring mee hebben of zelf al kinderen hebben, dat was bij ons dus wel het geval. En inderdaad, het is je eigen keuze of je het mensen wel of niet verteld dus maak je er vooral niet te druk om of je mensen kwetst omdat zij eigenlijk vonden dat ze het 'recht' hadden het eerder te weten. Het is lekker je (jullie) eigen keuze en het belangrijkste is dat je nu zwanger bent en dat alles goed blijft gaan!
Lompe lui, zo te horen Blehhhhhhh je zou bijnnnnnnnnnnnnnnnnna zo'n kerel toewensen dat straks als hij gaat proberen een kindje te krijgen... Nee, ga het maar niet hardop zeggen Zo, het meeste verf is weer van mn handen afgewassen. Een hele pot verf is er door heen gegaan om een kast en een commode + een plankje te verven. Pot twee gaat later deze week geopend worden om een tweede laag te smeren en te beginnen aan de bedjes (ledikantje en wiegje ) Ohhhh het gaat echt zooo mooi worden!!!
Goed! Ukkie vandaag weer op echo gezien (zie fotoalbum). Laatste keer Geertgen. 1 april eerste keer naar gyn. Vorig jaar 1 april was eerste keer Geertgen. Toevallig... Ben verder nogal in mezelf gekeerd de laatste dagen. Niet zo spraakzaam... Gaat vast wel weer over
@Annedore: Wow, wat is je ukkie enorm gegroeid!! Hele mooie foto's, echt al een klein beebje . Wat betreft in jezelf gekeert zijn, lekker aan toegeven. Heeft vast met de hormonen te maken. @Maartje: Oooww, je maakt ons wel nieuwsgierig hoor!! Kun je de kleuren niet aanpassen met adobe en zo een fotootje plaatsen, haha. Nee hoor grapje, dan krijg je straks een babykamer met zwarte muren. Dat is toch niet helemaal hetzelfde... We zullen dus maar braaf moeten afwachten tot Maartjebeeb er is. tja die vent is echt eem lompe l#l! Ik dacht stiekum ook al even, wacht maar... Maar ja, dat gun ik mijn vriendinnetje natuurlijk absoluut niet en hem ergens toch ook niet. @hier: Gister bezoek gehad van een mevrouw van MvM die me een babymutsje kado gaf voor mn deelname. Pffff, toen ik dat hele kleine mutsje zag ben ik dus echt keihard in huilen uitgebarsten. Zag haar denken 'Oh god, heb ik dat..'. Op de een of andere manier maakte dat het zo echt (dat mutsje, niet haar blik... ). Heb toen ze wegwas heel lang met dat kleine witte mutsje in mn handen gestaan - wat een super vreemd idee dat daar straks misschien (hopelijk!) het hoofdje van Nanabeeb in kan. Wat zijn die flessen trouwens klein. Call me een olifant, maar ik had in een halve dag zo een fles vol, haha. Ik denk dat ik de volgende keer maar een extra krat ga vragen . Verder alles goed met iedereen hier? Nog nieuwtjes te melden?
@Nana: ook jouw jankbui bij babymutsje is vast hormoongerelateerd Ik mocht overigens kiezen tussen een ketting en armband En krijg nog een tas omdat ik langer dan 9 weken meedoe. Wanneer mag jij eigenlijk weer voor echo? En ga je naar gyn of VK? Heb het overigens op mijn werk verteld van de week. Er was ineens zo'n moment. Ik had mijn oud collega met baby van 2 maanden op bezoek (op 't werk ja) en we zaten met andere collega's en nog een zwangere collega te praten over verlof. Zwangere collega gaf aan wanneer ze met verlof ging en ineens floepte ik eruit "ik ga na de zomervakantie met velof" Je had die hoofden moeten zien!!! Ze reageerden heel leuk. En toen ik aangaf dat ik nog geen 12 weken ben, maar dat ik het zo moeilijk voor me kan houden zei een collega "maar ALS het misgaat, wat vast niet zo is, dan kun je dat ook echt met ons delen". Dat is ook zo, ze hebben zich wel bewezen wat betreft medeleven en rekening houden met me afgelopen december toen 't misging. Iets langer verhaal geworden dan gepland Maar aangezien er hier verder weinig gekletst wordt, mocht dat ook wel even Hoe is het met iedereen?
Heeeeel snel: foto's van beebkaammeubels in fotoalbum (alleen te zien voor vriendjes, dus als ik nog geen vriendjes met je ben.. ff een verzoekje doen als je nieuwsgierig bent )
Maartje: superleuk kamertje!!! En ik zou voor de schommelstoel gaan, die vind ik erg mooi! Neem aan dat je het met verf op waterbasis verft? Mag ik vragen waar je dat gekocht hebt? Kon het laatst niet vinden in de bouwmarkt Alleen dat ledikantje. Ik vind hem prachtig! Maar is ie wel 'goedgekeurd'? Ik heb namelijk ooit eens iets gelezen over ledikantjes met dichte zijkanten die niet genoeg zouden ventileren Heb ik ook ooit maar eens opgevangen hoor, maar dacht 'zeg 't even' Maar echt mooi! Jammer dat we de commode (nog) niet kunnen zien
Thnx annedore!! De verf heb ik bij gamma vandaan. Ik heb daar advies gevraagd want ik zag het nergens op de potten staan. Bij de gamma hadden ze alleen van het eigen merk op waterbasis, dit is een wittint uit de vuur collectie. Over het ledikantje: Ehh... Schoonzus haar man en twee zussen hebbben er in gelegen, net als neefje van nu 14 en nu 10 en nichtje van 3... Ik heb schoonzus er niets over horen zeggen, terwijl zij zo nu en dan kraamzorg levert (op invalbasis...) Dus dat zal wel goed zijn, hoop ik... Wat is je banner trouwens prachtig!! En wat gaat hij snel!!! Hihi Ik was in de veronderstelling dat je minder ver was, maar jij gaat als een speer (straks haal je me nog in ) Ben jij al wat voorzichtig aan het rondneuzen voor spulletjes? Btw, heb foto's van de brand gezien. Heftig zeg!!
Ooohhh Maartje, gelukkig! Dan kan jouw beebje straks gewoon in dat prachtige ledikantje liggen Ik vind hem echt heel mooi gemaakt! Dank voor je tip van de Gamma! Zal daar eens gaan kijken @spulletjes: heb dus al een paar maanden een ledikantje van de kringloop in de schuur staan. Nu de lente is aangebroken moet ik die binnenkort maar eens paddenstoelenrood gaan verven in de tuin Verder alleen wat kleertjes gekocht en deze week nemen we waarschijnlijk de babyfoon van de Aldi maar mee met de boodschappen Heb vorig jaar in een 'ik-moet-een-goed-einde-afdwingen-bui' een knalrode Bugaboo overgekocht van kennissen voor een heel fijn prijsje. Die moet over een paar weken maar eens tevoorschijn komen. Als we HET kamertje gaan leeghalen en schilderen, wil ik niet het risico lopen dat er verf opkomt Verder op dit moment niet heel erg bezig met spulletjes. Meer gefocust op wonder in buik en of hij/zij het goed doet en blijft doen. Veel belangrijker dan spulletjes ineens Ik vind mijn banner ook erg leuk en verbaas me ook elke keer weer als er ie weer een week verspringt Maar jou inhalen? Kon het maar!!! Ik wil de zekerheid van gezonde baby in wieg, die ik kan zien wanneer ik wil en aanraken en, en, en... Maar jij moet echt eerst he Is voor ons ook veeeeel beter, want volgens mij is iedereen HEEL benieuwd of je nou een piemel in je buik hebt of niet Liefs
Hee meiden! @Maartje: Aaaaah wat een leuke meubeltjes, vooral dat ledikantje. ik zwijmel hier helemaal weg . Ik zou ook lekker voor de schommelstoel gaan. Babytjs vinden dat soort bewegingen toch altijd heerlijk dus dan kun je daar lekker met je kindje heen en weer zitten wiegen. Hahaha, Maartje die misschien een piemel in haar buik heeft wat een grappig idee... @Annedore: wat leuk dat je ook al een ledikantje en een wagen hebt! Ik was altijd zo'n schijterd heb nog nooit iets durven aanschaffen en durf het nog steeds niet. Ga ik echt pas in mn 2e trimester doen. Maar het lijkt me stiekum wel heel leuk om al iets te hebben, zodat je er af en toe naar kunt kijken en weg kunt zwijmelen. Hier trouwens ook een kettinkje of armbandje bij MvM, dat mutsje kreeg ik er nog naast. wat fijn dat je collegaatjes zo lief reageerden!! Het lijkt me toch ook wel heel leuk om het zo te kunnen laten vallen. Ik mag 1 april weer voor een echo en dan (als alles nog goed gaat, hooperdehoop...) misschien 5 april alweer. Ga 5 april nl die combitest doen en daar krijg je ook weer een echo bij toch? 7 april heb ik dan mn intake bij de vk Heeft iemand hier trouwens ooit gehoord van die intelligender urine test? Ik zag er laatst een advertentie van en het lijkt me wel grappig. Dan kun je vanaf 10 weken zelf thuis met urine testen of je een piemeltje in je buik hebt of niet . Wetenschappelijk getest en 90% betrouwbaar. Kan dus best dat het bij de echo niet lijkt te kloppen, maar dat zou mij uiteindelijk toch niets uitmaken omdat ik geen voorkeur heb en toch te schijterig ben om al kleertjes te kopen. Het lijkt me gewoon lachen om te doen . Maar goed daarvoor is het nu natuurlijk nog te vroeg.
@Nana: die test zag ik hier op ZP laatst voorbij komen. Weet dat er iemand was bij wie het klopte, maar ja....dat zegt niks. Ach, voor de gein is het wel leuk, maar ik zou er niet op durven vertrouwen. Leuk volgende week weer een echo!! Heb je er vertrouwen in dat het goed blijft gaan met je ukkie? Ik wel voor jou! Komt goed met ons, schatje! Ik heb 1 april mijn eerste afspraak bij de gyn. Dus ook een echo Oh jee, ik moet naar mijn werk. Doei!!!
hoi hoi super dat dit topic er is... hier dus ook voor 2 kindjes de MMM ingegaan....nu dus mama van 2 gezonde knullen van 5j 4mnd EN 4mnd, heb namelijk de oudste van 10-11 en de jongste van 12-11(de verjaardag van mijn pa, die deze 2e zwangerschap helaas niet heeft mogen meemaken!)
@Luukske: Wat fijn dat jouw wachten 2x beloond is . Wel heel erg jammer dat je vader je laatste zwangerschap niet meer mee heeft mogen maken, hij zou vast heel erg blij voor jullie zijn geweest. Geniet maar lekker van je twee mooie wondertjes! @Annedore: Aahh, je bent een schat dat je zegt dat jij er vertrouwen in hebt meis! Ik hoop ook echt dat het helemaal goed gaat komen met ons en onze beebjes. Nog maar een paar daagjes en dan ben jij in ieder geval die spannende grens van 10 weken voorbij en dan heb je geen embryootje meer in je buik, maar een heuse foetus! En volgens mij is de kans op een mk dan ook een stuk kleiner. Wat leuk dat je 1 april ook weer naar je beebje mag staren! Het wordt dan jouw 3e echo, toch? Ik zie er echt heel erg naar uit, maar zal tegen die tijd wel weer flink zenuwachtig worden. Mn vertrouwen gaat een beetje met ups en downs. Ik ben wel met vlagen misselijk, maar eigenlijk valt het reuze mee. Ik had verwacht dat ik nu wel kleine krampjes, rugpijntjes of trekkerige gevoelentjes zou hebben en dat ik die niet heb baart me soms wel zorgen. Maar dan spreek ik mezelf weer even streng tegen dat ik niet zo moet lopen stressen en moet gaan genieten .
@Luukske: wat bijzonder dat je op de verjaardag van je vader bent bevallen van je jongste!! Maar ook wel heel emotioneel, lijkt me... @Nana: Hey! Een kloppend hartje doet de kans op een miskraam ook al naar minder dan 5% slinken he!! Hou dat maar even in je achterhoofd Wat je schrijft over kwaaltjes of het gebrek daaraan, herken ik helemaal. Vorige week was ik regelmatig zo misselijk dat ik bijna moest overgeven. Sinds een paar dagen is dat over Voel verder NIKS aan mijn lijf, behalve die ellendige 2 bulten Jeetje, wat kunnen die pijn doen nu Oh en de chronische vermoeidheid natuurlijk... Maar ik heb ook geen dingetjes zoals steekjes e.d. (gehad) dussss...zegt niks Komt goed! Gisteravond kwam mijn man thuis met een kadootje van de Bart Smit. Een speelgoedje voor de beeb Zo'n sleutelring met sleutels eraan Hij zei 'ja, ons kind heeft ook speelgoed nodig!' Schattebout met mannenbrein Gister klotenieuws gehoord over collegaatje. Was afgelopen vrijdag 8 weken zwanger na cryo TP van 2e ICSI. Ze hadden de eerste echo en het vruchtje leefde niet meer. Was met 5-6 weken al gestopt... Vreselijk voor haar Ander collegaatje was in de ochtend ziek thuis. Die had wat roze, bruin bloedverlies gehad bij haar 7 weken zwangerschap. Het werd in de loop van de ochtend minder n volgens de VK was dit geen indicatie voor een MK. Zij was dus helemaal gerustgesteld. Maar wel dikke schrik natuurlijk. Met mij alles nog goed. Vertrouwen gaat wel weer wat wankelen als ik zulke verhalen hoor, maar over het algemeen heb ik nog steeds een goed gevoel Over de echo op 1 april (idd de 3e ) voel ik me hetzelfde als Nana Kan niet wachten en wil heel graag mijn beebie zien spartelen. Maar ook wel wat bezorgd of het wel goed gaat van binnen.
@annedore, het is/was idd een hele emotionele dag....we hebben het ook pas op het laatste moment tegen iedereen gezegd, ben namelijk ingeleid....was al eens eerder ingeleid, namelijk 12 dagen eerder, maar Mika wilde er niet uit, dus ik heb ook het idee dat het zo moest zijn. schrikken van je collega's....heb zelf beide zwangerschappen(en ook die 2 die op een vmk uitliepen)bloedverlies gehad, bij de oudste tot 14 wkn, ben toen ook 1 vruchtje verloren, en bij Mika tot 9-10 wkn, ben daar ook 1 vruchtje verloren....
@Annedore: Nog 'maar' 5% kans op een mk met een kloppend hartje? dat wist ik helemaal niet, maar dat klinkt toch alweer een stukkie gunstiger dan die 10 a 15% . Hoewel voor ons gevoel elke % er gewoon een teveel is natuurlijk! Wat ontzettend lief dat je mannetje als een speelgoedje heeft gekocht! ik kan niet me niet voorstellend dat Nanaman dat nu zou doen, haha, maar ik zou het stiekem wel heel leuk vinden! Maar goed, soms is mijn mannetje ook best schattig op zijn manier. Van het weekend waren we op kraambezoek en toen hij de baby even vast hield zag ik kleine traantjes in zn ogen. Hij probeerde maar een beetje naar de grond te kijken, zodat niemand het zag, maar ik zag het toch en vond het heel ontroerend om te zien. Pffff wat een verhalen van je collega's kan me voorstellen dat je dan zelf ook weer even bang wordt, heb ik ook als ik ergens iets over mk's of bloedverlies hoor. Maar alles gaat helemaal super met annebeebje daar in je buikje - dus no worries! @Luukske: Pfffff, moet voor jou ook heel eng zijn geweest dat bloedverlies. En wat naar dat je 2x een vruchtje bent verloren . Bah. Dan was je dus eigenlijk zwanger van een tweeling en dat tot 2x toe. Gelukkig dat je nu uiteindelijk toch 2 gezonde kindjes hebt! Verder alles goed met de andere meisjes hier?