ff knip-plak ego: Gisteravond ben ik naar het ziekenhuis geweest. Had steeds sneller terugkerende harde buiken en hele gemene krampen in mijn buik. Had al een warme douche genomen en het zwakte toen ietsjes af, maar onder de douche vandaan kwam het weer net zo snel terug. Uiteindelijk besloten om aan de bel te trekken want zo durfde ik niet de nacht in te gaan. Heb daar aan de CTG(??) scan gelegen en ze hebben mijn baarmoederhals opgemeten. Was 3.3 cm dus geen indicatie dat ik het beebje ging verliezen. Ook de CTG liet geen hele enge dingen zien. Conclusie: te veel hooi op de vork genomen en aangezien de BM een grote spier is geeft die mij een waarschuwingssignaal dat ik het rustiger aan moet gaan doen. Vandaag verplicht een dagje niet werken en vanmiddag had ik sowieso een afspraak bij mijn eigen gyn staan dus ik moet met hem gaan overleggen wat ik nu voortaan het beste kan gaan doen qua werken etc. Was flink geschrokken van de pijn. Vind pijn niet erg, zolang het beebje het maar goed doet. Dáár doe ik ALLES voor en heb ik ALLES voor over!! Had misschien wel echt wat te veel gedaan de afgelopen dagen, ik noem ff op: kamertje behangen, meubeltjes geverft, schoongemaakt, enorm stressvolle dag gisteren op het werk (echt idioot druk, ik wilde mn pc gewoon het raam uit gooien!!) Ben wel benieuwd wat de arts vanmiddag gaat zeggen. Uiteraard is natuurlijk niets ter wereld zo belangrijk als de beeb, maar hypotheektechnisch zou het wel fijn zijn dat straks mn tijdelijke contract wel verlengd gaat worden, dus daar wel een beetje zorgen om... Tot zo ver deze ego.
Ooh, dat is schrikken Maartje. Gelukkig dat alles goed is met de beeb. Even lekker rustig aan doen, en inderdaad overleggen met je gyn wat verstandig is!
Pffffff, Maartje dat is schrikken zeg! Bah, ik snap dat je daar ff heel bang van werd. Maar vanaf nu dus wel een beetje meer chillen he!! Niks is nu natuurlijk zo belangrijk als je beebje, dus al het andere moet maar lekker even wachten . Ik snap heel goed dat je nu graag een vast contract wilt. Maar aan de andere kant, als je je situatie uitlegt en ze het feit dat je af en toe je rust moet nemen zien als een reden om je geen vast contract te geven dan verdienen ze jouw helemaal niet als werknemer! @hier: Heel maf, ik ben nog steeds maar amper misselijk, maar op de een of andere manier kan ik echt niet tegen de geur van mn eigen urine . Vind het zooooo vies. Telkens als ik in die MvM-kan moet plassen sta ik een partij te kokhalzen. Het is nu zo erg dat ik propjes wc-papier in mn neus doe en de deur wagen wijd open laat staan als ik naar de wc ga. Plassen wordt er zo niet leuker op, haha (niet dat het voorheen zo leuk was, maar julie snappen me wel denk ik ). Maar goed ben er stiekem wel heel blij mee, want het is vast een goed teken aangezien ik voor ik zwanger was nooit echt stil stond bij de geur van mn plas .
Nana: ik zie het voor me, jou in de wc met papiertjes in je neus. En dat is knap, want ik weet niet eens hoe je eruit ziet!! Misselijk: ik ook maar een paar dagen echt geweest. Vorige week. Sommige vrouwen hebben dat gewoon niet. Lucky bastards En dan nu: EGO Mijn man was vanmiddag even op de verjaardag van zijn vader. Die man wordt 68 vandaag en aangezien bijna iedereen die hij uitnodigt gepensioneerd is, viert hij het tegenwoordig gewoon op de dag dat hij jarig is. Nu wonen wij 100 km bij hem vandaag, maar werkt man wel in de stad waar zijn vader woont. Hij ging vandaag dus even langs, zaterdag gaan we samen nog op visite. Belt mijn man me net op: ik ben een uurtje later en dat heeft een leuke reden. 'Mijn vader is zo blij en trots dat ie opa wordt dat ie het aan iedereen heeft verteld toen ik net weg wilde gaan' En man en ik hadden zo afgesproken om het pas met 12 weken te vertellen aan de families. Zijn vader had ook zwijgplicht gekregen van ons. Dat boeide hem dus totaal niet Ik ben nu dus enorm teleurgesteld. Het had ONS moment moeten zijn. SAMEN. Ik was er niet eens bij!!! Ik kon niet eens gefeliciteerd worden! Ik had het ZELF willen vertellen. Waarom kon hij niet gewoon onze vraag respecteren om het voorlopig nog voor zich te houden Ik begrijp ook wel dat hij niet weet dat ik dit moment al tig keer in mijn dromen heb 'gerepeteerd' en dat ik er heel erg, misschien meer dan de gemiddelde zwangere, naar uit keek om het goede nieuws te brengen. Maar gewoon...je kunt iemands wens toch respecteren? Mijn moeder heeft soms ook moeite om niks tegen haar broers te zeggen, maar ze houdt wel haar mond! En ja, het is heel leuk om te merken dat hij zo trots en blij is Maar ik voel me buitengesloten, terwijl ik toch echt degene ben met de baby in mijn buik (echt!? ) Nou...mocht het toch nog misgaan (gaat 't natuuurrrlijk niet ), dan mag hij ook lekker helemaal zelf het verdrietige nieuws vertellen :x EINDE EGO en excuses voor zeurverhaal in het geval dat de publieke opinie toch is dat ik me aanstel
Hi meiden, Thnx voor jullie berichtjes op mn schrikgebeuren. Vanmorgen stond ik op zonder buikpijn!!!! Tot nu toe (tis alweer bijna 12 uur) niets qua pijn gevoeld dus het gaat helemaal goed met de zwangere buik + beebje!! Vandaag alweer 24 weken. Echt, zodra je de eerste enge weken voorbij bent... Dan is het net alsof de dagen/weken sneller voorbij gaan!! Nog 1 week en mocht dan de beeb komen, dan mogen de artsen er alles aan doen om het beebje in leven te houden!! Uiteraard dus begrijp me niet verkeerd hoop ik gruwelijk hard dat het beebje langer blijft zitten (het liefst nog minstens 13 weken!!) maar de gedachte dat ze het beebje kunnen helpen mocht mijn lijf het laten afweten is wel een hele fijne gedachte. Nana, hihi weet je zeker dat je je eigen urine zo smerig vind ruiken en dat je dat niet verward met de geur uit die flessen? Mijn misselijkheid nam op een gegeven moment ook weer wat af en je bent alweer 9 weken zwanger!!!! Nog ff en je hebt de misselijkheidspiek er weer op zitten!! Annedore, had net in je eigen topic al gereageerd, maar ohhh wat zou ik ook pissig en terleurgesteld zijn als iemand zijn mond had voorbijgepraat zodat we het niet zelf zouden kunnen vertellen. Wat een brutaliteit van die man zeg!!! MOK!! Ik ben er gewoon ook ff pissig om als ik het zo lees. Vind het dus echt terecht dat je je zo voelt en als ik jou was zou ik het hem nog wel ff duidelijk maken dat jullie het niet waarderen. JOEHOEEEE!!! Waar zijn alle andere dankbare meisjes??? Zou het zo leuk vinden als hier heeeel veel gekletst word
@Annedore: Grrrrrr, wat een enorme sufferd die schoonvader van je! Ik snap dat hij blij en enthousiast is, maar je hoeft toch geen helderdienzde te zijn om te bedenken dat zoiets juist zo leuk is voor een moeder(2be) om zelf te vertellen . Helemaal als je al zo lang hebt moeten wachten en al die mmm ellene hebt meegemaakt. Ik vind het behoorlijk egoistisch en ik vind je helemaal geen zeur dat je hier boos om bent! @Maartje: Wat een super idee dat je kleintje vanaf volgende week levensvatbaar is!!! Natuurlijk moet ie nog even lekker bij z'n (of haar ) mama blijven, en dat gebreurt ook!!, maar het is wel een heel fijn idee. Whooohhoooo !!! Tja, het is echt de geur van mn urine. Die blauwe kannen stinken weliswaar ook een uur in de wind, maar voor ik ze uberhaupt open heb sta ik al te kokhalzen bij die witte schenk-kan. Ik denk dat het ook wel een beetje psychologisch aan het worden is, want bij het betreden van de wc draait mn maag zich bij wijze van spreken al om. Hahahaha, zo krijg ik nog een kleine wc-fobie . Ook hier nog even een ego verhaaltje: Ben gister met mn drie beste vriendinnetjes uiteten geweest en.. ik heb het ze verteld. Ik wilde het eerst niet doen, maar ik kreeg vrijwel geen hap door mn keel (lust bijna niets meer) en ik zag ze al denken... Maar ze reageerden echt heel erg lief en heel enthousiast en ze begrepen ook helemaal dat mocht het alsnog misgaan (NEEEE!!!!), ze er dan niet steeds op moeten gaan letten of ik alweer zwanger ben en er al helemaal niet naar moeten vragen. Ik heb ze ook nog meer verteld over ons hele traject (twee wisten het al, maar niet de meest recente 'updates' zeg maar) en ze waren echt heel erg begripvol. Echt een warm bad . Het voelt toch wel heel fijn om het met mensen te kunnen delen. Maar ik heb hen wel op hun hart gedrukt het absoluut nog niet verder te vertellen aan onze andere vrienden/ kenissen.
Zo, hier ook nog even snel echoverhaaltje posten en dan even weer achter pc vandaan. Krijg al vierkante ogen ECHO Heb helaas geen foto Ik kreeg namelijk en UITWENDIGE echo Wat voelde ik me toen ineens zwanger zeg! Blote (flubber)buik, gel erop en echo maken Maar foto zou te onduidelijk worden. Opmeten vond ie nu ook nog wat lastig, dat doen we over 3 weken. Maar alles zag er goed uit. Beeld klopt met 11 weken. Ik kon zien dat het flink gegroeid was En het bewoog!! En we konden het hartje nu niet alleen zien maar ook HOREN! Wauwie! Over 3 weken dus alweer terug en weer echo Verder een hele aardige gyn. Geen rare opmerkingen of scheve gezichten bij mijn gewicht. Enkel de mededeling van bevallen in ziekenhuis, extra glucosecontrole en 20 weken echo rond 21 a 22 weken, omdat dan beter zicht in verband met vet Hij was tevreden over hoe ik met mijn gewicht en voeding omga en staat er helemaal achter dat ik doorga met mijn koolhydraatarme dieet en probeer dit gewicht te behouden. Ook bloeddruk niet gemeten, omdat ik dat zelf ook zo goed bijhoud Was nu even niet belangrijk. Daarna bloed geprikt en zowaar hoefde ik maar 2 x geprikt te worden. (laatste keer 5 keer, totdat het eindelijk gelukt was!) Megatrotse papa to be wilde gelijk doorsjeesen naar de Babydump een stad verderop om een wipstoeltje te kopen. Maffe! Maar toch maar gedaan. En nog wat meer gekocht dan alleen wipstoeltje natuurlijk
Nou dan post ik mn echo verhaaltje hier ook gewoon nog een keer . Vanmorgen de 10 weken echo en alles is goed met lieve kleine nanafrummel!!! Wow, wat is hij (of zij natuurlijk )gegroeid, echt al een klein mini mensje met hele kleine armpjes en beentjes. Wat ook super was is dat we hem (haar) nu ook hebben zien bewegen . En ik heb dit keer speciaal nog even naar het hartje gevraagd en volgens de arts klopte het met een mooie snelheid. Dus nu zijn we eindelijk weer even helemaal gerustgesteld hier op onze roze wolkje! Verder ben ik de afgelopen weken eigenlijk steeds misselijker geworden. Misschien ben ik een laar bloeier wat betreft misselijkheid ofzo, maar krijg nu echt bijna geen hap meer door mn keel. Maar nadat we de beelden hebben gezien ben ik er weer helemaal happy mee . Verder nog nieuwtjes? Maartje jij bent nu lekker over de 25 weken grens heen, wat heerlijk!!
Nou, toch ook wel leuk om hier mee te lezen en schrijven. Dus hier ben ik! Wij hebben met 10,5 week ook onze eerste uitwendige echo gehad, vond dat ook wel heel bijzonder. Fotootje redelijk duidelijk in mijn album. Hartje klopte mooi en hij lag te slapen. Na een beetje porren met het echo-apparaat in m'n buik nog niet wakker. Wel jammer dat we 'm dus niet hebben zien bewegen. Maar gyn vertelde dat dit heel normaal is. Aanstaande dinsdag 12 weken echo alweer en dan gaan we los qua inkopen, haha. Heb nu eigenlijk nog niks durven kopen. Van een paar mensen gehoord dat je 't al gaat zien. Ben benieuwd of mensen die het nog niet weten straks ook zeggen "ja, ik dacht al wat te zien". Lijkt me echt leuk. Zo, even flink ego-verhaal. Maar dan weten jullie een beetje meer over mij! Tot snel meiden.
Hee Zeehondje, welkom hier leuk dat je ook mee wilt kletsen! Pfff, zie dat jij ook lang hebt moeten wachten zeg . En ook onbegrepen verminderd vruchtbaar - dat predikaat kregen wij ook opgeplakt. Maar gelukkig is je wachten beloond Het is toch ook wel een heel schattig idee dat je beebje lekker lag te slapen tijdens de echo, dat moet natuurlijk ook gebeuren! Spannend dat je dinsdag weer mag - ik kan me voorstellen dat een goede 12 weken echo echt een mijlpaal is en dat mag je dan best vieren met flink wat inkopen. Wij durven ook nog niets te kopen, maar stiekum krijg ik er al wel helemaal zin in als ik langs een babywinkel kom. Maar nog even een paar weekjes wachten en dan mag ik hopelijk ook los . Ik moet trouwens dinsdag ook weer naar het ZH voor de combinatie test, maar denk niet dat ik dan een echo krijg. Het is natuurlijk nog te vroeg voor de nekplooimeting, dus dat zal wel alleen bloedprikken worden. Heeft iemand anders hier toevallig ook de combitest gehad? Wij hebben er ergens wel over getwijfeld, omdat ik dit beebje eigenlijk hoe dan ook gewoon wil, maar nanaman wilde het graag en ach meer informatie kan eigenlijk ook geen kwaad.
Hoi meisjes, Het is niet echt druk hier , maar ik moest echt even m'n opluchting kwijt. Ik ben net voor het eerst bij mn eigen verloskundige geweest en hoewel ik geen echo kreeg, mocht ik nog wel even naar het hartje luisteren. Ik had het hartje al 2x eerder gehoord, maar maakte me beiden keren zorgen over hoe langzaam het ging. Vandaag duurde het even voor ze het hartje te pakken had en een aantal keer hoorden we per ongeluk mijn hartslag. Toen ze m'n lieve beebje's hartslag eindelijk te pakken had kon ik gelukkig heel erg duidelijk verschil horen tussen de mijne en de toch veel snellere van mn frummeltje. Ik ga nu haast denken dat die eerdere hartslagen misschien toch de mijne waren . Anyway, me = happy en voor zolang het duurt weer even gerustgesteld . Fijne zonnige middag allemaal! Hoop dat het met iedereen super gaat! xx
Hey meiden! Inderdaad rustig hier! Ik ben net terug van een weekje spanje, was echt even heerlijk...een weekje niksen! Nana, wat fijn dat je nu goed het verschil hebt kunnen horen tussen je eigen hartslag en die van de kleine. Die geruststelling is echt fijn elke keer he! Ik had dat echt nodig (en nu eigelijk nog steeds al voel ik de kleine elke dag heel duidelijk!)
Kiki: van het ene Spaanse weer naar het andere he. Warm hier! Rustig hier... Dan ga ik maar even ego doen! Wat een geluk en rijkdom heb ik in mijn buik! Ik loop de hele dag al te glimlachen van oor tot oor Vanochtend bij de gyn geweest. Controle was prima! In 3 weken tijd bijna 1,5 kg AFgevallen. Dat was prima. Bloeddruk 133/70, dus ook perfect! Daarna echo! WOW! We zagen daar een perfect, klein babietje liggen... En ineens.....JUMP! Hahaha, hij/zij sprong mijn hele baarmoeder door! Prachtig om te zien!! Met 8 cm lengte klopt de termijn van 14 weken precies en ben ik idd op vrijdag 21 oktober 2011 uitgerekend. Zo staat het ook op mijn zwangerschapsverklaring. En het hartje? Dat ging bonkebonkebonke als een tierelier! Ik ben zo trots en zo in de roze wolken!!
Oh meiden, hier nog iemand helemaal in de wolken, haha! Gister al wandelwagen en kamertje besteld bij babypark. Best vroeg, maar we waren er al helemaal uit wat we wilden dus waarom langer wachten! Heeft iemand van jullie de angelsound al gebruikt? Ik kan 'm morgen (paasbrunch) van m'n zus lenen, maar twijfel nog heel erg. Zo bang dat ik 't hartje niet kan vinden en dan in de stress raak. Over drie weken pas weer naar de gyn dus...
Hee allemaal, Dacht ik kom hier ook weer eens kijken en zie dat er zowaar weer eens gepost is. Gezellig! @Kiki: Oooh heeerlijk, lekker op vakantie geweest (al was het alweer een tijdje terug ). En nu is het hier bijna net zo warm als in Spanje @Annedore: Wat super om te horen dat je zo'n mooie geruststellende echo hebt gehad, meis!! leuk he als je beebje zo beweegt , ik was de vorige keer ook helemaal ontroerd. En 1,5 kilo afgevallen wowie dat doe ik je niet na zeg! wat fijn! Ondanks dat ik niet eens zoveel eet, hoef ik maar naar eten te kijken en vliegen de kilos er al aan. Ach, tijdens mn zwangerschap hoef ik me er even niet bezig te houden van mezelf. Komt straks wel weer / @Zeehondje: Wat leuk dat je al een wandelwagentje en kamer hebt besteld!! Ooee ik kan niet wachten totdat ik dat soort dingen ook kan doen . Ga je straks foto's posten als alles binnen is? Wat betreft de Angelsound hier een zelfde situatie. Vriendin heeft er een en ook al gezegd dat ik hem maar even in huis moet nemen, maar ik durf niet . Ben net zoals jij bang dat ik geen hartje vind en mezelf alleen maar gekker maak. Daarnaast zei mn gyn bij de tweede echo dat wetenschappers er nog niet 100% uit zijn of hartje luisteren nou kwaad kan of niet. Af en toe zal geen kwaad kunnen natuurlijk (anders deed de vk het ook niet), maar ik ben bang dat ik het uit stress dan veels te vaak wil doen. Laat maar even horen wat jij uiteindelijk gaat doen als je wilt. @ego: Dinsdag heb ik weer een echo. Heb nu al ruim 3 weken geen echo's meer gehad en ben best wel weer een beetje zenuwachtig en bang, want wat als . Ergens heb ik wel het gevoel dat het goed zit, maar toch. Zou blij zijn als ik dinsdagnamiddag is en ik te horen heb gekregen dat alles nog helemaal top is . En nog even een dom off-topic egootje: Ik heb gister met mn stomme kop (nou arm eigenlijk ) per ongeluk een half glas water over mn laptop gegooid. En nu doet mn beeldscherm heel raar. Ik heb maar voor 2/3 beeld en het is ook nog eens heel streperig. Hoop maar dat het vanzelf weer normaal wordt over een paar dagen, wnat heb geen zin om nu geld uit te geven een een nieuwe laptop / reparatie... En dit is echt superirritant.
@Nana: Ik was ook erg zenuwachtig voor deze echo en had ook het 'wat als' gevoel. Maar natuurlijk is de kans gewoon 99% dat alles wel goed is. Ga daar dus maar vanuit! Veel plezier dinsdag met de echo. @Laptop: ik heb het eens met mijn telefoon gehad. Die heb ik toen 2 a 3 dagen rechtop laten staan en het water laten verdampen. Daarna deed ie het weer. Zou laptop dus uit zetten, op zijn kop leggen en even 2 dagen zo laten liggen en dan weer kijken. Anders weet ik 't ook niet Zou wel klote zijn als ie echt kapot is. @Spullen: Ik heb hier al zo'n mooie, knalrode, Bugaboo boven staan Ben er helemaal blij mee! @weekjevrij: ik heb de komende week lekker vrij genomen. Manlief ook. Hij gaat schilderen in beebkamer. Ik ga wat achterstallige huishoudelijke dingen doen. Vandaag de voortuin nog even onder handen nemen. Achtertuin zaterdag al gedaan. En we gaan ook nog lekker een dagje (of 2) samen (met de honden) wat leuks doen! Dus, minder op ZP en meer leuke dingen doen samen deze week! Fijne 2e paasdag allen!
Whhhaaaaaaaa, (*ego alarm - ego alarm - ego alarm*) ikke = ferrie heppie . heb vandaag eindelijk weer een echo gehad en alles zag er helemaal top uit! Beebje lag weer lief te bewegen en alles wat ze bekeek (hartje, ader in de buik die kennelijk iets kan zeggen over hartafwijkingen, nekplooi, meten, etc.) zag er volgens de echoscopiste super uit. Dus Nanaman en ik zijn voorlopig weer even gerustgesteld en kunnen het nu ein-de-lijk aan iedereen gaan vertellen @laptop: thx voor je tip. Heb hem inderdaad maar even in het zonnetje te drogen gelegd, maar helaas heeft het tot nu toe nog niet mogen baten. Ik heb ook al bij een hele zooi van apparaten op batterijen flink met water geknoeid - oef klinkt een beetje vreemd zo, maar ja... Met als hoogtepunt dat ik de afstandsbediening in een emmer sop liet vallen en allemaal deden ze het na een paar dagen weer. Maar ik vrees dat dat dit keer niet helemaal opgaat helaas. Ach, we zullen zien, misschien heeft ie wat meer tijd nodig. Mijn dag kan sowieso niet meer stuk @weekje vrij: Oooh heerlijk met dit lekkere weer zeg! Geniet er lekker van!!
Lieve dames. Mag ik hier mee kletsen of zitten jullie al vol?? Ik merk dat hier echt wel begrip en steun is voor elkaar? Wij gaan in mei/juni starten met onze 1e IUI en ik vind het zo spannend en tegelijk akelig?? Hopelijk geeft het ons wat we zo graag willen..... Ik zie dat er hier al veel dames zwanger zijn m.b.v. de MMM en dat geeft veel moed. Liefs Chelleke
Hoi meiden, wil jullie ff zeggen dat jullie mij ontzettend veel steun brengen!!!! Bij mij(ons) gaat niet alles makkelijk, meer tegenslagen als geluk maar als ik dan mooie banners zie dan krijg ik weer wat hoop! Thnxx girls! Dikke smakkerd voor jullie!